Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Osmanlı Bilim Tarihi Kaynakları FEL 519 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

-

Önerilen Seçmeli Dersler

-

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. MÜKERREM BEDİZEL AYDIN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Bahadır Karadağ

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Osmanlı bilim tarihi kaynaklarına baktığımızda ilk sırada çeşitli bilim dallarına ait metinler yer alır. Ancak seyahatnameler, vakanüvis tarihleri, tabakat kitapları, edebi metinler gibi çok farklı kaynaklarda da önemli bilgilere ve belgelere ulaşmak mümkündür.

Dersin İçeriği

Bilim tarihine kaynaklık edebilecek metinlerin tespiti ve bunlar üzerinde tartışma

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Osmanlı bilim tarihi açısından kaynak olabilecek metinleri tesbit edebilmek Anlatım, Soru-Cevap, Grupla Çalışma,
2 Metinlerin nasıl kullanılacağı hakkında bilgi sahibi olmak Anlatım, Tartışma,
3 Metinlerden bilim tarihi için kullanılabilecek malzemenin çıkarılabilmesi Anlatım, Soru-Cevap,
4 Metinlerden çıkarılan bilgileri değerlendirmek Anlatım, Deney ve Laboratuvar,
5 Kaynaklarıyla Türk bilim etkinliklerini tanımak Anlatım,
6 Kaynakları değerlendirmek, alternatif geliştirmek Anlatım, Kısa Cevaplı Testler,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Osmanlı bilim tarihine kaynaklık edebilecek eserler- Giriş
2 Seyahatnameler
3 Seyahatnameler
4 Tabakat eserleri
5 Tabakat eserleri
6 Kataloglar
7 Kataloglar
8 Edebi eserler
9 ARASINAV
10 Edebi eserler
11 Tarih kitapları
12 Tarih kitapları
13 Değerlendirme
14 Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu

Metinler üzerinde çalışılacaktır.

Ders Kaynakları

Osmanlı bilim tarihi metinleri

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak verileri seçer, literatürü tarar ve analiz yapar.
2 Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisini kullanır.
3 Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini geliştirir.
4 Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliğini kullanır.
5 Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi gösterir.
6 Disiplinler arası çalışabilme becerisi kazanır ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana göre yerini belirler.
7 İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini kullanır.
8 Tez konusu ile ilgili en az bir akademik yayın yapar (tercihen ulusal veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlatır);
9 Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanır.
10 Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığın bilincinde olur.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
1 Osmanlı bilim tarihi açısından kaynak olabilecek metinleri tesbit edebilmek
2 Metinlerin nasıl kullanılacağı hakkında bilgi sahibi olmak
3 Metinlerden bilim tarihi için kullanılabilecek malzemenin çıkarılabilmesi
4 Metinlerden çıkarılan bilgileri değerlendirmek
5 Kaynaklarıyla Türk bilim etkinliklerini tanımak
6 Kaynakları değerlendirmek, alternatif geliştirmek
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 10 10
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 10 10
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 152
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,08
Dersin AKTS Kredisi 6