Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
17. ve 18. Yüzyılda Zihin ve Dil Felsefesi | FEL 531 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | ||||||
Önerilen Seçmeli Dersler | Bilgi Felsefesi |
|||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi TAŞKIN EROL | |||||
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi TAŞKIN EROL, | |||||
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör.Dr. Onur Kabil Arş.Gör. Bahadır Karadağ |
|||||
Dersin Kategorisi | Diğer | |||||
Dersin Amacı |
|
|||||
Dersin İçeriği |
|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | |||
2 | |||
3 | |||
4 | |||
5 | |||
6 |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Doğuştan Fikirler ve Eleştirisi | |
2 | Locke'un Zihin Anlayışı | |
3 | Duyum ve Kökeni | |
4 | Dış Duyum | |
5 | İç Duyum | |
6 | Kavramın Kökeni | |
7 | Kesinlik, Kavram ve Dil | |
8 | Kavram ve İşaret | |
9 | Condillac'ın Zihin Anlayışı | |
10 | Duyum | |
11 | Duyum ve Kesinlik | |
12 | Düşünce ve Dil İlişkisi | |
13 | Kesinlik, Duyum ve Dil | |
14 | Düşünce ve Dil İlişkisi |
Kaynaklar | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Notu | ||||||
Ders Kaynakları |
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak verileri seçer, literatürü tarar ve analiz yapar. | X | |||||
2 | Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisini kullanır. | X | |||||
3 | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini geliştirir. | X | |||||
4 | Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliğini kullanır. | X | |||||
5 | Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi gösterir. | X | |||||
6 | Disiplinler arası çalışabilme becerisi kazanır ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana göre yerini belirler. | X | |||||
7 | İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini kullanır. | ||||||
8 | Tez konusu ile ilgili en az bir akademik yayın yapar (tercihen ulusal veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlatır); | ||||||
9 | Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanır. | ||||||
10 | Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığın bilincinde olur. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | |||||||||||
2 | |||||||||||
3 | |||||||||||
4 | |||||||||||
5 | |||||||||||
6 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
1. Final | 100 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Toplam İş Yükü | 140 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |