Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Türk Aile Yapısı SOS 509 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. SEVİM ATİLA DEMİR
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Bu dersin amacı, tarihten günümüze aile yapılarını inceleyerek Türk aile yapısını analiz etmektir.
Dersin İçeriği Sosyal bir kurum olarak ailenin tarihsel serüveni işlendikten sonra Osmanlı ve Türk toplumunda aile yapısı ele alınacak, toplumsal değişme-aile ilişkisi üzerinde durulacaktır.
Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 aileyi sosyal bir kurum olarak tanır Anlatım, Soru-Cevap, Kısa Cevaplı Testler,
2 tarihten günümüze ailenin değişim sürecini öğrenir Anlatım, Beyin Fırtınası,
3 türk aile yapısını analiz eder Beyin Fırtınası,
4 türk ailesini ayıran temel özellikleri ayırt eder Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Boşluk Doldurma Testleri, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
5 ailenin toplumu değiştirme/dönüştürme işlevini sorgular Beyin Fırtınası, Kısa Cevaplı Testler,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Derse giriş
2 ailenin sosyolojik analizi
3 Tarihsel açıdan aile
4 İlkel topluluklarda ailenin yeri
5 geleneksel ve geçiş toplumlarında ailenin yeri
6 Eski Türklerde ailenin yeri ve fonksiyonları
7 osmanlı toplumunda aile yapısı
8 Türk toplumunda aile yapısı
9 Arasınav
10 Türk ailesinin temel dinamikleri ve karakteristiği
11 türk aile yapısında geleneklerin rolü ve önemi
12 Türk ailesi değişiyor mu?
13 Ailenin değişmesi toplumu nasıl etkiler?
14 Genel değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları - Aile Sosyolojisi, Ergün Yıldırım-Kadir Canatan
- TÜİK, (2006), Türkiye Aile Yapısı Araştırması, TÜİK Yayını, 2007, Ankara.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 1.Toplumsal konu ve problemleri sosyolojik bir yaklaşımla ele alıp çözümleyebilecek teorik bilgi donanımına sahip olmak. X
2 2. Hem teorik hem uygulamalı bir sosyolojik araştırmayı yürütebilecek yöntem bilgisini edinmiş olmak. X
3 3. Sosyolojik bilginin ediniminde ve kullanımında salt tekrarlayıcı değil, özgün ve katkı sağlayıcı bir çaba içinde olmak. X
4 4. Genel sosyolojik bilgiye sahip olmanın ötesinde ilgi alanına göre sosyolojinin alt disiplinlerinde daha derinlikli araştırma ve çalışmalarla uzmanlaşmak. X
5 5. Sosyal bilimlerde geliştirilen bilgi ve yaklaşımlara eleştirel ve sorgulayıcı bakma becerisi kazandırmak. X
6 Bilimsel grup çalışmaları yapabilecek yabancı dil yeterliğine ulaşmak X
7 Disiplinler arası araştırma yapabilme donanımına sahip olmak
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
1 aileyi sosyal bir kurum olarak tanır
2 tarihten günümüze ailenin değişim sürecini öğrenir
3 türk aile yapısını analiz eder
4 türk ailesini ayıran temel özellikleri ayırt eder
5 ailenin toplumu değiştirme/dönüştürme işlevini sorgular
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 6 96
Ara Sınav 1 2 2
Toplam İş Yükü 162
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,48
Dersin AKTS Kredisi 6