Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Para Teorisi ve Politikası | IKT 539 | 1 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. FUAT SEKMEN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Bölüm Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Lisansüstü (doktora seviyesinde anlatılması planlanan bu ders, paranın iktisadi faaliyeti nasıl ve hangi kanallardan etkilediği ile başlar ve Para Teorisi ve Politikası içeriğiyle uygun konuları kapsar. |
Dersin İçeriği | Para Ekonomisine Giriş Temel Kavramlar Para Talebi Para Arzı Parasal Makro Ekonomi |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Para ve para politikasını bilir | Mikro Öğretim, | |
2 | Para talebi hakkında bilgilidir | Anlatım, | |
3 | Para arzı hakkında bilgilidir | Beyin Fırtınası, | |
4 | Enflasyon ve para ilişkisini anlar | Kısa Cevaplı Testler, | |
5 | Alternatif politika kurallarını bilir | Benzetişim, | |
6 | Kuralcı ve duruma göre politikalar hakkında bilgilidir | Soru-Cevap, | |
7 | açık ekonomi hakkında yorum yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Mikro Öğretim, | |
8 | Servet etkisi ve para politikası hakkında açıklama yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Mikro Öğretim, | |
9 | Uluslararası para sistemleri hakkında bilgilidir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Mikro Öğretim, | |
10 | Türkiye'de para ve döviz piyasası işleyişi hakkında bilgi sahibidir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Mikro Öğretim, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Para Ekonomisine Giriş ve Temel Kavramlar | |
2 | Para Talebi | |
3 | Para Arzı, Statik Klasik ve Keynesyen Modeller | |
4 | Enflasyon ve Para Ekonomisi, Rasyonel Beklentiler | |
5 | Enflasyon ve İşsizlik: Alternatif Teoriler | |
6 | Alternatif Politika Kuralları Analizi | |
7 | Kuralcı ve Duruma Göre Para Politikası | |
8 | Açık Ekonomi-Parasal Analiz | |
9 | Servet Etkisi ve Para Politikası | |
10 | Uluslararası Para Sistemi | |
11 | Döviz ve Para Piyasaları | |
12 | Türkiye'de Para ve Döviz Piyasasının İşleyişi | |
13 | Faiz | |
14 | Para Politikası Rejimleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Monetary Economics |
Ders Kaynakları | 1. "Monetary Economics", Bennett T. McCallum 2. "Para Teorisi ve Politikası-Kavram Kuram ve Modeller", Sekmen, F. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gerçek hayattaki ekonomik olaylara ve sorunlara yaklaşımlarında geniş bir bakış açısından hareketle, iktisadi konularda analitik yönden tutarlı fikir oluşturma ve bu fikri savunma becerisine sahip olan, başkalarınca oluşturulan fikirleri de tutarlı bir şekilde eleştirebilme. | X | |||||
2 | Sayısal ve grafiksel metotlarla Genel mikro iktisat teorisi (üretim ve tüketim teorileri, mal ve faktör piyasaları, genel denge ve refah teorileri) hakkında tam bilgili olma. | X | |||||
3 | Sayısal ve grafiksel metotlarla Genel makro iktisat teorisi (Klasik, Neoklasik, Keynesçi, NeoKeynesçi ve Parasalcı modeller) hakkında tam bilgili olma. | X | |||||
4 | Sayısal ve grafiksel metotlarla (Uluslararası) ticaret teorisine (mal, faktör ve sermaye hareketliliği modelleri) hakkında tam bilgili olma. | X | |||||
5 | Ekonometri teorilerine (kesit, zaman serisi ve hem kesit hem de zaman serisi şeklindeki verilerin analizine ilişkin teorilere) hakimdir ve iktisadi problemlere çözüm üretmede kullanabilme. | X | |||||
6 | İktisadi bakış açısına ihtiyaç duyulan alanlarda disiplinler arası akademik çalışmalara hazır olma. | X | |||||
7 | Kamu ekonomisi, Endüstriyel Organizasyon (Endüstri Ekonomisi), Çevre ve Doğal Kaynaklar Ekonomisi, Çalışma Ekonomisi, Bilgi ve Mülkiyet Ekonomileri, Uluslararası Ticaret ve Finans Ekonomisi, Para ve Bankacılık Ekonomisi, Ekonomik Büyüme ve Kalkınma, gibi kendilerinin seçtiği iktisadın alt dallarından üçünde uzmanlaşma. | X | |||||
8 | Bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olma. | X | |||||
9 | Hem temel bilgisayar kullanımında (word ve excel benzeri programlarda) hem de iktisadi analiz yapmaya yardımcı olan en az iki bilgisayar programının (SAS, SPSS, Eviews, Access, Minitab ve benzeri) kullanımını tam olarak yapabilme. | X | |||||
10 | İktisadın sosyal bir disiplin olduğu gerçeğini göz önünde bulundurarak toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Para ve para politikasını bilir | ||||||||||
2 | Para talebi hakkında bilgilidir | ||||||||||
3 | Para arzı hakkında bilgilidir | ||||||||||
4 | Enflasyon ve para ilişkisini anlar | ||||||||||
5 | Alternatif politika kurallarını bilir | ||||||||||
6 | Kuralcı ve duruma göre politikalar hakkında bilgilidir | ||||||||||
7 | açık ekonomi hakkında yorum yapar | ||||||||||
8 | Servet etkisi ve para politikası hakkında açıklama yapar | ||||||||||
9 | Uluslararası para sistemleri hakkında bilgilidir | ||||||||||
10 | Türkiye'de para ve döviz piyasası işleyişi hakkında bilgi sahibidir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 10 | 140 |
Toplam İş Yükü | 155 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |