Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Uluslarası Göç Hareketlerinin Sosyolojisi | SOS 544 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MERYEM KÜÇÜK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi MERYEM KÜÇÜK, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Meryem Serdar |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Göç dünyanın kurucu unsurudur ve insalık tarihinin ilk gününden beri varlığını sürdüren bir olgudur. Göç aynı zamanda bu sürece giren insanlara imkan ve yeni hayal ve umutlar vadettiği gibi üstesinden gelinmesi gereken çok sayıda güçlükleri de beraberinde getiren bir süreçtir. Bu derste daha çok uluslararasında seyreden göç konularına odaklanılacaktır. |
Dersin İçeriği | Ders göç olugusu konusunu çeşitli yönleri ile ele almaktadır. Bu anlamda göç teorileri ve göç sonrası göçmen-ev sahibi toplum ilişkileri, göçmenlerin ana topluma adaptasyon ve kültürel uyum süreçleri ele alınacaktır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Toplumlar arası ilişkilerin öneminin kavranmasını sağlar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Toplumsal yapılar arasında sıkca karşılaştığımız kültür merkezci yaklaşımları tartışmaya açarak farklılıklar konusunda bilinçlendirir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Sosyal teorinin önemli konuları olan kimlik ve kültürel çoğulculuk konularında bilgi birikimlerini artırır | Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Uluslararası göçün ortaya çıkardığı toplumsal farklılıklarla başetme konularının ele alınması | Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Göç hareketelerine yön veren temel unsurların belirlenerek bu konuların derinlemesine analizinin yapılması | Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dünyanın kurucu unsuru olarak göç | |
2 | Sosyal hareketlilik açısından göçün incelenmesi | |
3 | Göç Teorileri I : İtme | |
4 | Göç Teorileri II: Çekme | |
5 | Göç ve Diasporik kimlikler | |
6 | Göçmenlerin adaptasyon süreçleri | |
7 | Ev sahibi ülkenin göçmenlere karşı tutumları | |
8 | Tolerans, Düşmanlık, Önyargı ve Stero Tip davranışlar | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Göçmenlerin ev sahibi toplumla bütünleşme süreçleri | |
11 | Akültürasyon ( Kültürleşme) | |
12 | Asimilasyon ( Erime ) | |
13 | Kuşaklar arası kimlik değişim süreçleri | |
14 | Göç´ün genel sonuçları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1.Toplumsal konu ve problemleri sosyolojik bir yaklaşımla ele alıp çözümleyebilecek teorik bilgi donanımına sahip olmak. | X | |||||
2 | 2. Hem teorik hem uygulamalı bir sosyolojik araştırmayı yürütebilecek yöntem bilgisini edinmiş olmak. | X | |||||
3 | 3. Sosyolojik bilginin ediniminde ve kullanımında salt tekrarlayıcı değil, özgün ve katkı sağlayıcı bir çaba içinde olmak. | X | |||||
4 | 4. Genel sosyolojik bilgiye sahip olmanın ötesinde ilgi alanına göre sosyolojinin alt disiplinlerinde daha derinlikli araştırma ve çalışmalarla uzmanlaşmak. | X | |||||
5 | 5. Sosyal bilimlerde geliştirilen bilgi ve yaklaşımlara eleştirel ve sorgulayıcı bakma becerisi kazandırmak. | X | |||||
6 | Bilimsel grup çalışmaları yapabilecek yabancı dil yeterliğine ulaşmak | ||||||
7 | Disiplinler arası araştırma yapabilme donanımına sahip olmak |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Toplumlar arası ilişkilerin öneminin kavranmasını sağlar. | |||||||
2 | Toplumsal yapılar arasında sıkca karşılaştığımız kültür merkezci yaklaşımları tartışmaya açarak farklılıklar konusunda bilinçlendirir. | |||||||
3 | Sosyal teorinin önemli konuları olan kimlik ve kültürel çoğulculuk konularında bilgi birikimlerini artırır | |||||||
4 | Uluslararası göçün ortaya çıkardığı toplumsal farklılıklarla başetme konularının ele alınması | |||||||
5 | Göç hareketelerine yön veren temel unsurların belirlenerek bu konuların derinlemesine analizinin yapılması |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 30 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 10 |
2. Performans Görevi (Seminer) | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Sözlü Sınav | 2 | 5 | 10 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 149 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |