Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Algoritma ve Programlamaya Giriş YBS 102 2 3 + 1 4 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ÇAĞLA EDİZ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bilgisayar programlama konusuna bir giriş yapmak, programlama ile ilgili genel kavramları ortaya koymak, algoritma kavramı, algoritmaların nasıl oluşturulacağı konusuna değinmek ve değişkenler, veri tipleri, sınıf ve nesne kavramları, operatörler, kontrol yapıları, döngüler, diziler, karakter dizileri, koleksiyonlar ve fonksiyonlar gibi programlama yapılarını öğretmektir.

Dersin İçeriği

Algoritma kavramı, algoritma oluşturma, akış şemaları, programlama ile ilgili temel kavramlar, değişkenler, veri tipleri, sınıf ve nesne kavramları, operatörler, kontrol yapıları, döngüler, diziler, karakter dizileri, koleksiyonlar, fonksiyonlar.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Algoritma kavramını bilir ve algoritmalar geliştirebilir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama,
2 Akış şeması kavramını bilir ve akış şemaları çizebilir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama,
3 Programlama ile ilgili temel kavramları bilir Anlatım, Soru-Cevap, Rol Oynama, Eğitsel Oyun,
4 Değişken kavramını ve programlamada kullanılan veri tiplerini bilir Anlatım, Soru-Cevap, Rol Oynama, Eğitsel Oyun,
5 Sınıf ve nesne kavramlarını bilir, nesneye dayalı programlama hakkında temel bilgi sahibi olur Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Eğitsel Oyun, Anlatım, Soru-Cevap,
6 Operatörler, kontrol yapıları, döngüler, iç içe döngüler, diziler, karakter dizileri, koleksiyonlar ve fonksiyonlar gibi programlama yapılarını bilir ve programlamada etkin bir şekilde kullanabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Eğitsel Oyun,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Veri yapıları ve algoritmalarına giriş Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi
2 Veri yapıları, veri modelleri Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi
3 Algoritmik program tasarımı Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi
4 Akış şemaları Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi
5 Program çalışma hızı ve bellek gereksinimi, asimtotik notasyonlar Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi
6 Bağlantılı listeler Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi
7 Ağaç veri modeli, ikili ağaçlar Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi
8 ARA SINAV
9 Yığın ve kuyruk yapısı Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi
10 Öncelikli kuyruk çözümleri Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi
11 Sıralama ve arama algoritmaları Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi
12 Graf veri modeli, Greedy yaklaşımı Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi
13 Graf üzerinde dolaşma, graf renklendirme Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi
14 Çeşitli graf algoritmaları Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Herkes için python, Bülent Çobanoğlu; Ders notları

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir.
2 Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerileri ne sahiptir. X
3 Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. X
4 Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. X
5 Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir.
6 Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir.
7 Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir.
8 İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. X
9 Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9
1 Algoritma kavramını bilir ve algoritmalar geliştirebilir
2 Akış şeması kavramını bilir ve akış şemaları çizebilir
3 Programlama ile ilgili temel kavramları bilir
4 Değişken kavramını ve programlamada kullanılan veri tiplerini bilir
5 Sınıf ve nesne kavramlarını bilir, nesneye dayalı programlama hakkında temel bilgi sahibi olur
6 Operatörler, kontrol yapıları, döngüler, iç içe döngüler, diziler, karakter dizileri, koleksiyonlar ve fonksiyonlar gibi programlama yapılarını bilir ve programlamada etkin bir şekilde kullanabilir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Kısa Sınav 10
2. Kısa Sınav 10
3. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 15 15
Kısa Sınav 2 10 20
Ödev 1 10 10
Sözlü Sınav 1 10 10
Final 1 20 20
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 5 5
Kısa Sınav 2 2 4
Ödev 1 5 5
Sözlü Sınav 1 1 1
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 292
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 11,68
Dersin AKTS Kredisi 5