Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Grekçe ve Gramer ve Syntaks | FDT 605 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. FUAT AYDIN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Hıristiyanlığın kaynak dili olması münasebetiyle Grekçenin öğrenilmesi önem arzetmektedir. |
Dersin İçeriği | Grekçenin nasıl bir dil olduğu, kelime yapısı, batı dillerine kaynak oluşturduğu hususu anlaşılmaya çalışılacaktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kaynak dillerin önemini açıklar | Anlatım, | |
2 | Grekçeyi batı dillerinin anası olarak tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
3 | Grekçe harfleri tanimlar | Anlatım, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
4 | Grekçe kelimelerin isim ve fiil yapısını değerlendirir. | Anlatım, | |
5 | Dinler tarihi doktora öğrencisi olarak Hıristiyanlığın kaynak dili olan Grekçeden yararlanmanın önemini tartışır | Anlatım, | |
6 | Grekçe cümle yapısını tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Grekçe isim çekimleri | |
3 | Fiil çekimleri | |
4 | Futurum (gelecek zaman), aoristum (geçmiş zaman) | |
5 | Sıfatlar, os ile biten sıfatlar, | |
6 | Sıfat gibi kullanılan ifadeler | |
7 | Sıfatların dereceleri | |
8 | Vize sınavı | |
9 | Fiillerde uzamalar | |
10 | İşlenen konularla ilgili alıştırma | |
11 | Bileşik fiillerde artma ve katlam | |
12 | Mastarlar | |
13 | İşlenen konularla ilgili alıştırma | |
14 | Genel değerlerndirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [1] Taşlıklıoğlu, Zafer (1968), Grekçe Gramer ve Syntaks I, Edebeiyat Fakültesi Matbaası, İstanbul [2] Gobry, Ivan (2000), Le Vocabulaire grec de la Philosophie, Paris |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Araştırmalarda kullanılan bilimsel yöntemleri kendi konusuna uygulayabilme, gerektiğinde yeni yöntemler geliştirebilme yetkinliğine sahiptir. | ||||||
2 | Felsefe ve Din bilimleri ile ilgili problemleri tanımlama, sınıflandırma, modelleme, çözüm üretme ve çözümleri uygulayabilme yetkinliğine sahiptir. | ||||||
3 | Sosyal bilimler alanındaki disiplinlerin Felsefe ve Din Bilimlerini ilgilendiren sonuçlarını alıp çalışmalarında kullanabilme, kendi sonuçlarını onlara sunabilme bilincine sahiptir. | ||||||
4 | Felsefe ve Din bilimleri alanındaki bilimlerin birbirleri ile ilişki ve işbirliği imkanlarını kavrama ve disiplinler arası işbirliğini geliştirme anlayışına sahiptir. | X | |||||
5 | Ulaştığı bilimsel bulguları ve elde ettiği bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak sunma, bütün ilgili taraflarla paylaşma becerisine sahiptir. | ||||||
6 | Ulusal ve uluslar arası bilim çevrelerinde Felsefe ve Din Bilimleri alanı ile ilgili gelişmeleri takip edebilme ulusal ve uluslar arası bilgi paylaşım etkinliklerine katılabilme yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
7 | Yakın çevresine, ulusuna ve insanlığa karşı bilimsel görev ve sorumluluk bilincine sahiptir. | ||||||
8 | Bilimsel kişilik ve bilimsel ahlâk kuralları bilgisi ve bu bilgileri uygulayabilme bilinç ve yetkinliğine sahiptir. | ||||||
9 | Üniversitelerdeki eğitim öğretim faaliyetlerinde görev yapabilir. | ||||||
10 | Felsefe ve din Bilimleri ile ilgili toplum gelişmesi konularında görev ve sorumluluk yüklenir. | ||||||
11 | Farklı kurumların çalışmalarına alanı ile ilgili bilimsel katkı sağlayabilir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kaynak dillerin önemini açıklar | |||||||||||
2 | Grekçeyi batı dillerinin anası olarak tanımlar. | |||||||||||
3 | Grekçe harfleri tanimlar | |||||||||||
4 | Grekçe kelimelerin isim ve fiil yapısını değerlendirir. | |||||||||||
5 | Dinler tarihi doktora öğrencisi olarak Hıristiyanlığın kaynak dili olan Grekçeden yararlanmanın önemini tartışır | |||||||||||
6 | Grekçe cümle yapısını tanımlar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 143 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,72 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |