Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Felsefe Problemleri FEL 511 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

-

Önerilen Seçmeli Dersler

-

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. RAHMİ KARAKUŞ
Dersi Verenler Doç.Dr. FATMA BERNA YILDIRIM,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Onur Kabil

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Yapısalcılığın felsefe açısından değerlendirilmesi

Dersin İçeriği

Yapısalcı düşüncenin incelenmesi

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Yapısalcılığın felsefi değerlendirmesini yapmak. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Dilbilimde yapısalcılığı anlamak. Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme,
3 Edebiyat eleştirisinde yapısalcılığı anlamak. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme,
4 Antropolojide yapısal yöntemi tanımak. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme,
5 Yapısalcılık sonrası düşüncenin evrilişini izlemek Problem Çözme, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
6 Göstergebilimin düşünce tarihindeki seyrini izlemek. Anlatım, Problem Çözme,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Göstergebilimin tarihi: Aristoteles ve Boethius
2 Göstergebilimin tarihi: Tümeller tartışması ve Modistae
3 XIX. yüzyıl dilbilimi ve Ferdinand de Saussure´ün eleştirisi
4 Saussure´ün dilbilimi
5 Rus Biçimciliği ve Vladimir Propp
6 Claude Lévi-Strauss
7 Claude Lévi-Strauss
8 Algirdas Julien Greimas
9 Ara sınav
10 Roland Barthes
11 Michel Foucault
12 Jacques Derrida
13 Jacques Derrida
14 Genel Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu

İlgili düşünürlerin metinleri

Ders Kaynakları

İlgili düşünürlerin kitapları

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak verileri seçer, literatürü tarar ve analiz yapar. X
2 Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisini kullanır. X
3 Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini geliştirir. X
4 Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliğini kullanır. X
5 Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi gösterir. X
6 Disiplinler arası çalışabilme becerisi kazanır ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana göre yerini belirler. X
7 İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini kullanır.
8 Tez konusu ile ilgili en az bir akademik yayın yapar (tercihen ulusal veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlatır); X
9 Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanır. X
10 Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığın bilincinde olur. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
1 Yapısalcılığın felsefi değerlendirmesini yapmak.
2 Dilbilimde yapısalcılığı anlamak.
3 Edebiyat eleştirisinde yapısalcılığı anlamak.
4 Antropolojide yapısal yöntemi tanımak.
5 Yapısalcılık sonrası düşüncenin evrilişini izlemek
6 Göstergebilimin düşünce tarihindeki seyrini izlemek.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 10 10
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 142
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,68
Dersin AKTS Kredisi 6