Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Seminer | IKT 600 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ABİDİN ÖNCEL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İktisat biliminin temel kaynaklarının tanıtılması, yararlanma yöntemleri ve elde edilmesi, doğru düşünme ve doğru bilgiye ulaşma metotları, bilgiyi alma, anlama, yaralanama, ifade etme ve yazma teknikleri |
Dersin İçeriği | Bilginin tanımı, bilgiye ulaşabilme, bilim felsefesi, bilimsel araştırmanın aşamaları, veri toplama teknikleri, ifade, anlatım ve yazma kuralları ve bu alanda çağdaş teknikler |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bilimsel bir araştırmanın yapılması için gerekli temel kavram ve prensipleri tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Bilime yönelik farklı yaklaşımları tanır. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Bilimsel bir araştırma ve bilgi toplama metodları hakkında gerekli değişkenleri tanımlar ve yorumlar. | Tartışma, Soru-Cevap, Rol Oynama, Anlatım, | |
4 | Kaynaklardan doğru yararlanır ve kaynaklardan doğru alıntı yapar. | Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
5 | Şekil şartlarını sağlayan tezler ve ödevler hazırlar. | Tartışma, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Anlatım, | |
6 | Bilimsel bir çalışmanın hazırlanmasında tablo, şekil ve grafik kullanır. | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Rol Oynama, Anlatım, | |
7 | Literatür taraması yapar. | Soru-Cevap, Rol Oynama, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Araştırma Yöntemlerine Giriş (bilimsel bilgiye geçiş) | Öğretim üyesi ders notları |
2 | Bilim ve Bilimsel Araştırma 1 (bilim nedir? Pozitivizm ve eleştirisi) | Coşkun, Recai, Altunışık Remzi ve Engin Yıldırım, Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri: SPSS Uygulamalı, Sakarya Yayıncılık, Güncellenmiş 9. Baskı |
3 | Bilim ve Bilimsel Araştırma 2 (Pozitivizm ötesi yaklaşımlar, Sos-yal Bilimler, Günümüzde Bilim ve Toplum) | Coşkun, Recai, Altunışık Remzi ve Engin Yıldırım, Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri: SPSS Uygulamalı, Sakarya Yayıncılık, Güncellenmiş 9. Baskı |
4 | Alıntı Yapma ve Kaynakça Düzenleme Teknikleri (Doğrudan Alıntı ve Dolaylı Alıntı Teknikleri) | Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Tez Yazım klavuzu |
5 | Temel Kavramlar ve Bilimsel Araştırma Süreci (Bilimsel Araştır-maların Amaçları, Hipotez, Değişken, Tümdengelim ve Tümeva-rım Kavramları) | Coşkun, Recai, Altunışık Remzi ve Engin Yıldırım, Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri: SPSS Uygulamalı, Sakarya Yayıncılık, Güncellenmiş 9. Baskı |
6 | Araştırma Konusunun Belirlenmesi | Coşkun, Recai, Altunışık Remzi ve Engin Yıldırım, Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri: SPSS Uygulamalı, Sakarya Yayıncılık, Güncellenmiş 9. Baskı |
7 | Araştırma Fikrinin Projeye Dönüştürülmesi | Coşkun, Recai, Altunışık Remzi ve Engin Yıldırım, Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri: SPSS Uygulamalı, Sakarya Yayıncılık, Güncellenmiş 9. Baskı |
8 | Eleştirel Kaynak İncelemesi | Coşkun, Recai, Altunışık Remzi ve Engin Yıldırım, Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri: SPSS Uygulamalı, Sakarya Yayıncılık, Güncellenmiş 9. Baskı |
9 | Vize Sınavı | |
10 | Hipotez ve Strateji Geliştirme | Coşkun, Recai, Altunışık Remzi ve Engin Yıldırım, Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri: SPSS Uygulamalı, Sakarya Yayıncılık, Güncellenmiş 9. Baskı |
11 | Bilimsel Araştırmalarda Veri: İkincil Veriler | Coşkun, Recai, Altunışık Remzi ve Engin Yıldırım, Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri: SPSS Uygulamalı, Sakarya Yayıncılık, Güncellenmiş 9. Baskı |
