Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Aşık Edebiyatı THB 518 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi YAVUZ KÖKTAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Dr. Hilal Erdoğan Aksu

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Aşık edebiyatını ve şairlerini örnek metinler üzerinden tanıtmak.

Dersin İçeriği

15. yy’dan günümüze şairlerin edebi kişilikleri ve eserleri.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Geçmişten günümüze Aşık edebiyatını tanımak Anlatım, Soru-Cevap, Sözlü Sınavlar,
2 Dönem şairlerini tanımak ve metinlerini anlamak Anlatım, Çoktan Seçmeli Testler, Sözlü Sınavlar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Aşık edebiyatının tanımı ve özellikleri
2 Geçmişten günümüze aşık edebiyatı
3 Aşık edebiyatı geleneği ve toplumdaki fonksiyonu ve halk edebiyatındaki yeri
4 Aşık edebiyatı ve Tasavvuf edebiyatı arasındaki ilişki
5 13. yy’dan 15. Yy’a kadar Aşık edebiyatı ve şairleri
6
7 Aşık edebiyatı ve Divan edebiyatı arasındaki ilişki ve müşterekleri 16. yy’da Aşık edebiyatı ve temsilcileri
8 17. yy’da Aşık edebiyatı ve şairleri
9 17. yy’da Aşık edebiyatından örnek metinler
10 18. yy’da Aşık edebiyatı ve temsilcileri
11 19. yy’da Aşık edebiyatı ve temsilcileri
12 19. yy’da Aşık edebiyatı ve temsilcileri
13 20. yy’da Aşık edebiyatı ve temsilcileri
14 Genel Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Erman Artun, Aşıklık Geleneği ve Aşık Edebiyatı
Prof. Dr. Umay Günay, Aşık Tarzı Şiir Geleneği
Doğan Kaya, Aşık Edebiyatı Araştırmaları

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Türkçeyi doğru, güzel ve anlaşılır bir şekilde kullanma becerisine ulaşır. X
2 Atatürk İlkeleri ve inkılapları konusunda bilgi edinir. X
3 Türk Dili ve Edebiyatı alanında yapılmış güncel araştırmaları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi kazanmayı amaç edinir. X
4 Türk dilini ses bilgisi, şekil bilgisi, söz dizimi ve anlam bilgisi bakımından inceler. X
5 Türk Dili ve Edebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi olarak ve dil bilgisi açısından değerlendirebilir. X
6 Türk Dili ve Edebiyatı alanında yazılmış temel eserleri tanır; Türk dilinin tarihi gelişimini temsil eden örnek metinleri okur ve çeviri yazıya aktarır. X
7 Çağdaş ve klasik edebiyat bilgi ve teorilerini, belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirir, edebiyat ve dil bilimi açısından eleştiri yapar. X
8 Edebi dönemler (klasik veya çağdaş), edebi akımlar ve şahsiyetler üzerinde, mesleki sorumluluk bilinciyle bilimsel, edebi, disiplinler arası araştırmalar yapar. X
9 Lehçe, şive ve ağız bilgisinin içeriğini anlar; Türkiye Türkçesinin ağızlarına ait metinleri inceler.
10 Gerekli metot, yöntem ve teknikleri öğrenerek halk bilimi alanında araştırma ve derleme yapabilir. X
11 Türk Dili ve Edebiyatı alanında akademik düzeyde araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur. X
12 Türk Dili ve Edebiyatı Programında edindiği bilgi ve teorileri; eğitim-öğretim, araştırma ve kamusal hizmet alanlarında kullanır ve uygular. X
13 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini ve bunu gerçekleştirmeye dönük becerileri edinir. X
14 Türk Dili ve Edebiyatı alanında mesleki sorumluluk ve ahlaki değerleri gözetir. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
1 Geçmişten günümüze Aşık edebiyatını tanımak
2 Dönem şairlerini tanımak ve metinlerini anlamak
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 15 15
Kısa Sınav 1 10 10
Ödev 2 10 20
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 15 15
Toplam İş Yükü 156
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,24
Dersin AKTS Kredisi 6