Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Türkiye Cumhuriyeti’Nin Kültür Politikaları UTR 502 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

--

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MUSTAFA SARI
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Burak Çıtır

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Türkiye Cumhuriyeti?nin kültür politikalarının temelleri ve gelişimi öğretilecektir.

Dersin İçeriği

Türkiye Cumhuriyeti?nin kültür siyaseti ve bunun yansımaları

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 1)Kültür kavramı ve medeniyet kavramı ile ilişkisini öğrenir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 2)Atatürk?ün kültür politikası ve kültüre verdiği önemini kavrar Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
3 3)Türkiye Cumhuriyeti?nin kuruluşundan itibaren hükümetlerin uyguladıkları kültür politikalarını karşılaştırır Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap,
4 4)Türkiye Cumhuriyeti Kültür Bakanlığı?nın kuruluşu ve icraatlarını analiz eder Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
5 5)Küreselleşme ve Türk kültürüne etkilerini kavrar Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Kültür kavramı
2 Kültür ve medeniyet kavramları ve birbirleriyle ilişkisi
3 Türk kültürünün kaynakları
4 Türk kültürünün tarihî gelişimi
5 Mustafa Kemal?in kültür anlayışı ve siyaseti
6 Kültür değişmeleri
7 Osmanlı dönemi Türk kültüründen Cumhuriyet dönemine geçiş
8 Kültürel alanda yapılan reformlar
9 1938-1950 yılları arasındaki dönemde kültür politikaları
10 1950-1990 yılları arasındaki dönemde kültür faaliyetleri
11 Kalkınma planlarında kültür politikaları
12 Küreselleşme ve Türk kültürüne etkileri
13 Avrupa Birliği sürecinde kültür politikalarımız
14 Geleceğe yönelik kültür siyasetimiz
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

1. Atatürk Dönemi Kültür Kurumlarından Örnekler 1920-1938, Haz. Nail Tan. Ankara: Atatürk Kültür Merkezi, 2006.
2. Atatürk, Gençlik ve Kültür, Saim Sakaoğlu, Konya: Selçuk Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayınları, 1990.
3. Atatürk Kültür Devrimi, Cevdet Perin, İstanbul: İnkilap ve Aka Kitabevleri, 1981.
4. Atatürk ve Milli Kültür, Müjgan Cunbur, Ankara: Kültür Bakanlığı, 1981.
5. Cumhuriyet dönemi Kültür Çalışmalarının Dünü, Bugünü, Yarını: (Bir Kültür Politikası Oluşumu), Nail Tan, 2003.
6. Cumhuriyet?in Kültür Politikası ve Sanat 1923-1950, Nilüfer Öndin, İstanbul: İnsancıl Yayınları, 2003.
7. Cumhuriyet?in Kültür ve Sanat Kronolojisi, Selçuk Mülayim, 1999.
8. İnönü Dönemi Eğitim ve Kültür Politikası (1938-1950), Ali Ata Yiğit, İstanbul: Boğaziçi Yayınları, 1992.
9. Osmanlı?dan 21. yüzyıla: Ekonomik Kültürel ve Devlet Felsefesine Ait Değişmeler, Ahmed Güner Sayar, İstanbul: Ötüken Neşriyat, 2001.
10. Türk Cumhuriyetleriyle Kültürel İşbirliği, Hasan Duman, Ankara: Enformasyon ve Dokümantasyon Hizmetleri, 1992.
11. Türkiye Cumhuriyeti Hükümet Programlarında Kültür, Selçuk Kantarcıoğlu, Ankara: Kültür Bakanlığı, 1990.
12. Türkiye Cumhuriyeti´nin Taraf Olduğu İkili ve Çok Taraflı Kültür Anlaşmaları ve Kültürel Değişim Programları, Ankara: Atatürk Araştırma Merkezi, 1984.
13. Türkiye?de Kültür Politikaları [Kültür Politikaları Sempozyumu (1998: İstanbul)], baskıya hazırlayanlar Esra Nilgün Mirze, Esra Özkan, İstanbul: Doğan Kitapçılık, 2001.
14. Türkiye´nin Avrupa Topluluğu´na Tam Üyeliği Karşısında Milli Kültürümüzün Meseleleri, Murtaza Aydemir, İstanbul: Türkiye Milli Kültür Vakfı, 1990.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 T.C. Tarihi alanında araştırma tekniklerine hakim olma
2 Araştırma yöntemleri ve kuramsal uygulamalarda ustalaşma.
3 T.C. Tarihi alanına bilimsel çalışmalarıyla katkıda bulunma.
4 Metin değerlendirme ve eleştirme becerisi kazanma.
5 Alanında yeni fikirler ve bilgiler ortaya koyma.
6 Diğer alanlarla ortak çalışabilme yöntemlerine sahip olma.
7 Bilişim teknolojilerine hakim olma.
8 Bitirme Projesi ile ilgili en az bir akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma)
9 Ulusal ve uluslararası platformlarda çalışma alanı ile ilgili iletişim kurabilme yetkinliğine sahip olma.
10 Etik ve ahlaki konularda alanının gerektirdiği ilkelere sahip olma.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
1 1)Kültür kavramı ve medeniyet kavramı ile ilişkisini öğrenir
2 2)Atatürk?ün kültür politikası ve kültüre verdiği önemini kavrar
3 3)Türkiye Cumhuriyeti?nin kuruluşundan itibaren hükümetlerin uyguladıkları kültür politikalarını karşılaştırır
4 4)Türkiye Cumhuriyeti Kültür Bakanlığı?nın kuruluşu ve icraatlarını analiz eder
5 5)Küreselleşme ve Türk kültürüne etkilerini kavrar
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 25
1. Ödev 38
2. Ödev 37
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 20
1. Final 80
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 35 35
Ödev 1 40 40
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 191
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 7,64
Dersin AKTS Kredisi 6