Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Algoritma ve Programlamaya Giriş | YBS 102 | 2 | 3 + 1 | 4 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÇAĞLA EDİZ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bilgisayar programlama konusuna bir giriş yapmak, programlama ile ilgili genel kavramları ortaya koymak, algoritma kavramı, algoritmaların nasıl oluşturulacağı konusuna değinmek ve değişkenler, veri tipleri, sınıf ve nesne kavramları, operatörler, kontrol yapıları, döngüler, diziler, karakter dizileri, koleksiyonlar ve fonksiyonlar gibi programlama yapılarını öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Algoritma kavramı, algoritma oluşturma, akış şemaları, programlama ile ilgili temel kavramlar, değişkenler, veri tipleri, sınıf ve nesne kavramları, operatörler, kontrol yapıları, döngüler, diziler, karakter dizileri, koleksiyonlar, fonksiyonlar. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Algoritma kavramını bilir ve algoritmalar geliştirebilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
2 | Akış şeması kavramını bilir ve akış şemaları çizebilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
3 | Programlama ile ilgili temel kavramları bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Rol Oynama, Eğitsel Oyun, | |
4 | Değişken kavramını ve programlamada kullanılan veri tiplerini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Rol Oynama, Eğitsel Oyun, | |
5 | Sınıf ve nesne kavramlarını bilir, nesneye dayalı programlama hakkında temel bilgi sahibi olur | Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Eğitsel Oyun, Anlatım, Soru-Cevap, | |
6 | Operatörler, kontrol yapıları, döngüler, iç içe döngüler, diziler, karakter dizileri, koleksiyonlar ve fonksiyonlar gibi programlama yapılarını bilir ve programlamada etkin bir şekilde kullanabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Eğitsel Oyun, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Veri yapıları ve algoritmalarına giriş | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
2 | Veri yapıları, veri modelleri | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
3 | Algoritmik program tasarımı | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
4 | Akış şemaları | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
5 | Program çalışma hızı ve bellek gereksinimi, asimtotik notasyonlar | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
6 | Bağlantılı listeler | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
7 | Ağaç veri modeli, ikili ağaçlar | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
8 | ARA SINAV | |
9 | Yığın ve kuyruk yapısı | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
10 | Öncelikli kuyruk çözümleri | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
11 | Sıralama ve arama algoritmaları | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
12 | Graf veri modeli, Greedy yaklaşımı | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
13 | Graf üzerinde dolaşma, graf renklendirme | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
14 | Çeşitli graf algoritmaları | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Herkes için python, Bülent Çobanoğlu; Ders notları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | ||||||
2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerileri ne sahiptir. | X | |||||
3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | X | |||||
4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | X | |||||
5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | ||||||
6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | ||||||
8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | X | |||||
9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Algoritma kavramını bilir ve algoritmalar geliştirebilir | |||||||||
2 | Akış şeması kavramını bilir ve akış şemaları çizebilir | |||||||||
3 | Programlama ile ilgili temel kavramları bilir | |||||||||
4 | Değişken kavramını ve programlamada kullanılan veri tiplerini bilir | |||||||||
5 | Sınıf ve nesne kavramlarını bilir, nesneye dayalı programlama hakkında temel bilgi sahibi olur | |||||||||
6 | Operatörler, kontrol yapıları, döngüler, iç içe döngüler, diziler, karakter dizileri, koleksiyonlar ve fonksiyonlar gibi programlama yapılarını bilir ve programlamada etkin bir şekilde kullanabilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
3. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Sözlü Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Sözlü Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 292 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 11,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |