Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Klasik Osmanlı Bilimi FEL 527 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. MÜKERREM BEDİZEL AYDIN
Dersi Verenler Prof.Dr. MÜKERREM BEDİZEL AYDIN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Klasik Osmanlı biliminin ortaya çıkışını, gelişimini ve değişimini göstermek.
Dersin İçeriği Bir Osmanlı biliminden söz edilebilir mi? Osmanlı biliminin kaynakları. Klasik dönem Osmanlı bilimi.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Klasik Osmanlı biliminin gelişim ve değişim serüvenini değerlendirme Anlatım, Soru-Cevap,
2 Klasik Osmanlı dönemi eğitim kurumlarını tartışır. Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma,
3 Osmanlı dönemi bilim kurumlarını değerlendirir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
4 Klasik dönem bilim adamlarını tartışır. Anlatım, Soru-Cevap,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Klasik dönem Osmanlı eğitim kurumları
2 Klasik dönem Osmanlı eğitim kurumları
3 Klasik dönem Osmanlı bilim kurumları
4 Klasik dönem Osmanlı bilim kurumları
5 Klasik dönemin önemli bilim adamları
6 Klasik dönemin önemli bilim adamları
7 ARA SINAV
8 Klasik dönemin önemli bilim adamları
9 Batılılaşma sürecinde Osmanlı eğitim kurumları
10 Batılılaşma sürecinde Osmanlı eğitim kurumları
11 Batılılaşma sürecinde Osmanlı bilim kurumları
12 Batılılaşma sürecinde Osmanlı bilim kurumları
13 Tartışma
14 Genel Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları [1] Aykut Kazancıgil: Osmanlı Bilim ve Teknoloji, Gazeteciler ve Yazarlar Vakfı Yay., İstanbul, 1999.
[2] Ekmeleddin İhsanoğlu: Büyük Cihattan Frenk Fodulluğuna, İletişim Yay., İstanbul, 1996.
[3] Adnan Adıvar, Osmanlı Türklerinde İlim, Remzi Kitabevi.
[4]Remzi Demir, Osmanlılarda Bilimsel Düşüncenin Yapısı, Epos Yayınları.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak verileri seçer, literatürü tarar ve analiz yapar. X
2 Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisini kullanır. X
3 Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini geliştirir. X
4 Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliğini kullanır. X
5 Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi gösterir. X
6 Disiplinler arası çalışabilme becerisi kazanır ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana göre yerini belirler. X
7 İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini kullanır. X
8 Tez konusu ile ilgili en az bir akademik yayın yapar (tercihen ulusal veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlatır); X
9 Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanır. X
10 Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığın bilincinde olur. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
1 Klasik Osmanlı biliminin gelişim ve değişim serüvenini değerlendirme
2 Klasik Osmanlı dönemi eğitim kurumlarını tartışır.
3 Osmanlı dönemi bilim kurumlarını değerlendirir.
4 Klasik dönem bilim adamlarını tartışır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 6 96
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 1 10 10
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 10 10
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 20 20
Final 1 25 25
Toplam İş Yükü 315
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 12,6
Dersin AKTS Kredisi 6