Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Psikoloji Ekolleri ve Din Psikolojisi FDP 603 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler

Yok

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi AYŞE ŞENTEPE LOKMANOĞLU
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Yok

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Din psikolojisi çalışmalarının etkili ve kaynağından öğrenilmesi sağlanacak ve öğrenciler ekolleri daha iyi kavrayacaklardır.

Dersin İçeriği

Farklı ekollerin din psikolojisindeki yeri, kişilik teorileri ve dini hayatın incelenmesi.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Psikolojide ekolleri kavrar, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Struktualizm ve dini yaşayış ilişkisini ifade eder, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 Behaviorizm ve dini hayat ilişkisini analiz eder, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
4 Kişilik teorileri ve dindarlık konusunu açıklar, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
5 Bilişsel teorileri tasvir eder, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
6 Hümanizm ve dini hayatı karşılaştırır, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
7 Kişilik teorileri ve dini hayatı değerlendirir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Psikolojide ekollere genel bakış
2 Din ve fenomenoloji
3 Struktualizm ve dini hayat
4 Fonksiyonalizm ve din
5 Şekilcilik ve din
6 Psikanalizm ve dini hayat
7 Faktör teorileri
8 Faktör teorileri
9 Behaviorizm ve dini hayat
10 Sistemler bilgi teorisi
11 Bilişsel teoriler
12 Alan teorileri
13 Hümanizm ve dini hayat
14 Kişilik teorileri ve dini hayat
Kaynaklar
Ders Notu

Hökelekli, H.(1993), Din Psikolojisi, T.D.Vakfı Yayınları, Ankara.

Ders Kaynakları

1. Egemen, B.Z.(1952), Din Psikolojisi, T.T.K. Basımevi, Ankara.
2. Allport,Gordon W.,Ross,J.M.(1967),Personal ReligiousOrientation and Prejudice, Journal of Personality and Social Psychology, s.432-443.
3. James, W.(1982), The Varietes of Religious Experiences, Penguin Books,USA.
4. Yavuz, K.(1983), Ç.Dini Duygu ve Düşüncenin Gelişmesi, D.İ.B.Yay., Ankara.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Araştırmalarda kullanılan bilimsel yöntemleri kendi konusuna uygulayabilme, gerektiğinde yeni yöntemler geliştirebilme yetkinliğine sahiptir. X
2 Felsefe ve Din bilimleri ile ilgili problemleri tanımlama, sınıflandırma, modelleme, çözüm üretme ve çözümleri uygulayabilme yetkinliğine sahiptir. X
3 Sosyal bilimler alanındaki disiplinlerin Felsefe ve Din Bilimlerini ilgilendiren sonuçlarını alıp çalışmalarında kullanabilme, kendi sonuçlarını onlara sunabilme bilincine sahiptir. X
4 Felsefe ve Din bilimleri alanındaki bilimlerin birbirleri ile ilişki ve işbirliği imkanlarını kavrama ve disiplinler arası işbirliğini geliştirme anlayışına sahiptir. X
5 Ulaştığı bilimsel bulguları ve elde ettiği bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak sunma, bütün ilgili taraflarla paylaşma becerisine sahiptir. X
6 Ulusal ve uluslar arası bilim çevrelerinde Felsefe ve Din Bilimleri alanı ile ilgili gelişmeleri takip edebilme ulusal ve uluslar arası bilgi paylaşım etkinliklerine katılabilme yetkinliğine sahiptir. X
7 Yakın çevresine, ulusuna ve insanlığa karşı bilimsel görev ve sorumluluk bilincine sahiptir. X
8 Bilimsel kişilik ve bilimsel ahlâk kuralları bilgisi ve bu bilgileri uygulayabilme bilinç ve yetkinliğine sahiptir. X
9 Üniversitelerdeki eğitim öğretim faaliyetlerinde görev yapabilir.
10 Felsefe ve din Bilimleri ile ilgili toplum gelişmesi konularında görev ve sorumluluk yüklenir.
11 Farklı kurumların çalışmalarına alanı ile ilgili bilimsel katkı sağlayabilir.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
1 Psikolojide ekolleri kavrar,
2 Struktualizm ve dini yaşayış ilişkisini ifade eder,
3 Behaviorizm ve dini hayat ilişkisini analiz eder,
4 Kişilik teorileri ve dindarlık konusunu açıklar,
5 Bilişsel teorileri tasvir eder,
6 Hümanizm ve dini hayatı karşılaştırır,
7 Kişilik teorileri ve dini hayatı değerlendirir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 15
2. Kısa Sınav 15
1. Ödev 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 5 10
Ödev 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 152
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,08
Dersin AKTS Kredisi 6