Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Bilginin Eleştirisi FEL 502 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

-

Önerilen Seçmeli Dersler

-

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi TAŞKIN EROL
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör . Onur Kabil

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Epistemolojinin temel konularının tanıtılması ve analizi

Dersin İçeriği

Bilgi ve bilgi kuramı, yaklaşım ve sorunların açıklanması

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Yazılı sunumda bilgi felsefesinin problemlerinin en az beşini açıklamak. Beyin Fırtınası,
2 Yazılı bir sunumda bu problemlerden en az ikisini tanımlamak. Soru-Cevap,
3 Sözlü bir sunumda bilgi inanç ayrımını yapmaya yarayan bütün öğelerden en az üçünü saymak. Anlatım, Soru-Cevap, Grupla Çalışma,
4 Yazılı bir sunumda bu üç öğenin hepsini açıklamak. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
5 Sözlü bir sunumda karşıt doğruluk kuramlarından en az dördünü listelemek. Anlatım, Soru-Cevap,
6 Yazılı bir sunumda karşıt doğruluk kuramlarından en az dördünü açıklamak. Anlatım, Soru-Cevap,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Bilginin problemlerine giriş
2 Epistemik terimler hakkında okuma
3 İnanç
4 Doğruluk
5 Yargı
6 Hume Epistemolojisinin Temel Kavramları
7 Hume Epistemolojisinin Temel Kavramları
8 Hume Epistemolojisinin Temel Kavramları ve Çağrışım İlkeleri
9 ARASINAV
10 Totem ve Tabu'da Çağrışım İlkeleri
11 Totem ve Tabu'da Çağrışım İlkeleri
12 Yaban Düşünce ve Yapısalcılık
13 Yaban Düşünce ve Brikolaj
14 Yaban Düşünce ve Brikolaj
Kaynaklar
Ders Notu

İlgili metinler derste verilecektir.

Ders Kaynakları

[1]David Hume, İnsanın Anlama Yetisi Üzerine Soruşturma, İnsan Doğası Üzerine Bir İnceleme
[2] Sigmund Freud,Totem ve Tabu, Haz İlkesinin Ötesinde
[3] Claude Levi Strauss, Yaban Düşünce

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak verileri seçer, literatürü tarar ve analiz yapar. X
2 Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisini kullanır. X
3 Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini geliştirir. X
4 Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliğini kullanır. X
5 Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi gösterir. X
6 Disiplinler arası çalışabilme becerisi kazanır ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana göre yerini belirler. X
7 İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini kullanır. X
8 Tez konusu ile ilgili en az bir akademik yayın yapar (tercihen ulusal veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlatır); X
9 Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanır. X
10 Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığın bilincinde olur. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
1 Yazılı sunumda bilgi felsefesinin problemlerinin en az beşini açıklamak.
2 Yazılı bir sunumda bu problemlerden en az ikisini tanımlamak.
3 Sözlü bir sunumda bilgi inanç ayrımını yapmaya yarayan bütün öğelerden en az üçünü saymak.
4 Yazılı bir sunumda bu üç öğenin hepsini açıklamak.
5 Sözlü bir sunumda karşıt doğruluk kuramlarından en az dördünü listelemek.
6 Yazılı bir sunumda karşıt doğruluk kuramlarından en az dördünü açıklamak.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 10 10
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 10 10
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 152
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,08
Dersin AKTS Kredisi 6