Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Kadın Çalışmaları SOS 505 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. SEVİM ATİLA DEMİR
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Toplumsal cinsiyet farklılıklarını açıklayan kuramlar çerçevesinde bilimsel temelli tartışmalar sunmak

Dersin İçeriği

Türkiye´de ve dünyada toplumsal yapı içerisinde kadının tanımı ve zihinlerdeki kadın algısını açıklar.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Kadın çalışmalarına yönelik temel kavramları kavrar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Feminist teorileri açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 Toplumsal cinsiyet ilişkilerini açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
4 Toplumsal pratiklerde kadın algısını açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
5 Türkiyede ve dünyada kadın çalışmalarını inceler Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Temel kavramlar
2 Feminist teoriler
3 Toplumsal cinsiyet ve kadın algısı
4 Kadın ve aile
5 Kadın ve eğitim
6 Kadın ve sağlık
7 Kadın ve suç
8 Kadın ve mobbing
9 Ara sınav
10 Dinlerde kadın
11 Dünyada kadın araştırmaları
12 Türkiyede kadın araştırmaları
13 Karşılaştırmalı analiz ve değerlendirme
14 Final sınavı
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Acar-Savran G. (2013). Beden Emek Tarih: Diyalektik Bir Feminizm İçin. Pusula Yayıncılık. İstanbul.

Acar-Savran, G. ve Demiryontan T. N. (2012). Kadının Görünmeyen Emeği. Yordam Kitap. İstanbul.

Türkiyede Modernleşme Projesi ve Kadınlar, Tarih Vakfı Yurt Yayınları

Dedeoğlu, S. (2000). Toplumsal cinsiyet rolleri açısından Türkiye’de aile ve kadın emeği. Toplum ve Bilim Dergisi, 86: 139-171.

Ecevit, Y. ve Diğerleri (2011). Toplumsal Cinsiyet Sosyolojisi. T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No: Açıköğretim Fakültesi Yayını No: 1304. Eskişehir.

Feminist teori, josephine Donovan
Cinsiyetler Siyaseti, Sylvianne Agacinski
Modern Mahrem, N. Göle
Cinsiyet Belası, Feminizm ve Kimliğin altüst Edilmesi ,Metis Yay.
Toplumsal Cinsiyet: Faydalı Bir Tarihsel Analiz Kategorisi-Joan W Scott
Kadınların sınıfı, A.Bora , İletişim
Türk Toplumunda Kadın, N.Abadan Unat,
Öğrencinin seçeceği ödev konusu ile ilgili makaleler

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 1.Toplumsal konu ve problemleri sosyolojik bir yaklaşımla ele alıp çözümleyebilecek teorik bilgi donanımına sahip olmak. X
2 2. Hem teorik hem uygulamalı bir sosyolojik araştırmayı yürütebilecek yöntem bilgisini edinmiş olmak. X
3 3. Sosyolojik bilginin ediniminde ve kullanımında salt tekrarlayıcı değil, özgün ve katkı sağlayıcı bir çaba içinde olmak. X
4 4. Genel sosyolojik bilgiye sahip olmanın ötesinde ilgi alanına göre sosyolojinin alt disiplinlerinde daha derinlikli araştırma ve çalışmalarla uzmanlaşmak. X
5 5. Sosyal bilimlerde geliştirilen bilgi ve yaklaşımlara eleştirel ve sorgulayıcı bakma becerisi kazandırmak. X
6 Bilimsel grup çalışmaları yapabilecek yabancı dil yeterliğine ulaşmak
7 Disiplinler arası araştırma yapabilme donanımına sahip olmak
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
1 Kadın çalışmalarına yönelik temel kavramları kavrar
2 Feminist teorileri açıklar
3 Toplumsal cinsiyet ilişkilerini açıklar
4 Toplumsal pratiklerde kadın algısını açıklar
5 Türkiyede ve dünyada kadın çalışmalarını inceler
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 30
1. Performans Görevi (Seminer) 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 3 3
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 20 20
Kısa Sınav 1 10 10
Ödev 1 10 10
Sözlü Sınav 2 3 6
Toplam İş Yükü 145
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,8
Dersin AKTS Kredisi 6