Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
17. ve 18. Yüzyılda Zihin ve Dil Felsefesi FEL 531 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler

Bilgi Felsefesi

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi TAŞKIN EROL
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi TAŞKIN EROL,
Dersin Yardımcıları

Arş.Gör.Dr. Onur Kabil

Arş.Gör. Bahadır Karadağ

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı
20. ve 21. Yüzyılda merkezi konumda bulunan zihin ve dil felsefesi akımlarının tarihsel gelişiminin, ana kavramları ve problemlerin kökeninin anlaşılmasına katkıda bulunacaktır.
Dersin İçeriği
Zihin, Dil, Duyum, Temsil, Kavram, Düşünce, Deneyim.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1
2
3
4
5
6
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Doğuştan Fikirler ve Eleştirisi
2 Locke'un Zihin Anlayışı
3 Duyum ve Kökeni
4 Dış Duyum
5 İç Duyum
6 Kavramın Kökeni
7 Kesinlik, Kavram ve Dil
8 Kavram ve İşaret
9 Condillac'ın Zihin Anlayışı
10 Duyum
11 Duyum ve Kesinlik
12 Düşünce ve Dil İlişkisi
13 Kesinlik, Duyum ve Dil
14 Düşünce ve Dil İlişkisi
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
R. Descartes; Meditasyonlar, J. Locke; İnsanın Anlama Yetisi Üzerine Bir Soruşturma, E. Condillac; İnsan Bilgilerinin Kaynağı Üzerine Deneme
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak verileri seçer, literatürü tarar ve analiz yapar. X
2 Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisini kullanır. X
3 Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini geliştirir. X
4 Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliğini kullanır. X
5 Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi gösterir. X
6 Disiplinler arası çalışabilme becerisi kazanır ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana göre yerini belirler. X
7 İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini kullanır.
8 Tez konusu ile ilgili en az bir akademik yayın yapar (tercihen ulusal veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlatır);
9 Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanır.
10 Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığın bilincinde olur.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
1
2
3
4
5
6
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
1. Final 100
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Ara Sınav 1 20 20
Kısa Sınav 1 10 10
Final 1 30 30
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Toplam İş Yükü 140
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,6
Dersin AKTS Kredisi 6