Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İbraniceye Giriş FDB 508 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Arş.Gör.Dr. RAVZA AYDIN
Dersi Verenler Arş.Gör.Dr. RAVZA AYDIN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu ders öğrencilere giriş seviyesinde klasik İbranice metinleri okuma becerisi kazandırmayı hedeflemektedir.

Dersin İçeriği

Giriş seviyesinde İbranice Grameri teorik bilgileri ve alıştırmalar

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 İsimler Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler,
2 Sıfatlar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler,
3 Fiiller Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler,
4 Edatlar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler,
5 Zamirler Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler,
6 Terkipler Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap, Doğru Yanlış Testleri, Boşluk Doldurma Testleri, Kısa Cevaplı Testler,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Alfabe; Sesler; Heceler
2 İsimler ve Sıfatlar
3 Zamirler; İyelik
4 İşaret Zamirleri ve Sıfatları; Edatlar; Sayılar
5 İsim Tamlaması; İsim Cümlesi; Karşılaştırma
6 Fiil: Süreklilik Kalıbı
7 Fiil: Tamamlanmış Eylem Kalıbı
8 Fiil: Tamamlanmamış Eylem Kalıbı
9 Emirler; Mastarlar; Basit Kip
10 Edilgenlik Kipi
11 Yoğunluk Kipi
12 Ettirgenlik Kipi
13 Dönüşlülük Kipi
14 Düzensiz Fiiller
Kaynaklar
Ders Notu

[1] Dan Cohn-Sherbok, BIBLICAL HEBREW FOR BEGINNERS, Society for Promoting Christian Knowledge, London 1996.
[2] James D. Martin, DAVIDSON’S INTRODUCTORY HEBREW GRAMMAR, T&T CLARK LTD, New York/London, 1993.

Ders Kaynakları

J. Weingreen, A practical grammar for classical hebrew, Oxford: The Clarendon Press, 1959

Jacques B. Doukhan, Hebrew for theologians : a textbook for the study of Biblical Hebrew in relation to Hebrew thinking, Lanham : University of America Press, 1993.

 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Felsefe ve Din Bilimleri kapsamındaki konularda lisansüstü düzeyde ve araştırmaya zemin oluşturacak derinlik ve genişlikte alan bilgisine sahiptir. X
2 Felsefe ve Din Bilimleri alanında araştırma yapma usul, yöntem ve tekniklerini bilir. X
3 Felsefe ve din bilimleri ile ilgili kavramları, sistemleri ve nazariyeleri bilir.
4 Araştırma alanı ile ilgili bilgi kaynaklarına ulaşabilme, bunları inceleme, değerlendirme ve problemlerin çözümünde kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir. X
5 Felsefe ve Din bilimleri alanındaki bilimlerin birbirleri ile ilişki ve işbirliği imkanlarını kavrama ve disiplinler arası işbirliğini geliştirme anlayışına sahiptir.
6 Ulaştığı bilimsel bulguları ve elde ettiği bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak sunma, bütün ilgili taraflarla paylaşma becerisine sahiptir.
7 Sosyal bilimler alanındaki disiplinlerin Felsefe ve Din Bilimlerini ilgilendiren sonuçlarını alıp çalışmalarında kullanabilme, kendi sonuçlarını onlara sunabilme bilincine sahiptir.
8 Yakın çevresine, ulusuna ve insanlığa karşı bilimsel görev ve sorumluluk bilincine sahiptir.
9 Bilimsel kişilik ve bilimsel ahlâk kuralları bilgisi ve bu bilgileri uygulayabilme bilinç ve yetkinliğine sahiptir.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9
1 İsimler
2 Sıfatlar
3 Fiiller
4 Edatlar
5 Zamirler
6 Terkipler
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 1 10 10
Sözlü Sınav 1 1 1
Toplam İş Yükü 149
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,96
Dersin AKTS Kredisi 6