12 | Bilimsel Araştırmalarda Veri: Birincil Veriler ve Anket | Coşkun, Recai, Altunışık Remzi ve Engin Yıldırım, Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri: SPSS Uygulamalı, Sakarya Yayıncılık, Güncellenmiş 9. Baskı |
13 | Kitap eleştirisi | Dereci, Talha (2017), Akademik Kitap Eleştirisi Nedir, Nasıl Yapılır? |
14 | genel tekrar ve öğrenci sunumları | Coşkun, Recai, Altunışık Remzi ve Engin Yıldırım, Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri: SPSS Uygulamalı, Sakarya Yayıncılık, Güncellenmiş 9. Baskı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Sakarya Üniversitesi, Sosyala Bilimler Enstitüsü Tez yazım klavuzu Seyyidoğlu, Araştırma Yazma el Kitabı; Cavit Orhan Tütengil, Sosyal Bilimlerde Araştırma ve Metot; Ömer Demir, Bilim Felsefesi; Ercan Eren, İktisatta Yöntem |
Ders Kaynakları | Coşkun, Recai, Altunışık Remzi ve Engin Yıldırım, Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri: SPSS Uygulamalı, Sakarya Yayıncılık, Güncellenmiş 9. Baskı
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gerçek hayattaki ekonomik olaylara ve sorunlara yaklaşımlarında geniş bir bakış açısından hareketle, iktisadi konularda analitik yönden tutarlı fikir oluşturma ve bu fikri savunma becerisine sahip olan, başkalarınca oluşturulan fikirleri de tutarlı bir şekilde eleştirebilme. | X | |||||
2 | Sayısal ve grafiksel metotlarla Genel mikro iktisat teorisi (üretim ve tüketim teorileri, mal ve faktör piyasaları, genel denge ve refah teorileri) hakkında tam bilgili olma. | X | |||||
3 | Sayısal ve grafiksel metotlarla Genel makro iktisat teorisi (Klasik, Neoklasik, Keynesçi, NeoKeynesçi ve Parasalcı modeller) hakkında tam bilgili olma. | X | |||||
4 | Sayısal ve grafiksel metotlarla (Uluslararası) ticaret teorisine (mal, faktör ve sermaye hareketliliği modelleri) hakkında tam bilgili olma. | X | |||||
5 | Ekonometri teorilerine (kesit, zaman serisi ve hem kesit hem de zaman serisi şeklindeki verilerin analizine ilişkin teorilere) hakimdir ve iktisadi problemlere çözüm üretmede kullanabilme. | X | |||||
6 | İktisadi bakış açısına ihtiyaç duyulan alanlarda disiplinler arası akademik çalışmalara hazır olma. | X | |||||
7 | Kamu ekonomisi, Endüstriyel Organizasyon (Endüstri Ekonomisi), Çevre ve Doğal Kaynaklar Ekonomisi, Çalışma Ekonomisi, Bilgi ve Mülkiyet Ekonomileri, Uluslararası Ticaret ve Finans Ekonomisi, Para ve Bankacılık Ekonomisi, Ekonomik Büyüme ve Kalkınma, gibi kendilerinin seçtiği iktisadın alt dallarından üçünde uzmanlaşma. | X | |||||
8 | Bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olma. | X | |||||
9 | Hem temel bilgisayar kullanımında (word ve excel benzeri programlarda) hem de iktisadi analiz yapmaya yardımcı olan en az iki bilgisayar programının (SAS, SPSS, Eviews, Access, Minitab ve benzeri) kullanımını tam olarak yapabilme. | X | |||||
10 | İktisadın sosyal bir disiplin olduğu gerçeğini göz önünde bulundurarak toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bilimsel bir araştırmanın yapılması için gerekli temel kavram ve prensipleri tanımlar. | ||||||||||
2 | Bilime yönelik farklı yaklaşımları tanır. | ||||||||||
3 | Bilimsel bir araştırma ve bilgi toplama metodları hakkında gerekli değişkenleri tanımlar ve yorumlar. | ||||||||||
4 | Kaynaklardan doğru yararlanır ve kaynaklardan doğru alıntı yapar. | ||||||||||
5 | Şekil şartlarını sağlayan tezler ve ödevler hazırlar. | ||||||||||
6 | Bilimsel bir çalışmanın hazırlanmasında tablo, şekil ve grafik kullanır. | ||||||||||
7 | Literatür taraması yapar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 3 | 45 |
Ödev | 1 | 24 | 24 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 8 | 8 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 149 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |