Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Grekçe ve Gramer ve Syntaks FDT 605 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. FUAT AYDIN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Hıristiyanlığın kaynak dili olması münasebetiyle Grekçenin öğrenilmesi önem arzetmektedir.
Dersin İçeriği Grekçenin nasıl bir dil olduğu, kelime yapısı, batı dillerine kaynak oluşturduğu hususu anlaşılmaya çalışılacaktır.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Kaynak dillerin önemini açıklar Anlatım,
2 Grekçeyi batı dillerinin anası olarak tanımlar. Anlatım, Soru-Cevap,
3 Grekçe harfleri tanimlar Anlatım, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler,
4 Grekçe kelimelerin isim ve fiil yapısını değerlendirir. Anlatım,
5 Dinler tarihi doktora öğrencisi olarak Hıristiyanlığın kaynak dili olan Grekçeden yararlanmanın önemini tartışır Anlatım,
6 Grekçe cümle yapısını tanımlar. Anlatım, Soru-Cevap,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Giriş
2 Grekçe isim çekimleri
3 Fiil çekimleri
4 Futurum (gelecek zaman), aoristum (geçmiş zaman)
5 Sıfatlar, os ile biten sıfatlar,
6 Sıfat gibi kullanılan ifadeler
7 Sıfatların dereceleri
8 Vize sınavı
9 Fiillerde uzamalar
10 İşlenen konularla ilgili alıştırma
11 Bileşik fiillerde artma ve katlam
12 Mastarlar
13 İşlenen konularla ilgili alıştırma
14 Genel değerlerndirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları [1] Taşlıklıoğlu, Zafer (1968), Grekçe Gramer ve Syntaks I, Edebeiyat Fakültesi Matbaası, İstanbul
[2] Gobry, Ivan (2000), Le Vocabulaire grec de la Philosophie, Paris
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Araştırmalarda kullanılan bilimsel yöntemleri kendi konusuna uygulayabilme, gerektiğinde yeni yöntemler geliştirebilme yetkinliğine sahiptir.
2 Felsefe ve Din bilimleri ile ilgili problemleri tanımlama, sınıflandırma, modelleme, çözüm üretme ve çözümleri uygulayabilme yetkinliğine sahiptir.
3 Sosyal bilimler alanındaki disiplinlerin Felsefe ve Din Bilimlerini ilgilendiren sonuçlarını alıp çalışmalarında kullanabilme, kendi sonuçlarını onlara sunabilme bilincine sahiptir.
4 Felsefe ve Din bilimleri alanındaki bilimlerin birbirleri ile ilişki ve işbirliği imkanlarını kavrama ve disiplinler arası işbirliğini geliştirme anlayışına sahiptir. X
5 Ulaştığı bilimsel bulguları ve elde ettiği bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak sunma, bütün ilgili taraflarla paylaşma becerisine sahiptir.
6 Ulusal ve uluslar arası bilim çevrelerinde Felsefe ve Din Bilimleri alanı ile ilgili gelişmeleri takip edebilme ulusal ve uluslar arası bilgi paylaşım etkinliklerine katılabilme yetkinliğine sahiptir. X
7 Yakın çevresine, ulusuna ve insanlığa karşı bilimsel görev ve sorumluluk bilincine sahiptir.
8 Bilimsel kişilik ve bilimsel ahlâk kuralları bilgisi ve bu bilgileri uygulayabilme bilinç ve yetkinliğine sahiptir.
9 Üniversitelerdeki eğitim öğretim faaliyetlerinde görev yapabilir.
10 Felsefe ve din Bilimleri ile ilgili toplum gelişmesi konularında görev ve sorumluluk yüklenir.
11 Farklı kurumların çalışmalarına alanı ile ilgili bilimsel katkı sağlayabilir.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
1 Kaynak dillerin önemini açıklar
2 Grekçeyi batı dillerinin anası olarak tanımlar.
3 Grekçe harfleri tanimlar
4 Grekçe kelimelerin isim ve fiil yapısını değerlendirir.
5 Dinler tarihi doktora öğrencisi olarak Hıristiyanlığın kaynak dili olan Grekçeden yararlanmanın önemini tartışır
6 Grekçe cümle yapısını tanımlar.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Ödev 30
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 20 20
Ödev 1 10 10
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 143
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,72
Dersin AKTS Kredisi 6