Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Halk Biliminde Metodlar, Akımlar ve Okullar | THB 502 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi YAVUZ KÖKTAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Doç. Dr. S. Kürşad KOCA |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Metolar akımlar ve okulları incelemek ve yeni yaklaşımlar geliştirmek. |
Dersin İçeriği | Coğrafi okul |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bilimsel metotları öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sözlü Sınavlar, |
2 | Akımlar ve okulları öğrenerek bilimsel düşünme mantığını geliştirir. | Deney ve Laboratuvar, Tartışma, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
3 | Bilimsel yöntemler üretebilme becerisi kazanır. | Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
4 | Çalışmalarını bilimsel yöntemler ışığında belirli bir disiplin dahilinde sürdürmeği öğrenir. | Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Coğrafi okul | |
2 | Çapraz-Kültürel okul | |
3 | Fin Okulu | |
4 | Fonksiyonalist okul | |
5 | İdeolojik okul | |
6 | Antropolojik okul | |
7 | Mitolojik okul | |
8 | Neo-Folklorist okul | |
9 | Örnekleyici-tipolojik okul | |
10 | Pisikolojik-Psiko-analitik okul | |
11 | Pisiko-sosyal okul | |
12 | Tarihi okul | |
13 | Yapısalcı okul | |
14 | Genel tekrar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | ÇOBANOĞLU, ÖZKUL; “Halk Bilimi Kuramları ve Araştırma Yöntemleri Tarihine Giriş”, Ankara, 1999 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Türkçeyi doğru, güzel ve anlaşılır bir şekilde kullanma becerisine ulaşır. | X | |||||
2 | Atatürk İlkeleri ve inkılapları konusunda bilgi edinir. | ||||||
3 | Türk Dili ve Edebiyatı alanında yapılmış güncel araştırmaları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi kazanmayı amaç edinir. | X | |||||
4 | Türk dilini ses bilgisi, şekil bilgisi, söz dizimi ve anlam bilgisi bakımından inceler. | ||||||
5 | Türk Dili ve Edebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi olarak ve dil bilgisi açısından değerlendirebilir. | ||||||
6 | Türk Dili ve Edebiyatı alanında yazılmış temel eserleri tanır; Türk dilinin tarihi gelişimini temsil eden örnek metinleri okur ve çeviri yazıya aktarır. | X | |||||
7 | Çağdaş ve klasik edebiyat bilgi ve teorilerini, belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirir, edebiyat ve dil bilimi açısından eleştiri yapar. | X | |||||
8 | Edebi dönemler (klasik veya çağdaş), edebi akımlar ve şahsiyetler üzerinde, mesleki sorumluluk bilinciyle bilimsel, edebi, disiplinler arası araştırmalar yapar. | X | |||||
9 | Lehçe, şive ve ağız bilgisinin içeriğini anlar; Türkiye Türkçesinin ağızlarına ait metinleri inceler. | ||||||
10 | Gerekli metot, yöntem ve teknikleri öğrenerek halk bilimi alanında araştırma ve derleme yapabilir. | X | |||||
11 | Türk Dili ve Edebiyatı alanında akademik düzeyde araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur. | X | |||||
12 | Türk Dili ve Edebiyatı Programında edindiği bilgi ve teorileri; eğitim-öğretim, araştırma ve kamusal hizmet alanlarında kullanır ve uygular. | X | |||||
13 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini ve bunu gerçekleştirmeye dönük becerileri edinir. | X | |||||
14 | Türk Dili ve Edebiyatı alanında mesleki sorumluluk ve ahlaki değerleri gözetir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bilimsel metotları öğrenir. | 2 | 0 | 2 | 0 | 1 | 2 | 2 | 3 | 0 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 |
2 | Akımlar ve okulları öğrenerek bilimsel düşünme mantığını geliştirir. | 2 | 0 | 2 | 0 | 1 | 2 | 2 | 3 | 0 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 |
3 | Bilimsel yöntemler üretebilme becerisi kazanır. | 2 | 0 | 2 | 0 | 1 | 2 | 2 | 3 | 0 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 |
4 | Çalışmalarını bilimsel yöntemler ışığında belirli bir disiplin dahilinde sürdürmeği öğrenir. | 2 | 0 | 2 | 0 | 1 | 2 | 2 | 3 | 0 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 3 | 3 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 162 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |