Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yahudilikte Çağdaş Akımlar | FDB 603 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MUHAMMED ALİ BAĞIR |
Dersi Verenler | Doç.Dr. MUHAMMED ALİ BAĞIR, |
Dersin Yardımcıları | Yok |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu ders günümüzde Yahudilikte hangi dini akımların olduğunu, bu akımlar arasındaki farkları ortaya koymaktadır. Derste dini zemindeki akımların üzerinde durulmakla birlikte bunların sosyal yönüne de değinilecektir. |
Dersin İçeriği | Yahudilikte mezhepler |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yahudilikte mezhepler | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Mezhepleşmenin tarihteki kökeni | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Yahudiler arasındaki kültürel farklılıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Günümüzde Yahudi mezhepleri | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Ortodoks Yahudiler, Aşkenazlar, Sefaradlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Yahudiliğin misyoner veçhesi: Nuhilik | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yahudilikteki Mezhepleşmenin tarihteki kökeni | |
2 | Günümüz Yahudiliğindeki farklılaşmada kültürel unsurlar | |
3 | İsrail toplumunda kutuplaşma | |
4 | Ortodoks Yahudiler, Aşkenazlar, Sefaradlar | |
5 | Reformist Yahudiler | |
6 | Muhafazakâr Yahudiler | |
7 | Karaylar | |
8 | Samiriler | |
9 | Falaşa ve Mizrahiler | |
10 | Hasidiler ve Mitnagdim | |
11 | Haredim ve Habadlar | |
12 | Küçük cemaatler | |
13 | Farklı cephelerden Siyonizm ve anti-Siyonist Yahudiler | |
14 | Yahudiliğin misyoner veçhesi: Nuhilik |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Abraham Cronbach, Reform Movements in Judaism, 2012. |
Ders Kaynakları | Michael A. Meyer, Response to modernity: a history of the reform movement in Judaism, WSUP, 1995. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Araştırmalarda kullanılan bilimsel yöntemleri kendi konusuna uygulayabilme, gerektiğinde yeni yöntemler geliştirebilme yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
2 | Felsefe ve Din bilimleri ile ilgili problemleri tanımlama, sınıflandırma, modelleme, çözüm üretme ve çözümleri uygulayabilme yetkinliğine sahiptir. | ||||||
3 | Sosyal bilimler alanındaki disiplinlerin Felsefe ve Din Bilimlerini ilgilendiren sonuçlarını alıp çalışmalarında kullanabilme, kendi sonuçlarını onlara sunabilme bilincine sahiptir. | ||||||
4 | Felsefe ve Din bilimleri alanındaki bilimlerin birbirleri ile ilişki ve işbirliği imkanlarını kavrama ve disiplinler arası işbirliğini geliştirme anlayışına sahiptir. | ||||||
5 | Ulaştığı bilimsel bulguları ve elde ettiği bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak sunma, bütün ilgili taraflarla paylaşma becerisine sahiptir. | ||||||
6 | Ulusal ve uluslar arası bilim çevrelerinde Felsefe ve Din Bilimleri alanı ile ilgili gelişmeleri takip edebilme ulusal ve uluslar arası bilgi paylaşım etkinliklerine katılabilme yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
7 | Yakın çevresine, ulusuna ve insanlığa karşı bilimsel görev ve sorumluluk bilincine sahiptir. | ||||||
8 | Bilimsel kişilik ve bilimsel ahlâk kuralları bilgisi ve bu bilgileri uygulayabilme bilinç ve yetkinliğine sahiptir. | ||||||
9 | Üniversitelerdeki eğitim öğretim faaliyetlerinde görev yapabilir. | ||||||
10 | Felsefe ve din Bilimleri ile ilgili toplum gelişmesi konularında görev ve sorumluluk yüklenir. | ||||||
11 | Farklı kurumların çalışmalarına alanı ile ilgili bilimsel katkı sağlayabilir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Yahudilikte mezhepler | |||||||||||
2 | Mezhepleşmenin tarihteki kökeni | |||||||||||
3 | Yahudiler arasındaki kültürel farklılıklar | |||||||||||
4 | Günümüzde Yahudi mezhepleri | |||||||||||
5 | Ortodoks Yahudiler, Aşkenazlar, Sefaradlar | |||||||||||
6 | Yahudiliğin misyoner veçhesi: Nuhilik |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Proje / Tasarım | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 155 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |