Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Postmodern Sosyoloji | SOS 512 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUSTAFA KEMAL ŞAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Meryem Serdar |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı,postmodern paradigmanın temel argümanlarını öğrenip, öncülerini tanımak,postmodernliğe yöneltilen eleştirileri analiz etmektir. |
Dersin İçeriği | Bu derste öncelikle modern paradigma ve açmazları üzerinde durulacak, daha sonra postmodern kuramın temel öncüleri ve görüşleri ayrıntılı olarak ele alınacaktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sosyolojide modern paradigmanın temel argümanlarını öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
2 | Modernliğin açmazlarını ve eleştirilerini tartışır | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
3 | postmodern kuramın öncülerini tanır | Anlatım, Soru-Cevap, | |
4 | Fransız sosyolojisindeki yeni eğilimleri öğrenir | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
5 | Postmodernizmin sonrası için fikirler üretir | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sosyolojide modern paradigma | |
2 | Modernliğin sıkıntıları | |
3 | postmodernliğin öncüleri.Nietzsche | |
4 | Postyapısalcılık ve antropoloji | |
5 | Fransız sosyolojisinde yeni eğilimler | |
6 | Lyotard | |
7 | Michael Foucault | |
8 | Jean Baudrillard | |
9 | Jack Derrida | |
10 | Zygmunt Bauman | |
11 | Postmodern Eleştiri | |
12 | J.Habermas,T.Eagleton | |
13 | S.Mestrovic,Z.Serdar | |
14 | Postmodernlikten Sonra Ne Başlayacak? |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Sociology After Postmodernism, Edit. David Owen, Sage Publication, London, 1997. Dennis Smith, Zygmunt Bauman, Prophet of Postmodernity, Polity Pres, Cambiridge and Oxford 1999. Jorge Larrain, İdeoloji Kültürel Kimlik, Sarmal Yayınları, İstanbul, 1995. Postmodernist Burjuva Liberalizmi, Habermas, Gorz, Laclu, Rorty, Durin, Sarmal Yay. İstanbul, 1995. David West, Kıta Avrupası Felsefesine Giriş, Paradigma, İstanbul, 1998. J.F. Lyotard, Potmodern Durum, Vadi Yayınları, Ankara, 2000. Alan Meggil, Aşırılığın Peyganberleri, Nietzsche, Heiddeger, Foucault, Derrida, ( Çev. Tuncay Birkan), Bilim Sanat Yayınları, Ankara, 1998. Perry Anderson, Postmodernitenin Kökenleri, İletişim Yayınları, İst. 2002. John W. Murphy, Postmodern Sosyal Analiz ve Postmodern Eleştiri, Paradigma Yay. 2000. Mike Featherstone, Postmodernizm ve Tüketim Kültürü, Ayrıntı Yayınları, İst. 1996. Madan Sarup, Postyapısalcılık ve Postmodernizm, Ark Yayınları Terry Eagleton, Postmodernizmin Yanılsamaları, Ayrıntı Yayınları. David Harvey, Postmodernliğin Durumu, Metis Yayınları. Steven Best, Douglas Kellner, Postmodern Teori, Ayrıntı Yayınları, İst. 1998. Pauline Marıe Rosenau, Post-Modernizm ve Toplum Bilimleri, Ark Yayınları. Frederic Jameson, Postmodernizm, Geç Kapitalizmin Kültürel Mantığı, Yapı Kredi Yay. 1994. Alex Callinicos, Postmodernizme Hayır, Ayraç Yayınları, Ankara 2001. Ziyauddin Serdar, Postmodernizm ve Öteki, Batı Kültürünün Yeni Emperyalizmi, Söylem Yayınları, İst. 2001. Stjepan G. Mestroviç, Uygar Barbarlık, Açılım Kitap, İstanbul, 2004. Akbar S. Ahmed, Postmodernizm ve İslam, Cep yayınları, 1995. Christopher Fazlon, Foucault ve Sosyal Diyalog, Paradigma yay. 2001. Jameson, Lyotard, Habermas, Postmodernizm, Kıyı Yayınları, 1990. Ernest Gellner, Postmodernizm İslam ve Us, Ümit Yayıncılık,1994. Orhan Tekelioğlu, Michael Foucault ve Sosyolojisi, Bağlam Yayınları, İst. 1999. Skinner, Çağdaş Temel Kuramlar, Vadi. Postmodernist Burjuva Liberalizmi, Sarmal Yay. Modernite versu Postmodernite , Der. Mehmet Küçük, Vadi. Yayınları. James W. Bernuer, Foucault?un Özgürlük Serüveni, Ayrıntı Yayınları, 2005. Robert Hollinger, Postmodernizm ve Sosyal Bilimler Tematik Bir Yaklaşım, Paradigma, 2005. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1.Toplumsal konu ve problemleri sosyolojik bir yaklaşımla ele alıp çözümleyebilecek teorik bilgi donanımına sahip olmak. | X | |||||
2 | 2. Hem teorik hem uygulamalı bir sosyolojik araştırmayı yürütebilecek yöntem bilgisini edinmiş olmak. | X | |||||
3 | 3. Sosyolojik bilginin ediniminde ve kullanımında salt tekrarlayıcı değil, özgün ve katkı sağlayıcı bir çaba içinde olmak. | X | |||||
4 | 4. Genel sosyolojik bilgiye sahip olmanın ötesinde ilgi alanına göre sosyolojinin alt disiplinlerinde daha derinlikli araştırma ve çalışmalarla uzmanlaşmak. | X | |||||
5 | 5. Sosyal bilimlerde geliştirilen bilgi ve yaklaşımlara eleştirel ve sorgulayıcı bakma becerisi kazandırmak. | X | |||||
6 | Bilimsel grup çalışmaları yapabilecek yabancı dil yeterliğine ulaşmak | X | |||||
7 | Disiplinler arası araştırma yapabilme donanımına sahip olmak |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sosyolojide modern paradigmanın temel argümanlarını öğrenir | |||||||
2 | Modernliğin açmazlarını ve eleştirilerini tartışır | |||||||
3 | postmodern kuramın öncülerini tanır | |||||||
4 | Fransız sosyolojisindeki yeni eğilimleri öğrenir | |||||||
5 | Postmodernizmin sonrası için fikirler üretir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 30 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 10 |
2. Performans Görevi (Seminer) | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ödev | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |