Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Hıristiyanların İslam Algısının Tarihine Giriş FDT 604 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler

Yok

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. FUAT AYDIN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Yok

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Batının bugün sahip olduğu İslam algılayışının köklerinin, İslamın ortaya çıktığı ve ortaçağdaki ilişkiler sonunda olgunlaştığı ve, oryantalist çalışmalara rağmen varlığını (istisnalar olmakla birlikte) değişmeden koruduğunun gösterilmesi

Dersin İçeriği

Hz.Peygamber dönemi Müslüman-hıristiyan ilişkileri; Dört halife, Abbasiler ve Emeviler döneminde Müslüman-Hıristiyan ilişikileri; bu dönemlerde Hıristiyanların İslam algıları; bizansın İslam algısı, Latin batının İslam algısı; bütün bu algı ve tecrübelerin, bir bütün olarak Batının İslam algısındaki yeri

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Hz. Peygamber dönemi Müslüman-Hıristiyan ilişkilerini tanır Anlatım, Soru-Cevap,
2 Abbasiler ve Emeviler başta olmak üzere, orta doğudaki Müslüman-Hıristiyan ilişkilerini tanır Anlatım, Soru-Cevap,
3 Bizans-Müslüman ilişkilerini tanır Anlatım, Soru-Cevap,
4 Endülüste Müslüman-Hıristiyan ilişkilerini betimler Anlatım, Soru-Cevap,
5 Arap, Bizans ve Endülüs tecrübesinin, Batının İslam algısının oluşmasındaki etkisini betimler Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
6 Modern Batının İslama yaklaşımını onun kökenlerini çözümler Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Kuranan Hıristiyanlara bakışı,; Hz.Peygamber dönemi Müslüman-hıristiyan ilişkileri/Hıristiyanların islama bakışları
2 Dört halife döneminde Müslüman-hıristiyan ilişkileri/Hıristiyanların İslama bakışları
3 Emeviler döneminde Müslüman-Hıristiyan ilişkileri/Hıristiyanların İslama bakışları
4 Abbasiler döneminde Müslüman-hıristiyan ilişkiler/Hıristiyanların İslama bakışları
5 Emeviler ve Abbasiler döneminde,Bızansın İslama bakışı
6 Endülüs fethi önce, Latin Batının İslama ve Müslümanlara bakışları
7 Endülüs dönemi, Latin batının İslama ve Müslümanlara bakışları
8 Sınav
9 Endülüs Sonrası Latin batının İslama ve Müslümanlara bakışı
10 Haçlılar döneminde Müslüman Hıristiyan ilişikleri
11 Haçlı seferlerinin İslam algısı üzerindeki etkisi
12 Batı İslam Algısının Yazılı kaynaklar
13 Ortaçağ İslam algısının, modern dönem İslam algısındaki yeri
14 Genel değerlendirme.
Kaynaklar
Ders Notu

[1] Fuat Aydın, Batı İslam Algısının Arkeolojisi,

Ders Kaynakları

[2]İbrahim Kalın, Batı ve İslam, İSAM Yayınları, İstanbul.
[3]Frederic Quinn, The Sum of All Heresies, The Image of Islam in Western Thought, Oxford University Press 2008.
[4]Western Views of Islam in The Middle Ages, Harvard Univesity Press, Cambridge, Massachuests 1962.
[5] Norman Daniel, Islam and West, The Making of An Image, Oneworld, Oxford 1993

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Araştırmalarda kullanılan bilimsel yöntemleri kendi konusuna uygulayabilme, gerektiğinde yeni yöntemler geliştirebilme yetkinliğine sahiptir. X
2 Felsefe ve Din bilimleri ile ilgili problemleri tanımlama, sınıflandırma, modelleme, çözüm üretme ve çözümleri uygulayabilme yetkinliğine sahiptir. X
3 Sosyal bilimler alanındaki disiplinlerin Felsefe ve Din Bilimlerini ilgilendiren sonuçlarını alıp çalışmalarında kullanabilme, kendi sonuçlarını onlara sunabilme bilincine sahiptir.
4 Felsefe ve Din bilimleri alanındaki bilimlerin birbirleri ile ilişki ve işbirliği imkanlarını kavrama ve disiplinler arası işbirliğini geliştirme anlayışına sahiptir.
5 Ulaştığı bilimsel bulguları ve elde ettiği bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak sunma, bütün ilgili taraflarla paylaşma becerisine sahiptir. X
6 Ulusal ve uluslar arası bilim çevrelerinde Felsefe ve Din Bilimleri alanı ile ilgili gelişmeleri takip edebilme ulusal ve uluslar arası bilgi paylaşım etkinliklerine katılabilme yetkinliğine sahiptir.
7 Yakın çevresine, ulusuna ve insanlığa karşı bilimsel görev ve sorumluluk bilincine sahiptir.
8 Bilimsel kişilik ve bilimsel ahlâk kuralları bilgisi ve bu bilgileri uygulayabilme bilinç ve yetkinliğine sahiptir.
9 Üniversitelerdeki eğitim öğretim faaliyetlerinde görev yapabilir. X
10 Felsefe ve din Bilimleri ile ilgili toplum gelişmesi konularında görev ve sorumluluk yüklenir.
11 Farklı kurumların çalışmalarına alanı ile ilgili bilimsel katkı sağlayabilir.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
1 Hz. Peygamber dönemi Müslüman-Hıristiyan ilişkilerini tanır
2 Abbasiler ve Emeviler başta olmak üzere, orta doğudaki Müslüman-Hıristiyan ilişkilerini tanır
3 Bizans-Müslüman ilişkilerini tanır
4 Endülüste Müslüman-Hıristiyan ilişkilerini betimler
5 Arap, Bizans ve Endülüs tecrübesinin, Batının İslam algısının oluşmasındaki etkisini betimler
6 Modern Batının İslama yaklaşımını onun kökenlerini çözümler
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 10
2. Kısa Sınav 10
1. Ödev 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 1 10 10
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 149
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,96
Dersin AKTS Kredisi 6