Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yaşlanmanın Sosyolojisi | SOS 519 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Aile Sosyolojisi Değerler sosyolojisi Sosyal politika |
Önerilen Seçmeli Dersler | Değerler Sosyolojisi, Sağlık Sosyolojisi |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SEVİM ATİLA DEMİR |
Dersi Verenler | Prof.Dr. SEVİM ATİLA DEMİR, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Türkiye’de ve dünyada yaşlılığın değişimini ve yaşlılık çalışmalarını takip etmek. Yaşlılığa dair sorunlara odaklanarak çözüm önerileri geliştirmek. |
Dersin İçeriği | Dünya çapında bir olgu olan yaşlılığın süreçleri ile belirginleşen sosyal sorunlarına ve disiplinler arası yaklaşıma dair bir çalışma alanıdır.Yaşlılık teorilerini inceler. Türkiye’de ki yaşlılığı inceler, yaşlılara yönelik politikaları inceler. Demografik değişimlere odaklanır. Akademik çalışmalar için altyapı oluşturmak
|
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | 1.2,5,7 | Beyin Fırtınası, | |
2 | 1,2,3,5 | Gösterip Yaptırma, | |
3 | 1,2,3, | Anlatım, | |
4 | 1,2,3,7 | Deney ve Laboratuvar, | |
5 | 1,2,3,4 | Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, Anlatım, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel kavramlar | |
2 | Yaşlılığa dair Kuramsal Yaklaşımlar | |
3 | Aktif Yaşlanma ve Yerinde Yaşlanma | |
4 | Toplumsal Riskler ve Refah Devletleri Yaşlıların sosyal dışlanma biçimleri ve mücadele yöntemleri | |
5 | Yaşlıların sosyal dışlanma biçimleri ve mücadele yöntemleri | |
6 | Yaşlanma ve yoksulluk | |
7 | Yaşlanma ve din | |
8 | Yaşlanma ve toplumsal cinsiyet | |
9 | Ara sınav | |
10 | Yaşlanma ve medya | |
11 | Geronteknoloji, yaşlanma ve teknoloji | |
12 | Yaşlılıkta uyum sorunları | |
13 | Yaşlı İstismarı ve İhmali | |
14 | Final Sınavı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Kapitalizm, Yoksulluk ve Türkiye’de Sosyal Politika-İletişim yayınları, 2018. Sosyal Politika Yazıları- İletişim Yayınları, 2018. Yaşlılık, Disiplinlerarası Yaklaşım, Sorunlar, Çözümler: Velittin Kalınkara. Nobel Yayınları, 2016 Yaşlılık sosyolojisi, Harun Ceylan, Nobel Yayınları, 2016. Hasta Toplum, Nobel yayınları, 2015. Sosyal Politika- İmge Kitabevi, 2012. Sosyal Politika Kuramlar ve Uygulamalar- Siyasal Kitabevi, 2011. Yaşlılık, Psikolojik, sosyal ve Bedensel açıdan, Pegem Akademi, 2008. Yaşlılık Dönemi ve Problemleri, Ensar Neşriyat, 2007. Sosyal Dışlanma- Dokuz Eylül Yayınları- Faruk Sapancalı, 2005 Öğrencinin seçeceği ödev konusu ile ilgili makaleler |
Ders Kaynakları | Kapitalizm, Yoksulluk ve Türkiye’de Sosyal Politika-İletişim yayınları, 2018. Sosyal Politika Yazıları- İletişim Yayınları, 2018. Yaşlılık, Disiplinlerarası Yaklaşım, Sorunlar, Çözümler: Velittin Kalınkara. Nobel Yayınları, 2016 Yaşlılık sosyolojisi, Harun Ceylan, Nobel Yayınları, 2016. Hasta Toplum, Nobel yayınları, 2015. Sosyal Politika- İmge Kitabevi, 2012. Sosyal Politika Kuramlar ve Uygulamalar- Siyasal Kitabevi, 2011. Yaşlılık, Psikolojik, sosyal ve Bedensel açıdan, Pegem Akademi, 2008. Yaşlılık Dönemi ve Problemleri, Ensar Neşriyat, 2007. Sosyal Dışlanma- Dokuz Eylül Yayınları- Faruk Sapancalı, 2005 Öğrencinin seçeceği ödev konusu ile ilgili makaleler |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1.Toplumsal konu ve problemleri sosyolojik bir yaklaşımla ele alıp çözümleyebilecek teorik bilgi donanımına sahip olmak. | X | |||||
2 | 2. Hem teorik hem uygulamalı bir sosyolojik araştırmayı yürütebilecek yöntem bilgisini edinmiş olmak. | X | |||||
3 | 3. Sosyolojik bilginin ediniminde ve kullanımında salt tekrarlayıcı değil, özgün ve katkı sağlayıcı bir çaba içinde olmak. | X | |||||
4 | 4. Genel sosyolojik bilgiye sahip olmanın ötesinde ilgi alanına göre sosyolojinin alt disiplinlerinde daha derinlikli araştırma ve çalışmalarla uzmanlaşmak. | X | |||||
5 | 5. Sosyal bilimlerde geliştirilen bilgi ve yaklaşımlara eleştirel ve sorgulayıcı bakma becerisi kazandırmak. | X | |||||
6 | Bilimsel grup çalışmaları yapabilecek yabancı dil yeterliğine ulaşmak | X | |||||
7 | Disiplinler arası araştırma yapabilme donanımına sahip olmak | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 1.2,5,7 | |||||||
2 | 1,2,3,5 | |||||||
3 | 1,2,3, | |||||||
4 | 1,2,3,7 | |||||||
5 | 1,2,3,4 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 30 |
1. Sözlü Sınav | 30 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Ödev | 3 | 20 | 60 |
Performans Görevi (Seminer) | 3 | 25 | 75 |
Toplam İş Yükü | 141 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |