Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Seminer | TDE 590 | 1 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. VİLDAN COŞKUN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. PAKİ KÜÇÜKER, Prof.Dr. VİLDAN COŞKUN, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Büşra AY, Arş. Gör. Melike KILIÇ |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bilimsel araştırmanın yöntem ve tekniklerini öğreterek akademik çalışma becerisi kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Bilimsel bir araştırma yaparken tespit, tasnif, tahlil, terkip ve takdir süreçlerinin öğretilmesi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Knows the methods and techniques of a scientific research. | Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
2 | Can identify a problem for a scientific research. | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Gezi / Gözlem, | |
3 | Will be able to determine the importance, limits and hypothesis of the research subject. | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Gezi / Gözlem, | |
4 | Can choose the right method, model and sample for research | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Gezi / Gözlem, | |
5 | Can collect, process and interpret research data. | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Gezi / Gözlem, | |
6 | Gains sufficient academic equipment to write an article. | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sosyal bilimlerde araştırma yöntem ve tekniklerine toplu bakış | |
2 | Bilimsel araştırma yöntemlerindeki temel kavramların öğrenilmesi | |
3 | Bilimsel araştırma yöntemlerindeki ilkelerin ve yaklaşımların öğrenilmesi | |
4 | Araştırma konusunun belirlenmesi ve sınırlandırılması | |
5 | Problem ve hipotezin belirlenmesi | |
6 | Literatür taramasının yapılması | |
7 | Araştırmanın yöntemi ve modelinin belirlenmesi | |
8 | Giriş kısmının yazılması | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Gelişme bölümünün yazılması | |
11 | Verilerin sınıflandırılması ve araştırma bulgularının yorumlanması | |
12 | Problemin çözümlenmesi | |
13 | Araştırmanın sonuç kısmının yazılması | |
14 | Örnek makale yazımı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Dersin hocası tarafından verilecektir. |
Ders Kaynakları | Akademik Yazım Kuralları Kitapçığı (Ed. Doğan Kökdemir, Kürşad Demirutku, Okan Cem Çırakoğlu, Güler Işın, Bahar Muratoğlu, Zuhal Yeniçeri), Başkent Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Eleştirel-Yaratıcı Düşünme ve Davranış Araştırmaları Laboratuvarı. Selçuk Çıkla, Dil ve Edebiyat Araştırmalarında Ahlak ve Yöntem, Akçağ Yayınları. Umberto Eco, Tez Nasıl Yazılır?, Can Yayınları. SAÜ SBE Tez Yazım Kılavuzu. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Türkçeyi doğru, güzel ve anlaşılır bir şekilde kullanma becerisine ulaşır. | X | |||||
2 | Atatürk İlkeleri ve inkılapları konusunda bilgi edinir. | ||||||
3 | Türk Dili ve Edebiyatı alanında yapılmış güncel araştırmaları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi kazanmayı amaç edinir. | ||||||
4 | Türk dilini ses bilgisi, şekil bilgisi, söz dizimi ve anlam bilgisi bakımından inceler. | X | |||||
5 | Türk Dili ve Edebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi olarak ve dil bilgisi açısından değerlendirebilir. | X | |||||
6 | Türk Dili ve Edebiyatı alanında yazılmış temel eserleri tanır; Türk dilinin tarihi gelişimini temsil eden örnek metinleri okur ve çeviri yazıya aktarır. | ||||||
7 | Çağdaş ve klasik edebiyat bilgi ve teorilerini, belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirir, edebiyat ve dil bilimi açısından eleştiri yapar. | ||||||
8 | Edebi dönemler (klasik veya çağdaş), edebi akımlar ve şahsiyetler üzerinde, mesleki sorumluluk bilinciyle bilimsel, edebi, disiplinler arası araştırmalar yapar. | ||||||
9 | Lehçe, şive ve ağız bilgisinin içeriğini anlar; Türkiye Türkçesinin ağızlarına ait metinleri inceler. | X | |||||
10 | Gerekli metot, yöntem ve teknikleri öğrenerek halk bilimi alanında araştırma ve derleme yapabilir. | ||||||
11 | Türk Dili ve Edebiyatı alanında akademik düzeyde araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur. | X | |||||
12 | Türk Dili ve Edebiyatı Programında edindiği bilgi ve teorileri; eğitim-öğretim, araştırma ve kamusal hizmet alanlarında kullanır ve uygular. | ||||||
13 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini ve bunu gerçekleştirmeye dönük becerileri edinir. | ||||||
14 | Türk Dili ve Edebiyatı alanında mesleki sorumluluk ve ahlaki değerleri gözetir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Knows the methods and techniques of a scientific research. | ||||||||||||||
2 | Can identify a problem for a scientific research. | ||||||||||||||
3 | Will be able to determine the importance, limits and hypothesis of the research subject. | ||||||||||||||
4 | Can choose the right method, model and sample for research | ||||||||||||||
5 | Can collect, process and interpret research data. | ||||||||||||||
6 | Gains sufficient academic equipment to write an article. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 139 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |