Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Kültür Aktarımı Araştırmaları ADE 513 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi FATİH ŞİMŞEK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Dersin amacı kültür aktarım kuramını irdeleyerek ve tartışarak, fikirlerin, beşeri ürünlerin, uygulamaların ve kurumların bir kültürden diğer bir kültüre nasıl aktarıldığını örnekler üzerinden tespit etmek ve dış faktörlerle kültür içerisindeki dinamiğin nasıl bir süreçten geçtiğini belirlemektir. 

Dersin İçeriği

Kültür aktarımı kuramıyla ilgili makaleler ve örnek araştırmalar incelenecek olup, Türk ve Alman kültürleri arasında kültür aktarımına örnek olan çalışmalar yapılacaktır. 

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Faklı disiplinlerdeki kültür teorilerini değerlendirir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Proje, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar,
2 Sosyal bilimlerde kültür olgusunun önemini açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Proje, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar,
3 Edebiyat ve kültür ilişkisini kurabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Proje, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar,
4 Kültür kavramıyla ilgili görüş ve fikirlerini açıklayabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Proje, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar,
5 Geçmişteki toplumsal gelişmelere kültür teorileri ile bağdaştırarak bilimsel açıklamalarda bulunabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Proje, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Kuramsal Açıdan Kültür Aktarımı
2 Kültür Aktarımı Dinamiği
3 Avrupa’da Yapılan Kültür Aktarımı Araştırmaları
4 Aktaranların Kültür Aktarımındaki Rolü
5 Fransız ve Alman Toplumları Arasında Kültür Aktarımını Sağlayan Aktaranlar
6 Kültür Aktarımı Araştırmalarında Kullanılan Yöntemler
7 Kültür Aktarımı Çalışmalarında Araştırma Nesnesi
8 16. Yüzyılda Avrupa’da Kültür Aktarımının Yapıldığı Alanlar
9 18. ve 19. yy'da Fransız ve Alman Toplumları Arasında Yapılan Kültür Aktarımı
10 19. yy’da Türk ve Alman Toplumu Arasında Kültür Aktarımının Gerçekleştiği Alanlar
11 20. yy’da Türk ve Alman Toplumu Arasında Kültür Aktarımının Gerçekleştiği Alanlar
12 Türk ve Alman Toplumları Arasında Gerçekleşen Kültür Aktarımıyla İlgili Öğrenci Çalışmalarının Tartışılması
13 Türk ve Alman Toplumları Arasında Gerçekleşen Kültür Aktarımıyla İlgili Öğrenci Çalışmalarının Tartışılması
14 Türk ve Alman Toplumları Arasında Gerçekleşen Kültür Aktarımıyla İlgili Öğrenci Çalışmalarının Tartışılması
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Lüsebrink, Hans Jürgen. Interkulturelle Kommunikation. Stuttgart: Verlag J.B. Metzler, 2005.

Espagne, Michel ve Michael Werner. "Deutsch-Französischer Kulturtransfer im 18. und 19. Jahrhundert". Francia: Forschungen Zur Westeuropäischen Geschichte. Vol. 13, 1985, ss.502-510.

Paulmann, Johannes. "Internationaler Vergleich und interkultureller Transfer. Zwei Forschungsansätze zur europäischen Geschichte des 18. bis 20. Jahrhunderts". Historische Zeitschrift. Vol.267, No.3. December 1998, ss.649-685.

Federico Celestini ve Helga Mitterbauer (Ed.). Ver-rückte Kulturen: Zur Dynamik kultureller Transfers içinde. Tübingen: Stauffenburg Verlag, 2003

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kullanır; aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde ve disiplinler arasılıkta geliştirir ve deinleştirir. X
2 Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisini kullanır. X
3 Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlar. X
4 Alana özgü çalışmaları eleştirel değerlendirir ve sentez yapar. X
5 Alanla ilgili yeniliklere ve yeni fikirlere açıktır ve yeni fikirler üretir. X
6 Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olur ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte eder. X
7 İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip eder. X
8 Alanı ile ilgili en az bir akademik yayın yapar (tercihen ulusal veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlatır) X
9 Uzmanlık alanları ile ilgili bilgilerini kullanarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurar. X
10 Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olur. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
1 Faklı disiplinlerdeki kültür teorilerini değerlendirir.
2 Sosyal bilimlerde kültür olgusunun önemini açıklar.
3 Edebiyat ve kültür ilişkisini kurabilir.
4 Kültür kavramıyla ilgili görüş ve fikirlerini açıklayabilir.
5 Geçmişteki toplumsal gelişmelere kültür teorileri ile bağdaştırarak bilimsel açıklamalarda bulunabilir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 10
1. Ara Sınav 70
2. Ödev 10
3. Ödev 10
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 30 30
Kısa Sınav 2 10 20
Ödev 1 10 10
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 154
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,16
Dersin AKTS Kredisi 6