Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Goethe Giriş Semineri ADE 518 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi MAHMUD SAMİ TÜRK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Almanya'nın yalnız edebiyatının değil fikir ve sanatının da en önde gelen simalarından, dünyaca ünlü J. W. von Goethe'nin yaşam ve eserleriyle birincil kaynaklardan temas kurma.

Dersin İçeriği

Goethe'nin Yaşamı, Yaşamının Muhtelif Aşamaları, Çağıyla İlişkisi, Yönelimleri ve Dramatik Eserleri

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Neden Goethe'siz Olmaz?
2 Goethe'nin Yaşamı
3 Goethe'nin Yaşamı
4 Goethe'nin Yaşamı
5 Goethe'nin Yaşamı
6 Goethe'nin Yaşamı
7 Goethe'nin Yaşamı
8 Goethe'nin Dramatik Eserleri (Götz)
9 Goethe'nin Dramatik Eserleri (Egmont)
10 Goethe'nin Dramatik Eserleri (Iphigenie)
11 Goethe'nin Dramatik Eserleri (Torquato)
12 Goethe'nin Dramatik Eserleri (Faust I)
13 Goethe'nin Dramatik Eserleri (Faust II)
14 Goethe'nin Yazarlık Kariyeri
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Mann, Thomas (1982), Goethes Laufbahn als Schriftsteller, Fischer.

Eckermann, J. P (2005), Gespräche mit Goethe, Insel.

Goethe, J. W. von (2007), Goethe Werke 2 - Dramen und Novellen, Apel, Friedmar vd. (yay. haz.), Insel.

Goethe, J. W. von (2007), Goethe Werke 5 – Dichtung und Wahrheit, Apel, Friedmar vd. (yay. haz.), Insel.

Safranski, Rüdiger (2013), Kunstwerk des Lebens, Carl Hanser Verlag.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kullanır; aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde ve disiplinler arasılıkta geliştirir ve deinleştirir. X
2 Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisini kullanır. X
3 Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlar. X
4 Alana özgü çalışmaları eleştirel değerlendirir ve sentez yapar. X
5 Alanla ilgili yeniliklere ve yeni fikirlere açıktır ve yeni fikirler üretir. X
6 Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olur ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte eder. X
7 İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip eder. X
8 Alanı ile ilgili en az bir akademik yayın yapar (tercihen ulusal veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlatır) X
9 Uzmanlık alanları ile ilgili bilgilerini kullanarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurar. X
10 Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olur. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
1
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 1 20 20
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 156
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,24
Dersin AKTS Kredisi 6