Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çağdaş Din Eğitimi Teorileri | FDE 604 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MAHMUT ZENGİN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu ders başta batı olmak üzere son yıllarda ortaya çıkan din eğitim teorileri ve yaklaşımlarının tanıtımı, çıkış nedenleri ve bu yaklaşımların Türkiyedeki din eğitimi açısından eleştirel olarak değerlendirilmesi yapılarak öğrencilerin alanla ilgili bilgi ve bilimsel bakış açılarının gelişmesine katkı sağlanmak hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği | Yeni din eğitim yaklaşımlarının ortaya çıkış nedenleri, çoğulculuk ve din eğitimi, fenemonolojik din eğitimi teorisi, yorumlayıcı din eğitimi teorisi, diologikal din eğitimi yaklaşımı |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Din öğretiminde yeni yaklaşıma duyulan ihtiyacı anlayıp açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gezi / Gözlem, | |
2 | Çoğulculuk ve din öğretini ilişkisini örneklendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gezi / Gözlem, | |
3 | Geleneksel ve modern din eğitimi yaklaşımı arasındaki temel anlayış farklarını çözümler | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gezi / Gözlem, | |
4 | Çağdaş din eğitimi yaklaşımlarını özetler | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gezi / Gözlem, | |
5 | Farklı din eğitimi teorisi oluşum sürecini değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gezi / Gözlem, | |
6 | Türkiyedeki din eğitim anlayışı hakkında yargıda bulunur | Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gezi / Gözlem, Anlatım, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Yapılandırmacı öğrenme teorisi | |
3 | Yeni din eğitimi yaklaşımlarını ortaya çıkış nedenleri | |
4 | Eğitimde çoğulculuk | |
5 | Din eğitiminde çoğulculuk | |
6 | Geleneksel din eğitimi yaklaşımları | |
7 | Geleneksel din eğitimi yaklaşımları | |
8 | Ara sınav | |
9 | Fenemenolojik din eğitimi yaklaşımı | |
10 | Yorumlayıcı din eğitimi yaklaşımı | |
11 | Yorumlayıcı din eğitimi yaklaşımı | |
12 | Diological din öğretimi yaklaşımı | |
13 | Narative din öğretimi yaklaşımı | |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [1] Grimmet, M., (ed) Pedagogies of Religious Education, Essex, McCrimmons, 2000. [2]Kaymakcan, R. (ed)Çokkültürlülük, Eğitim, Kültür ve Din Eğitimi,İstanbul, dem Yayınları, 2006. [3] Kaymakcan, R. Günümüz ingilteresinde Din Eğitimi, İstanbul, Dem Yayınları, 2004. [4] Jackson, R. Din Eğitimi: Yorumlayıcı Bir Yaklaşım, İstanbul, Dem Yayınları, 2005. [5] Ziebertz, H., Religious Education in a Plural Western Society, Munster, Lit Verlag, 2003. [6] MEB, Din Öğretiminde Yeni Yöntem Arayışları Uluslararası Sempozyumu, MEB Yayınları, Ankara, 2003. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Araştırmalarda kullanılan bilimsel yöntemleri kendi konusuna uygulayabilme, gerektiğinde yeni yöntemler geliştirebilme yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
2 | Felsefe ve Din bilimleri ile ilgili problemleri tanımlama, sınıflandırma, modelleme, çözüm üretme ve çözümleri uygulayabilme yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
3 | Sosyal bilimler alanındaki disiplinlerin Felsefe ve Din Bilimlerini ilgilendiren sonuçlarını alıp çalışmalarında kullanabilme, kendi sonuçlarını onlara sunabilme bilincine sahiptir. | ||||||
4 | Felsefe ve Din bilimleri alanındaki bilimlerin birbirleri ile ilişki ve işbirliği imkanlarını kavrama ve disiplinler arası işbirliğini geliştirme anlayışına sahiptir. | X | |||||
5 | Ulaştığı bilimsel bulguları ve elde ettiği bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak sunma, bütün ilgili taraflarla paylaşma becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | Ulusal ve uluslar arası bilim çevrelerinde Felsefe ve Din Bilimleri alanı ile ilgili gelişmeleri takip edebilme ulusal ve uluslar arası bilgi paylaşım etkinliklerine katılabilme yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
7 | Yakın çevresine, ulusuna ve insanlığa karşı bilimsel görev ve sorumluluk bilincine sahiptir. | ||||||
8 | Bilimsel kişilik ve bilimsel ahlâk kuralları bilgisi ve bu bilgileri uygulayabilme bilinç ve yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
9 | Üniversitelerdeki eğitim öğretim faaliyetlerinde görev yapabilir. | X | |||||
10 | Felsefe ve din Bilimleri ile ilgili toplum gelişmesi konularında görev ve sorumluluk yüklenir. | ||||||
11 | Farklı kurumların çalışmalarına alanı ile ilgili bilimsel katkı sağlayabilir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Din öğretiminde yeni yaklaşıma duyulan ihtiyacı anlayıp açıklar | |||||||||||
2 | Çoğulculuk ve din öğretini ilişkisini örneklendirir | |||||||||||
3 | Geleneksel ve modern din eğitimi yaklaşımı arasındaki temel anlayış farklarını çözümler | |||||||||||
4 | Çağdaş din eğitimi yaklaşımlarını özetler | |||||||||||
5 | Farklı din eğitimi teorisi oluşum sürecini değerlendirir | |||||||||||
6 | Türkiyedeki din eğitim anlayışı hakkında yargıda bulunur |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 40 |
Toplam | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 153 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |