Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Internatıonal Economıcs | IKT 532 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ÜNSAL OZAN KAHRAMAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Bölüm araştırma görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Uluslararası ticaret teorileri, uluslararası ticaret politikaları, dış ticaret teorileri, uluslararası makroekonomik politikalar, döviz piyasasının işleyişi ve döviz kurunu açıklayıcı teoriler, faiz arbitrajı ve sermaye hareketleri, ödemeler bilânçosu ve dengesizliklerinin giderilmesi konularını tartışarak öğrenciye analiz yetisi kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Uluslararası ticaret teorileri, uluslararası ticaret politikaları. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Gerçek hayattaki ekonomik olaylara ve sorunlara yaklaşımlarında geniş bir bakış açısından hareketle, iktisadi konularda analitik yönden tutarlı fikir oluşturma ve bu fikri savunma becerisine sahip olan, başkalarınca oluşturulan fikirleri de tutarlı bir şekilde eleştirebilme. | Tartışma, | |
2 | Uluslararası ticaret politikaları ve ticareti sınırlayıcı politika araçlarını öğrenir | Anlatım, | |
3 | Uluslararası finansal yapı ve analizlerini öğrenir; kur-faiz ve uluslararası sermaye akışkanlıklarını kavrar | Anlatım, | |
4 | Uluslararasılaşmanın ortaya çıkardığı temel sorunlar ve çözümleri öğrenir | Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ülkelerin dış ticaret yapma nedenleri, Mutlak Üstünlükler Teorisi: Smith Modeli | |
2 | İş Verimliliği ve Karşılaştırmalı Avantajlar: Ricardo Modeli | |
3 | Uluslar arası Ticaret teorisi Analizleri: Arz Modelleri | |
4 | Uluslar arası Ticaret teorisi Analizleri: Talep Modelleri | |
5 | Faktör Oranları teorisi ve Gelir Dağılımı | |
6 | Ölçek Ekonomileri, Eksik Rekabet ve Dış Ticaret | |
7 | Ekonomik Büyüme ve Dış Ticaret | |
8 | Ticaret Sınırlandırmaları: Tarifeler | |
9 | Tarife-dışı Ticaret Engelleri ve Yeni Korumacılık | |
10 | Ekonomik Entegrasyonlar: Gümrük Birlikleri ve Serbest Dış Ticaret Bölgeleri | |
11 | Uluslararası Ticaret ve Ekonomik Gelişme | |
12 | Uluslararası Faktör Hareketleri ve Çok Uluslu Birlikler | |
13 | Ödemeler Dengesi | |
14 | Uluslararası Döviz Piyasaları ve Döviz Kurlar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Krugman, P.R. ve M. Obstfeld (1994), International Economics Theory and Policy, Harper Collins College Publishers, New York.<br>Yukarıda belirtilen kitap bölümleri ve makaleler, Öğretim Üyesi Notları |
Ders Kaynakları | Krugman, P.R. ve M. Obstfeld (1994), International Economics Theory and Policy, Harper Collins College Publishers, New York |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gerçek hayattaki ekonomik olaylara ve sorunlara yaklaşımlarında geniş bir bakış açısından hareketle, iktisadi konularda analitik yönden tutarlı fikir oluşturma ve bu fikri savunma becerisine sahip olan, başkalarınca oluşturulan fikirleri de tutarlı bir şekilde eleştirebilme. | X | |||||
2 | Sayısal ve grafiksel metotlarla Genel mikro iktisat teorisi (üretim ve tüketim teorileri, mal ve faktör piyasaları, genel denge ve refah teorileri) hakkında tam bilgili olma. | X | |||||
3 | Sayısal ve grafiksel metotlarla Genel makro iktisat teorisi (Klasik, Neoklasik, Keynesçi, NeoKeynesçi ve Parasalcı modeller) hakkında tam bilgili olma. | X | |||||
4 | Sayısal ve grafiksel metotlarla (Uluslararası) ticaret teorisine (mal, faktör ve sermaye hareketliliği modelleri) hakkında tam bilgili olma. | X | |||||
5 | Ekonometri teorilerine (kesit, zaman serisi ve hem kesit hem de zaman serisi şeklindeki verilerin analizine ilişkin teorilere) hakimdir ve iktisadi problemlere çözüm üretmede kullanabilme. | ||||||
6 | İktisadi bakış açısına ihtiyaç duyulan alanlarda disiplinler arası akademik çalışmalara hazır olma. | X | |||||
7 | Kamu ekonomisi, Endüstriyel Organizasyon (Endüstri Ekonomisi), Çevre ve Doğal Kaynaklar Ekonomisi, Çalışma Ekonomisi, Bilgi ve Mülkiyet Ekonomileri, Uluslararası Ticaret ve Finans Ekonomisi, Para ve Bankacılık Ekonomisi, Ekonomik Büyüme ve Kalkınma, gibi kendilerinin seçtiği iktisadın alt dallarından üçünde uzmanlaşma. | X | |||||
8 | Bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olma. | X | |||||
9 | Hem temel bilgisayar kullanımında (word ve excel benzeri programlarda) hem de iktisadi analiz yapmaya yardımcı olan en az iki bilgisayar programının (SAS, SPSS, Eviews, Access, Minitab ve benzeri) kullanımını tam olarak yapabilme. | ||||||
10 | İktisadın sosyal bir disiplin olduğu gerçeğini göz önünde bulundurarak toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Gerçek hayattaki ekonomik olaylara ve sorunlara yaklaşımlarında geniş bir bakış açısından hareketle, iktisadi konularda analitik yönden tutarlı fikir oluşturma ve bu fikri savunma becerisine sahip olan, başkalarınca oluşturulan fikirleri de tutarlı bir şekilde eleştirebilme. | ||||||||||
2 | Uluslararası ticaret politikaları ve ticareti sınırlayıcı politika araçlarını öğrenir | ||||||||||
3 | Uluslararası finansal yapı ve analizlerini öğrenir; kur-faiz ve uluslararası sermaye akışkanlıklarını kavrar | ||||||||||
4 | Uluslararasılaşmanın ortaya çıkardığı temel sorunlar ve çözümleri öğrenir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 10 |
1. Ara Sınav | 90 |
Toplam | 100 |
1. Final | 80 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|