Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Üretim Yönetimi | KAL 517 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ORHAN TORKUL |
Dersi Verenler | Prof.Dr. ORHAN TORKUL, |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Merve ŞİŞCİ |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Üretim ve Servis Sistemleri Yönetiminin Temel Kavramları, Prensipleri, Teknikleri ve İşletmenin ana fonksiyonel alanlarının incelenip günümüz rekabet şartlarına uyarlamaktır. |
Dersin İçeriği | Üretim Ve Servis İşlemleri Yönetimi kavramları, prensipleri ve teknikleri birbiriyle ilişkili dört karakteristikli bir yapı içinde incelenmektedir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İşlemler Yönetimin Tanımını, Örneklerini ve Tarihçesini bilir. Verimlilik Ölçümlerini değerlendirebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
2 | İşlemler Yönetiminin Ana Fonksiyonel Alanlarını ve Yaklaşımlarını Tanımlayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
3 | Planlama Sürecinin Dört Safhasını Tanımlayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
4 | Planlama Sürecinin Dört Safhasını Tanımlayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
5 | Yerleşim Kararlarının Niçin Önemli Olduklarını Bilir. Tek ve Çoklu Tesis Yerleşim Karar Model Yaklaşımlarını Uygulayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
6 | Akış, Atelye, Sabit Pozisyonlu ve Hücre Tipi Süreçlerin Karakteristiklerini Tanımlayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
7 | Süreç Tasarımının Çeşitli Boyutlarını Belirliyebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
8 | Talep Tahmininde Kullanılan Veri Tiplerinin Kullanım Nedenlerini Bilir. Veri Serilerinin Analizi İçin Çeşitli Teknikleri Kullanabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
9 | İşletme, Pazar ve Üretim Planlarını Tanımlayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
10 | Üretim Planlama Problemlerini Tanımlayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, | |
11 | Bütünleşik Planlamada Yaygın Olarak Kullanılan Metodları Tanımlayabilir. | Anlatım, Gezi / Gözlem, | |
12 | Ana Üretim Çizelgeleme ve Kabaca Kapasite Planlama Sürecini Tanımlayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
13 | Ana Üretim Programı ve Kapasite Planlamanın Üretim Ortamlarını Nasıl Etkilediğini Tanımlayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
14 | Ürün Ağaçları, Rotalama Verileri ve Yük Profillerini Tanımlayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Rol Oynama, | |
15 | Tesis Düzenleme Metodlarını Kullanabilir ve Karşılaştırabilir. | Anlatım, Eğitsel Oyun, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İşlemler Yönetimine Giriş | |
2 | İmalat ve Servis Organizasyonları | |
3 | Ürün ve Kaynak Planlama | |
4 | Ürün ve Kaynak Planlama | |
5 | Tesis Yerleştirme | |
6 | Süreç Tasarımı | |
7 | Süreç Tasarımı | |
8 | Talep Tahmini | |
9 | Bütünleşik Üretim ve Kaynak Kapasite Planlama | |
10 | Üretim Planlama | |
11 | Bütünleşik Planlama | |
12 | Ana Üretim Çizelgeleme ve Kapasite Planlama | |
13 | Ana Üretim Çizelgeleme ve Kapasite Planlama | |
14 | Tesis Düzenleme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Haftalık Ders Notları, Ders Sunuları ve Örnek Olaylar EBS yüklenecektir. |
Ders Kaynakları | 1. Manufacturing Planning and Control Systems (fourth edition) |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Sürdürülebilir kalkınma ve kalite sağlama ve iyileştirme alanında gelişmelerin sürdürülebilirliğini sağlamak için yaşam boyu öğrenme ve gelişmeleri izleme ve uygulama gerekliliğini bilir ve bunun için kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İşlemler Yönetimin Tanımını, Örneklerini ve Tarihçesini bilir. Verimlilik Ölçümlerini değerlendirebilir. | ||||||
2 | İşlemler Yönetiminin Ana Fonksiyonel Alanlarını ve Yaklaşımlarını Tanımlayabilir. | ||||||
3 | Planlama Sürecinin Dört Safhasını Tanımlayabilir. | ||||||
4 | Planlama Sürecinin Dört Safhasını Tanımlayabilir. | ||||||
5 | Yerleşim Kararlarının Niçin Önemli Olduklarını Bilir. Tek ve Çoklu Tesis Yerleşim Karar Model Yaklaşımlarını Uygulayabilir. | ||||||
6 | Akış, Atelye, Sabit Pozisyonlu ve Hücre Tipi Süreçlerin Karakteristiklerini Tanımlayabilir. | ||||||
7 | Süreç Tasarımının Çeşitli Boyutlarını Belirliyebilir. | ||||||
8 | Talep Tahmininde Kullanılan Veri Tiplerinin Kullanım Nedenlerini Bilir. Veri Serilerinin Analizi İçin Çeşitli Teknikleri Kullanabilir. | ||||||
9 | İşletme, Pazar ve Üretim Planlarını Tanımlayabilir. | ||||||
10 | Üretim Planlama Problemlerini Tanımlayabilir. | ||||||
11 | Bütünleşik Planlamada Yaygın Olarak Kullanılan Metodları Tanımlayabilir. | ||||||
12 | Ana Üretim Çizelgeleme ve Kabaca Kapasite Planlama Sürecini Tanımlayabilir. | ||||||
13 | Ana Üretim Programı ve Kapasite Planlamanın Üretim Ortamlarını Nasıl Etkilediğini Tanımlayabilir. | ||||||
14 | Ürün Ağaçları, Rotalama Verileri ve Yük Profillerini Tanımlayabilir. | ||||||
15 | Tesis Düzenleme Metodlarını Kullanabilir ve Karşılaştırabilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 25 |
1. Ödev | 30 |
2. Ödev | 30 |
1. Performans Görevi (Laboratuvar) | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 2 | 20 | 40 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 139 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |