Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türkiyede Göçün Sosyo-Kültürel Analizi | SOS 506 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. PINAR YAZGAN HEPGÜL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı, göç ve kentleşme sürecinin Türkiye de yarattığı değişim ve dönüşüm sürecini analiz etmektir. |
Dersin İçeriği | Göç, gecekondulaşma, iç göç ve dış göçler, kentleşme, sanayileşme ve beraberinde getirdiği sorunlar, arabesk kültür, varoşlar, getto kavramı |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sanayileşmenin nüfus hareketleri üzerinde yarattığı etkileri tespit etmek | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Göç sürecinde ortaya çıkan sorunları tespit etmek | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
3 | Hızlı ve çarpık kentleşmenin nedenlerini ve sonuçlarını tespit etmek | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Gecekondulaşma sürecinin ortaya çıkışını ve problemlerini öğrenmek | Anlatım, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sosyal bir sorun olarak göç | |
2 | Göç süreci ve kırsal alanlardaki değişim | |
3 | Göç ve sosyal yapıdaki değişmeler | |
4 | Göç sonrası yeni kent sakinleri | |
5 | Göçmenlerin uyum sorunları | |
6 | Göçün sosyo-kültürel evrimi | |
7 | Göçün aile ve genç kuşak üzerindeki etkisi | |
8 | Göç sürecinin kentlerde meydana getirdiği değişimler | |
9 | Arasınav | |
10 | Göç süreci ve arabesk kültür arasındaki ilişki | |
11 | Göç ve eğitim | |
12 | Göçün sonuçları ve yapısal evrimi | |
13 | Göç sürecinin yönetimi | |
14 | Bir modernleşme projesi olarak gap |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | İstanbul Ticaret Odası, Göç Veren Yöreler Bölgesel Gelişim Araştırması, İTO , İstanbul, 1996 Cavit Orhan Tütengil, 100 Soruda Kırsal Türkiye?nin Yapısı ve Sorunları, Gerçek Yayınevi, İstanbul, 1983 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1.Toplumsal konu ve problemleri sosyolojik bir yaklaşımla ele alıp çözümleyebilecek teorik bilgi donanımına sahip olmak. | X | |||||
2 | 2. Hem teorik hem uygulamalı bir sosyolojik araştırmayı yürütebilecek yöntem bilgisini edinmiş olmak. | X | |||||
3 | 3. Sosyolojik bilginin ediniminde ve kullanımında salt tekrarlayıcı değil, özgün ve katkı sağlayıcı bir çaba içinde olmak. | X | |||||
4 | 4. Genel sosyolojik bilgiye sahip olmanın ötesinde ilgi alanına göre sosyolojinin alt disiplinlerinde daha derinlikli araştırma ve çalışmalarla uzmanlaşmak. | X | |||||
5 | 5. Sosyal bilimlerde geliştirilen bilgi ve yaklaşımlara eleştirel ve sorgulayıcı bakma becerisi kazandırmak. | X | |||||
6 | Bilimsel grup çalışmaları yapabilecek yabancı dil yeterliğine ulaşmak | X | |||||
7 | Disiplinler arası araştırma yapabilme donanımına sahip olmak |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sanayileşmenin nüfus hareketleri üzerinde yarattığı etkileri tespit etmek | |||||||
2 | Göç sürecinde ortaya çıkan sorunları tespit etmek | |||||||
3 | Hızlı ve çarpık kentleşmenin nedenlerini ve sonuçlarını tespit etmek | |||||||
4 | Gecekondulaşma sürecinin ortaya çıkışını ve problemlerini öğrenmek |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Ödev | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 140 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |