Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türkiye Ekonomisinin Tarihsel Analizi | IKT 636 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | YOK |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUSTAFA KEMAL AYDIN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | AK, GÜL |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Türkiye Ekonomisinin Genel Görünümü, Tarihi Perspektifte Geçirmiş Olduğu Dönüşümler ve Güncel Ekonomik Sorunları Tartışmaktır.. |
Dersin İçeriği | Türkiye Ekonomisinin Genel Görünümü, Tarihi Perspektifte Geçirmiş Olduğu Dönüşümler ve Güncel Ekonomik Sorunlar. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Ekonomi politikasında 1980 dönüşümünün neden ve sonuçlarını özetler. | Beyin Fırtınası, | |
2 | 1980 sonrası Türkiye ekonomisinde ortaya çıkan krizlerin yapısal dayanaklarını analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Türkiye Ekonomisine ilişkin verilerin analiz ederek ekonominin performansını değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
4 | Türkiye ekonomisinin tarihsel yapısal dinamiklerini analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Dünyadaki ekonomik ve politik gelişmelerle Türkiyedeki ekonomi politikalarındaki değişimi ilişkilendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Türkiye ekonomisinin yapısal sorunlarını analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Osmanlıan Devralınan Miras, Cumhuriyetin Kuruluş Yıllarında Türkiye Ekonomisi | Kepenek, Y., N. Yentürk.(1994), Sayfa 7-50. |
2 | Devletçilik ve Sonrası | Kepenek, Y., N. Yentürk.(1994), Sayfa 50-80 |
3 | Toplumsal Dönüşümün Hız Kazanması, Planlı Dönem | Kepenek, Y., N. Yentürk.(1994), Sayfa 81-175 |
4 | 1980 Dönüşümü, Parasal Politika ve Gelişmeler | Kepenek, Y., N. Yentürk.(1994), 179-215 |
5 | Kamu Kesimi Ekonomisi, Ekonominin Dış Dünyası | Kepenek, Y., N. Yentürk.(1994), Sayfa 215-274 |
6 | Sermaye Kaynaklarının Kullanımı, Tarım Sektörü | Kepenek, Y., N. Yentürk.(1994), Sayfa 275-317 |
7 | Sanayi ve Hizmetler Sektörünün Gelişimi | Kepenek, Y., N. Yentürk.(1994), Sayfa 317-359 |
8 | Nüfus ve İşgücü, Çalışma Yaşamı | Kepenek, Y., N. Yentürk.(1994), Sayfa 360-402 |
9 | Ulusal Üretim ve Bölüşümü, Ekonominin Genel Dengesi | Kepenek, Y., N. Yentürk.(1994), Sayfa 403-449 |
10 | Dünya Ekonomisinde Türkiye, Uzun Dönemde Gelişme | Kepenek, Y., N. Yentürk.(1994), Sayfa 450-489 |
11 | Krize Kilitlenmek: Türkiye Ekonomisinin Çeyrek Yüzyıllık Yolculuğu | Yentürk, N., (2003), Sayfa 1-129 |
12 | Kara Delik: Türkiye Ekonomisinde Yatırım Politikaları | Yentürk, N., (2003), Sayfa 130-205 |
13 | Türkiye Dünyanın Neresinde? Karşılaştırmalı IMF Uygulamaları | Yentürk, N., (2003), Sayfa 205-273 |
14 | Türkiye Ekonomisinin Güncel Sorunları | Öğretim Üyesi Ders Notları, Makaleler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Kepenek, Y., N. Yentürk.(1994), Türkiye Ekonomisi, Remzi Kitabevi, 6. Baskı, İstanbul. Yentürk, N. (2003), Körlerin Yürüyüşü: Türkiye Ekonomisi ve 1990 Sonrası Krizler, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları:46, 1. Baskı, İstanbul. Yukarıda belirtilen kitap bölümleri ve makaleler, Öğretim Üyesi Notları |
Ders Kaynakları | 1) Yeldan, Erinç (2001), Küreselleşme Sürecinde Türkiye Ekonomisi: Bölüşüm, Birikim ve Büyüme, İstanbul: İletişim Yayınları 2) Şahin, Hüseyin (1997), Türkiye Ekonomisi: Tarihsel Gelişimi-Bugünkü Durum, Ezgi Kitabevi, 4. Baskı, Bursa. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gerçek hayattaki ekonomik olaylara ve sorunlara yaklaşımlarında geniş bir bakış açısından hareketle, iktisadi konularda analitik yönden tutarlı fikir oluşturma ve bu fikri savunma becerisine sahip olan, başkalarınca oluşturulan fikirleri de tutarlı bir şekilde eleştirebilme. | X | |||||
2 | Sayısal ve grafiksel metotlarla Genel mikro iktisat teorisi (üretim ve tüketim teorileri, mal ve faktör piyasaları, genel denge ve refah teorileri) hakkında tam bilgili olma. | X | |||||
3 | Sayısal ve grafiksel metotlarla Genel makro iktisat teorisi (Klasik, Neoklasik, Keynesçi, NeoKeynesçi ve Parasalcı modeller) hakkında tam bilgili olma. | X | |||||
4 | Sayısal ve grafiksel metotlarla (Uluslararası) ticaret teorisine (mal, faktör ve sermaye hareketliliği modelleri) hakkında tam bilgili olma. | X | |||||
5 | Ekonometri teorilerine (kesit, zaman serisi ve hem kesit hem de zaman serisi şeklindeki verilerin analizine ilişkin teorilere) hakimdir ve iktisadi problemlere çözüm üretmede kullanabilme. | X | |||||
6 | İktisadi bakış açısına ihtiyaç duyulan alanlarda disiplinler arası akademik çalışmalara hazır olma. | X | |||||
7 | Kamu ekonomisi, Endüstriyel Organizasyon (Endüstri Ekonomisi), Çevre ve Doğal Kaynaklar Ekonomisi, Çalışma Ekonomisi, Bilgi ve Mülkiyet Ekonomileri, Uluslararası Ticaret ve Finans Ekonomisi, Para ve Bankacılık Ekonomisi, Ekonomik Büyüme ve Kalkınma, gibi kendilerinin seçtiği iktisadın alt dallarından üçünde uzmanlaşma. | X | |||||
8 | Bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olma. | X | |||||
9 | Hem temel bilgisayar kullanımında (word ve excel benzeri programlarda) hem de iktisadi analiz yapmaya yardımcı olan en az iki bilgisayar programının (SAS, SPSS, Eviews, Access, Minitab ve benzeri) kullanımını tam olarak yapabilme. | X | |||||
10 | İktisadın sosyal bir disiplin olduğu gerçeğini göz önünde bulundurarak toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Ekonomi politikasında 1980 dönüşümünün neden ve sonuçlarını özetler. | 5 | |||||||||
2 | 1980 sonrası Türkiye ekonomisinde ortaya çıkan krizlerin yapısal dayanaklarını analiz eder. | 5 | |||||||||
3 | Türkiye Ekonomisine ilişkin verilerin analiz ederek ekonominin performansını değerlendirir. | 5 | |||||||||
4 | Türkiye ekonomisinin tarihsel yapısal dinamiklerini analiz eder. | 5 | |||||||||
5 | Dünyadaki ekonomik ve politik gelişmelerle Türkiyedeki ekonomi politikalarındaki değişimi ilişkilendirir. | 5 | |||||||||
6 | Türkiye ekonomisinin yapısal sorunlarını analiz eder. | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Sözlü Sınav | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |