Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Gelenek ve Modern Bağlamında Edebiyat | YTE 520 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. YILMAZ DAŞCIOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Büşra AY AÇAR, Arş. Gör. Melike KILIÇ. |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Gelenek kavramı tecrübeyi, edebî birikimi önceler. Edebiyat metinleri kendisinden önceki metinlerden birçok unsuru alır ve dönüştürerek devam eder. Geleneğe bağlı yazar hem oradan güç alır hem de yeniliklerine temel bulmuş olur. Edebiyat metinlerini anlayabilmek için kendisinden önce metinlerle ilişkisini dikkate almak bir zorunluluktur. |
Dersin İçeriği | Gelenek ve Modernizm Kavramları |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Gelenek ve modernizm kavramları hakkında bilgi sahibi olur. | Problem Çözme, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Edebiyat geleneği, Türk edebiyatında geleneğin ve modernizmin izdüşümleri hakkında yorum yapabilir. | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, | |
3 | Tanzimat dönemi edebiyatını gelenek ve modernizm bağlamında değerlendirebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Modern Türk edebiyatında türler hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Gezi / Gözlem, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Modern Türk edebiyatı eserlerinde geleneğin izlerini tespit edebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Gelenek ve Modernizm Kavramları | |
2 | Edebiyat Geleneği, Türk Edebiyatında Geleneğin ve Modernizmin İzdüşümleri | |
3 | Klasik Türk Edebiyatı Geleneğinden Modern Edebiyata: Tanzimat Edebiyatı | |
4 | Eski ile Yeni Arasında: Tanzimat’ın İlk Nesli | |
5 | Tanzimat Edebiyatında Hakiki Müceddid Ya Da Türk Edebiyatında Yeni Fikirler: Abdülhak Hâmit | |
6 | Modern Türk Romanı | |
7 | Sait Faik ve Modern Hikayeciliğimiz | |
8 | Modern Türk Şiirinin Kurucuları: Mehmet Akif | |
9 | Modern Türk Şiirinin Kurucuları: Ahmet Haşim | |
10 | Modern Türk Şiirinin Kurucuları: Yahya Kemal | |
11 | Şiirin Kurucu Unsuru Olarak Gelenek | |
12 | Gelenek ve İkinci Yeni Şiiri | |
13 | Sezai Karakoç ve Diriliş Çizgisi | |
14 | Modern Türk Edebiyatında Geleneğin İzleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Akkanat, C. Gelenek ve İkinci Yeni Şiiri, Kültür Bakanlığı Yayınları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Türkçeyi doğru, güzel ve anlaşılır bir şekilde kullanma becerisine ulaşır. | X | |||||
2 | Atatürk İlkeleri ve inkılapları konusunda bilgi edinir. | ||||||
3 | Türk Dili ve Edebiyatı alanında yapılmış güncel araştırmaları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi kazanmayı amaç edinir. | ||||||
4 | Türk dilini ses bilgisi, şekil bilgisi, söz dizimi ve anlam bilgisi bakımından inceler. | X | |||||
5 | Türk Dili ve Edebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi olarak ve dil bilgisi açısından değerlendirebilir. | X | |||||
6 | Türk Dili ve Edebiyatı alanında yazılmış temel eserleri tanır; Türk dilinin tarihi gelişimini temsil eden örnek metinleri okur ve çeviri yazıya aktarır. | ||||||
7 | Çağdaş ve klasik edebiyat bilgi ve teorilerini, belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirir, edebiyat ve dil bilimi açısından eleştiri yapar. | ||||||
8 | Edebi dönemler (klasik veya çağdaş), edebi akımlar ve şahsiyetler üzerinde, mesleki sorumluluk bilinciyle bilimsel, edebi, disiplinler arası araştırmalar yapar. | ||||||
9 | Lehçe, şive ve ağız bilgisinin içeriğini anlar; Türkiye Türkçesinin ağızlarına ait metinleri inceler. | X | |||||
10 | Gerekli metot, yöntem ve teknikleri öğrenerek halk bilimi alanında araştırma ve derleme yapabilir. | ||||||
11 | Türk Dili ve Edebiyatı alanında akademik düzeyde araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur. | ||||||
12 | Türk Dili ve Edebiyatı Programında edindiği bilgi ve teorileri; eğitim-öğretim, araştırma ve kamusal hizmet alanlarında kullanır ve uygular. | ||||||
13 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini ve bunu gerçekleştirmeye dönük becerileri edinir. | ||||||
14 | Türk Dili ve Edebiyatı alanında mesleki sorumluluk ve ahlaki değerleri gözetir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Gelenek ve modernizm kavramları hakkında bilgi sahibi olur. | ||||||||||||||
2 | Edebiyat geleneği, Türk edebiyatında geleneğin ve modernizmin izdüşümleri hakkında yorum yapabilir. | ||||||||||||||
3 | Tanzimat dönemi edebiyatını gelenek ve modernizm bağlamında değerlendirebilir. | ||||||||||||||
4 | Modern Türk edebiyatında türler hakkında bilgi sahibi olur. | ||||||||||||||
5 | Modern Türk edebiyatı eserlerinde geleneğin izlerini tespit edebilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ödev | 1 | 6 | 6 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |