Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çağdaş Felsefe Metinleri | FEL 528 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | - |
Önerilen Seçmeli Dersler | - |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. FATMA BERNA YILDIRIM |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Merve Ertene |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı çağdaş felsefe metinlerinin okunması, değerlendirilmesi ve eleştirisinin yapılmasıdır. |
Dersin İçeriği | Çağdaş metinleri analiz etmek. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yazılı bir sunumda çağdaş felsefenin karakteristiklerinin en az beşini saymak. | Anlatım, Soru-Cevap, | Kısa Cevaplı Testler, |
2 | Çağdaş düşünürlerin en az beşini temel sorunlarından en az birisiyle birlikte saymak. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, |
3 | Çağdaş düşüncenin kavramlarından en az yedisini sözlü bir sunumda açıklamak. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Boşluk Doldurma Testleri, |
4 | Yazılı sunumda en az iki kavram arasında çağdaş düşünürlerin kurduğu kimi bağlantıları kurmak. | Anlatım, | Kısa Cevaplı Testler, |
5 | Çağdaş düşüncenin oluşturucu öğelerinin en az beşini sözlü sunumda listelemek. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Boşluk Doldurma Testleri, |
6 | Bu öğeleri yazılı bir sunumda açıklamak. | Anlatım, | Kısa Cevaplı Testler, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Husserl ve seçilmiş metin | |
2 | Husserl ve seçilmiş metin | |
3 | Husserl ve seçilmiş metin | |
4 | Husserl ve seçilmiş metin | |
5 | Varoluşçu felsefe ve seçilmiş metin | |
6 | Varoluşçu felsefe ve seçilmiş metin | |
7 | Varoluşçu felsefe ve seçilmiş metin | |
8 | Varoluşçu felsefe ve seçilmiş metin | |
9 | ARASINAV | |
10 | B. Russell ve seçilmiş metin | |
11 | B. Russell ve seçilmiş metin | |
12 | B. Russell ve seçilmiş metin | |
13 | 20.yy.da yeni Problemler | |
14 | 20.yy.da yeni Problemler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Seçilmiş filozof metinleri |
Ders Kaynakları | Çağdaş felsefecilerin metinleri |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak verileri seçer, literatürü tarar ve analiz yapar. | X | |||||
2 | Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisini kullanır. | X | |||||
3 | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini geliştirir. | X | |||||
4 | Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliğini kullanır. | X | |||||
5 | Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi gösterir. | X | |||||
6 | Disiplinler arası çalışabilme becerisi kazanır ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana göre yerini belirler. | X | |||||
7 | İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini kullanır. | X | |||||
8 | Tez konusu ile ilgili en az bir akademik yayın yapar (tercihen ulusal veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlatır); | X | |||||
9 | Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanır. | X | |||||
10 | Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığın bilincinde olur. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Yazılı bir sunumda çağdaş felsefenin karakteristiklerinin en az beşini saymak. | ||||||||||
2 | Çağdaş düşünürlerin en az beşini temel sorunlarından en az birisiyle birlikte saymak. | ||||||||||
3 | Çağdaş düşüncenin kavramlarından en az yedisini sözlü bir sunumda açıklamak. | ||||||||||
4 | Yazılı sunumda en az iki kavram arasında çağdaş düşünürlerin kurduğu kimi bağlantıları kurmak. | ||||||||||
5 | Çağdaş düşüncenin oluşturucu öğelerinin en az beşini sözlü sunumda listelemek. | ||||||||||
6 | Bu öğeleri yazılı bir sunumda açıklamak. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 162 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |