Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Yeni Türk Edebiyatında Edebi Hatırat ve Mektuplar YTE 511 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. YILMAZ DAŞCIOĞLU
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Büşra AY AÇAR, Arş Gör. Melike KILIÇ.

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Edebî türlerle ilişkili metinlerin çözümlenmesine yardımcı olmak ve yeni Türk edebiyatını bu türler aracılığıyla yeniden okumak.

Dersin İçeriği

Bu derste Çağdaş Türk Edebiyatı alanında önde gelen edebî şahsiyetlerin (N. Kemal, A. Hamid, M. Naci, H. Ziya, M. Rauf, C. Şahabeddin, A. Ekrem, Y. Kemal, B. Necatigil vb.) edebi hatıraları ve hatıra türündeki eserleri ele alınmakta ve bu metinlerin önemli kısımları bütüncül bir bakış açısıyla değerlendirilmekte ve yorumlanmaktadır.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Yeni Türk Edebiyatı’ndaki edebi hatırat ve mektupları sıralar. Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar,
2 Yeni Türk Edebiyatı’ndaki edebi hatırat ve mektupları açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar,
3 Yeni Türk Edebiyatı’ndaki edebi hatırat ve mektupları yorumlar. Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar,
4 Yeni Türk Edebiyatı’ndaki edebi hatırat ve mektupları ayırt eder. Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Deney ve Laboratuvar,
5 Yeni Türk Edebiyatı’ndaki edebi hatırat ve mektuplar ile ilgili bilgisini geliştirir. Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Deney ve Laboratuvar,
6 Yeni Türk Edebiyatı’ndaki edebi hatırat ve mektuplar ile ilgili hükme varır. Beyin Fırtınası, Tartışma, Deney ve Laboratuvar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 N.Kemal’in Mektupları
2 A.Hamid’in Mektupları
3 M.Naci’n Ömer’in Çocukluğu ve Bazı Mektupları
4 Kırk Yıl, H.Ziya.
5 Edebi Hatıralar, M.Rauf.
6 Edebi Hatıralar, Hüseyin Cahid.
7 Edebi Hatıralar, Ahmed İhsan.
8 Avrupa Mektupları, Hicaz Mektupları, Evrak-ı Eyyam, Cenab Şahabeddin.
9 ARASINAV
10 Edebiyat-ı Cedide’ye Dair Bir Mektup, Ali Ekrem.
11 Çocukluğum, Gençliğim, Siyasi ve Edebi Hatıralarım, Yahya Kemal.
12 Mektuplar, Behçet Necatigil.
13 Türk Dili Mektup Özel Sayısı
14 “Yeni Türk Edebiyatı Antolojisi’nden Edebî Hatırat ve Mektup Seçkisi .“Yeni Türk Edebiyatında Edebî Hatırat ve Mektuplar”, Ders Notları, H.Akay.
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

1. Yahya Kemal, Çocukluğum, Gençliğim, Siyasi ve Edebi Hatıralarım.

2. Türk Dili, Mektup Özel Sayısı.

3. Mehmet Kaplan ve diğerleri, Yeni Türk Edebiyatı Antolojisi (Edebî Hatırât ve Mektuplar).

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Türkçeyi doğru, güzel ve anlaşılır bir şekilde kullanma becerisine ulaşır. X
2 Atatürk İlkeleri ve inkılapları konusunda bilgi edinir.
3 Türk Dili ve Edebiyatı alanında yapılmış güncel araştırmaları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi kazanmayı amaç edinir.
4 Türk dilini ses bilgisi, şekil bilgisi, söz dizimi ve anlam bilgisi bakımından inceler. X
5 Türk Dili ve Edebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi olarak ve dil bilgisi açısından değerlendirebilir. X
6 Türk Dili ve Edebiyatı alanında yazılmış temel eserleri tanır; Türk dilinin tarihi gelişimini temsil eden örnek metinleri okur ve çeviri yazıya aktarır.
7 Çağdaş ve klasik edebiyat bilgi ve teorilerini, belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirir, edebiyat ve dil bilimi açısından eleştiri yapar.
8 Edebi dönemler (klasik veya çağdaş), edebi akımlar ve şahsiyetler üzerinde, mesleki sorumluluk bilinciyle bilimsel, edebi, disiplinler arası araştırmalar yapar.
9 Lehçe, şive ve ağız bilgisinin içeriğini anlar; Türkiye Türkçesinin ağızlarına ait metinleri inceler.
10 Gerekli metot, yöntem ve teknikleri öğrenerek halk bilimi alanında araştırma ve derleme yapabilir.
11 Türk Dili ve Edebiyatı alanında akademik düzeyde araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur.
12 Türk Dili ve Edebiyatı Programında edindiği bilgi ve teorileri; eğitim-öğretim, araştırma ve kamusal hizmet alanlarında kullanır ve uygular.
13 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini ve bunu gerçekleştirmeye dönük becerileri edinir.
14 Türk Dili ve Edebiyatı alanında mesleki sorumluluk ve ahlaki değerleri gözetir.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
1 Yeni Türk Edebiyatı’ndaki edebi hatırat ve mektupları sıralar.
2 Yeni Türk Edebiyatı’ndaki edebi hatırat ve mektupları açıklar.
3 Yeni Türk Edebiyatı’ndaki edebi hatırat ve mektupları yorumlar.
4 Yeni Türk Edebiyatı’ndaki edebi hatırat ve mektupları ayırt eder.
5 Yeni Türk Edebiyatı’ndaki edebi hatırat ve mektuplar ile ilgili bilgisini geliştirir.
6 Yeni Türk Edebiyatı’ndaki edebi hatırat ve mektuplar ile ilgili hükme varır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 20
1. Performans Görevi (Seminer) 30
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Ara Sınav 1 1 1
Ödev 1 6 6
Performans Görevi (Seminer) 1 2 2
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 138
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,52
Dersin AKTS Kredisi 6