Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Türk Düşüncesi Tarihi FEL 504 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

-

Önerilen Seçmeli Dersler

-

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. RAHMİ KARAKUŞ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Ender Büyüközkara

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı Türk düşüncesi tarihini tanıtmaktır

Dersin İçeriği

Türk düşüncesinin kronolojik seyri

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Türk düşüncesinden temel felsefi konularını tanır. Anlatım, Soru-Cevap,
2 Bunlara tür açıklamalar getirildiğini açıklayabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar,
3 Başlıca Türk düşünürlerini ve görüşlerini tanır. Anlatım,
4 Türk düşüncesinin seyrini genel olarak akatarır. Anlatım,
5 Genel ve özel düzeyde bilim, kültür, sanat gibi alanlara ilişkin sorunlara felsefece yaklaşabilir, sorunları fark eder. Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar,
6 Sahip olunan bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde aktarabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Çağdaş Türk Felsefesinin oluşumu: Klasik Dönemler
2 Çağdaş Türk Felsefesinin oluşumu: Klasik Dönemler
3 Çağdaş Türk Felsefesinin oluşumu: Klasik Dönemler
4 Çağdaş Türk Felsefesinin oluşumu: Klasik Dönemler
5 Çağdaş Türk Felsefesinin oluşumu: 13. yy. Türk Düşüncesi
6 Çağdaş Türk Felsefesinin oluşumu: 14. yy. Türk Düşüncesi
7 19. yy. Türk Düşüncesi
8 19. yy. Türk Düşüncesi
9 ARASINAV
10 20. yy. Türk Düşüncesi: Akademisyenler
11 Türk Düşüncesi ile Batı Felsefesi arasındaki ilişki
12 Türk Düşüncesi ile Batı Felsefesi arasındaki ilişki
13 Türk Düşüncesi ile Batı Felsefesi arasındaki ilişki
14 Genel Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu

[1] Türk felsefesi metinleri

Ders Kaynakları

Türk düşünürlerin metinleri

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak verileri seçer, literatürü tarar ve analiz yapar. X
2 Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisini kullanır. X
3 Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini geliştirir. X
4 Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliğini kullanır. X
5 Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi gösterir. X
6 Disiplinler arası çalışabilme becerisi kazanır ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana göre yerini belirler. X
7 İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini kullanır. X
8 Tez konusu ile ilgili en az bir akademik yayın yapar (tercihen ulusal veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlatır); X
9 Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanır. X
10 Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığın bilincinde olur. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
1 Türk düşüncesinden temel felsefi konularını tanır.
2 Bunlara tür açıklamalar getirildiğini açıklayabilir.
3 Başlıca Türk düşünürlerini ve görüşlerini tanır.
4 Türk düşüncesinin seyrini genel olarak akatarır.
5 Genel ve özel düzeyde bilim, kültür, sanat gibi alanlara ilişkin sorunlara felsefece yaklaşabilir, sorunları fark eder.
6 Sahip olunan bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde aktarabilir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 15 15
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 142
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,68
Dersin AKTS Kredisi 6