Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
18.Yüzyıl-19.Yüzyıl Batı Felsefesı | FEL 508 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | - |
Önerilen Seçmeli Dersler | - |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İBRAHİM SAFA DAŞKAYA |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | - |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | 18-19. yüzyıl felsefi düşünce birikimini tanımak. |
Dersin İçeriği | 18. ve 19. yüzyıla ait, belli bir tema doğrultusunda seçilen metinlerin analizi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yazılı bir sunumda 18-19. yüzyıl felsefesinin karakteristiklerinin en az beşini saymak. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | 18-19. yüzyıl felsefecilerinin en az beşini, temel sorunlarından en az birisiyle birlikte saymak. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
3 | En az iki kavram arasında 18-19. yüzyıl felsefesinin kurduğu kimi bağlantıları kurmak. | Anlatım, Gösterip Yaptırma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Romantik düşünce | |
2 | Vico | |
3 | Rousseau | |
4 | Condillac | |
5 | Alman Romantikleri | |
6 | Alman idealizmi | |
7 | Alman idealizmi | |
8 | Alman idealizmi | |
9 | Alman idealizmi | |
10 | Alman idealizmi | |
11 | Kierkegaard | |
12 | Nietzsche | |
13 | Nietzsche | |
14 | Nietzsche |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | İlgili düşünce tarihleri |
Ders Kaynakları | İlgili filozof metinleri |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak verileri seçer, literatürü tarar ve analiz yapar. | X | |||||
2 | Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisini kullanır. | X | |||||
3 | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini geliştirir. | X | |||||
4 | Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliğini kullanır. | X | |||||
5 | Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi gösterir. | X | |||||
6 | Disiplinler arası çalışabilme becerisi kazanır ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana göre yerini belirler. | X | |||||
7 | İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini kullanır. | X | |||||
8 | Tez konusu ile ilgili en az bir akademik yayın yapar (tercihen ulusal veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlatır); | X | |||||
9 | Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanır. | X | |||||
10 | Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığın bilincinde olur. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Yazılı bir sunumda 18-19. yüzyıl felsefesinin karakteristiklerinin en az beşini saymak. | ||||||||||
2 | 18-19. yüzyıl felsefecilerinin en az beşini, temel sorunlarından en az birisiyle birlikte saymak. | ||||||||||
3 | En az iki kavram arasında 18-19. yüzyıl felsefesinin kurduğu kimi bağlantıları kurmak. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |