Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Endülüs Devlet ve Toplum Hayatı | TAR 629 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | İslam Tarihi |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. LÜTFİ ŞEYBAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | 8. ile 15. yüzyıllar arası İslam tarihinin önemli bir devresini oluşturan Endülüs (İspanya) tarihinin sosyal, kültürel ve toplumlar arası medeni ilişkiler bağlamında ele alınması, günümüz olaylarının bu tarihi arka plana istinaden analiz edilmesi |
Dersin İçeriği | Endülüs (İspanya) toplumsal tarihinin incelenmesi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Endülüs (İspanya) sosyo-kültürel tarihini ana hatlarıyla inceler | ||
2 | Endülüs'te toplumlar arası medeni ilişkileri kavrar | ||
3 | Endülüs toplumu ile İspanya krallıkları arasındaki münasebetlerin niteliklerini ayırt eder | ||
4 | Endülüslülerin sosyal alanda eriştikleri başarıları ve etkileri ile günümüze yansımalarını tahlil eder | ||
5 | Endülüslülerin bilim-kültür alanında kaydettikleri gelişmeler ile bunların Avrupa kültürüne etkilerini değerlendirir | ||
6 | Endülüs-Avrupa-İslam Dünyası sosyo-kültürel ilişkileri hakkında daha sağlıklı hüküm verir |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı ve çerçevesi, Endülüs öncesi İberya Yarımadasının sosyo-kültürel yapısı | |
2 | Endülüs toplumunun oluşumu ve İslamlaşma sürecinin başlaması | |
3 | Araplar, Berberiler, Vizigotlar, Müsta?ribler, Müvelledler ve diğer ırki unsurlar | |
4 | Toplumsal unsurlar arasında etkileşim ve convivencianın ortaya çıkışı | |
5 | Endülüs kültürü veya hayat tarzının oluşması | |
6 | Eğitim ve bilim alanındaki gelişmeler | |
7 | Tarım, iktisat ve ticaret alanındaki gelişmeler | |
8 | Mimari alandaki gelişmeler | |
9 | ARASINAV | |
10 | Sanat alandaki gelişmeler | |
11 | Endülüs-İslam kültürünün Maşrık-İslam kültürü ile mukayesesi ve sonuçları | |
12 | Endülüs-İslam kültürünün Avrupa kültürü ile mukayesesi ve sonuçları | |
13 | Endülüs-İslam kültürünün Mağrib ülkelerine tesirleri ve sonuçları | |
14 | Sonuç ve Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Lütfi Şeyban, Endülüs. |
Ders Kaynakları | - Lütfi Şeyban, Endülüs, Albaraka, İstanbul 2013 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uzmanlık alanında araştırma, analiz ve kaynak tahlili yapabilme becerisi kazanma. | ||||||
2 | Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma. | ||||||
3 | Kuramsal ve yöntemsel bilgi seviyesi sayesinde alanına katkı sağlama yetkinliği kazanma. | ||||||
4 | Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma. | ||||||
5 | Alanındaki yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve bu yenilikleri değerlendirme yetkinliğine sahip olma. | ||||||
6 | Farklı disiplinlerle ortak çalışabilme yetkinliği kazanma. | ||||||
7 | Teknolojik gelişmeleri takip ederek, araştırma tekniklerini geliştirme. | ||||||
8 | Doktora tezi ile ilgili en az iki akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma) | ||||||
9 | Uzmanlık alanlarını ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtabilme yetkinliği kazanma. | ||||||
10 | Akademik hayatın davranış ve etik duyarlılığına sahip olma. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Endülüs (İspanya) sosyo-kültürel tarihini ana hatlarıyla inceler | ||||||||||
2 | Endülüs'te toplumlar arası medeni ilişkileri kavrar | ||||||||||
3 | Endülüs toplumu ile İspanya krallıkları arasındaki münasebetlerin niteliklerini ayırt eder | ||||||||||
4 | Endülüslülerin sosyal alanda eriştikleri başarıları ve etkileri ile günümüze yansımalarını tahlil eder | ||||||||||
5 | Endülüslülerin bilim-kültür alanında kaydettikleri gelişmeler ile bunların Avrupa kültürüne etkilerini değerlendirir | ||||||||||
6 | Endülüs-Avrupa-İslam Dünyası sosyo-kültürel ilişkileri hakkında daha sağlıklı hüküm verir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|