Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
18.Yüzyıl-19.Yüzyıl Batı Felsefesı FEL 508 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

-

Önerilen Seçmeli Dersler

-

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. İBRAHİM SAFA DAŞKAYA
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

-

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

18-19. yüzyıl felsefi düşünce birikimini tanımak.

Dersin İçeriği

18. ve 19. yüzyıla ait, belli bir tema doğrultusunda seçilen metinlerin analizi.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Yazılı bir sunumda 18-19. yüzyıl felsefesinin karakteristiklerinin en az beşini saymak. Anlatım, Soru-Cevap,
2 18-19. yüzyıl felsefecilerinin en az beşini, temel sorunlarından en az birisiyle birlikte saymak. Anlatım, Soru-Cevap,
3 En az iki kavram arasında 18-19. yüzyıl felsefesinin kurduğu kimi bağlantıları kurmak. Anlatım, Gösterip Yaptırma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Romantik düşünce
2 Vico
3 Rousseau
4 Condillac
5 Alman Romantikleri
6 Alman idealizmi
7 Alman idealizmi
8 Alman idealizmi
9 Alman idealizmi
10 Alman idealizmi
11 Kierkegaard
12 Nietzsche
13 Nietzsche
14 Nietzsche
Kaynaklar
Ders Notu

İlgili düşünce tarihleri

Ders Kaynakları

İlgili filozof metinleri

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak verileri seçer, literatürü tarar ve analiz yapar. X
2 Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisini kullanır. X
3 Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini geliştirir. X
4 Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliğini kullanır. X
5 Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi gösterir. X
6 Disiplinler arası çalışabilme becerisi kazanır ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana göre yerini belirler. X
7 İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini kullanır. X
8 Tez konusu ile ilgili en az bir akademik yayın yapar (tercihen ulusal veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlatır); X
9 Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanır. X
10 Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığın bilincinde olur. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
1 Yazılı bir sunumda 18-19. yüzyıl felsefesinin karakteristiklerinin en az beşini saymak.
2 18-19. yüzyıl felsefecilerinin en az beşini, temel sorunlarından en az birisiyle birlikte saymak.
3 En az iki kavram arasında 18-19. yüzyıl felsefesinin kurduğu kimi bağlantıları kurmak.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 20 20
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 152
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,08
Dersin AKTS Kredisi 6