Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Osmanlı Devletinin Orta Asya Politikası | TAR 602 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUHAMMED BİLAL ÇELİK |
Dersi Verenler | Prof.Dr. MUHAMMED BİLAL ÇELİK, |
Dersin Yardımcıları | Yok |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Osmanlı Devletinin Orta Asya Politikasını Analiz Edebilme ve Bu Politikaya Etki Eden faktörleri Kavrayabilme |
Dersin İçeriği | Osmanlı Devletinin Orta Asya Siyasetinin Tarihi Temellerini, Önemini ve İlişkilere Etki Eden Faktörleri Öğrenme. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Osmanlı Devletinin Türk ve İslam Dünyası İçinde Yeri ve Önemini Değerlendirme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Osmanlı Devletinin Orta Asya Siyasetinin Temellerini Analiz Etme | Anlatım, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
3 | Bu Politikaya Etki Eden Faktörleri Kavrama | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | İkili İlişkilerde İranın Önemini Değerlendirme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | İkili İlişkilerde Rusyanın Rolünü Analiz Etme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
6 | Orta Asya Hanlıklarının birbirleri ile yaptıkları mücadelede Osmanlı Devletinin etkisini ifade etme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Osmanlı Devleti ve Timur | [2] Sayfa 12-46 |
2 | Osmanlı Devleti ve Şahruh | [2] Sayfa 47-67 |
3 | 15. Yüzyılda Orta Asya İle Osmanlı Ülkesi Arasındaki Kültürel İlişkiler | [2] Sayfa 68-88 |
4 | Safevi Devletinin Kuruluşu ve Osmanlı Devletinin Orta Asya Siyasetine Etkisi | [1] Sayfa 33-52 |
5 | 16. Yüzyılda Orta Asyada Buhara ve Hive Hanlıklarının Kuruluşu ve Osmanlı Devleti ile İlişkiler | [4] Sayfa 5-31 |
6 | 16. Yüzyılda Orta Asyada Buhara ve Hive Hanlıklarının Kuruluşu ve Osmanlı Devleti ile İlişkiler | [4] Sayfa 31-46 |
7 | 17. Yüzyılda Osmanlı Devletinin Orta Asya Siyaseti | [3] Sayfa 47-50 |
8 | 17. Yüzyılda Osmanlı Devletinin Orta Asya Siyaseti | [3] Sayfa 50-55 |
9 | ARASINAV | |
10 | 18. Yüzyılda Osmanlı Devletinin Orta Asya Siyaseti | [3] Sayfa 19-22 |
11 | 18. Yüzyılda Osmanlı Devletinin Orta Asya Siyaseti | [3] Sayfa 23-29 |
12 | 19. Yüzyılda Osmanlı Devletinin Orta Asya Siyaseti | [3] Sayfa 29-55 |
13 | 19. Yüzyılda Osmanlı Devletinin Orta Asya Siyaseti | [3] Sayfa 56-90 |
14 | 19. Yüzyılda Osmanlı Devletinin Orta Asya Siyaseti | [3] Sayfa 91-140 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1- Mehmet Alpargu, Osmanlı Devletinin Türkistan Politikası, Türk Dış Politikası: Osmanlı Dönemi, c: I, ss. 33-52. 2- Hayrunnisa Alan, Osmanlı Timurlu Münasebetleri, yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, 1992 3- Mehmet Saray, Rus İşgali Devrinde Osmanlı Devleti ile Türkistan Hanlıkları Arasındaki Münasebetler, Ankara: TTK Yayınları, 1994. 4- Mustafa Budak, Osmanlı-Özbek Siyasi Münasebetleri (1510-1740), yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul 1997. |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uzmanlık alanında araştırma, analiz ve kaynak tahlili yapabilme becerisi kazanma. | X | |||||
2 | Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma. | X | |||||
3 | Kuramsal ve yöntemsel bilgi seviyesi sayesinde alanına katkı sağlama yetkinliği kazanma. | X | |||||
4 | Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma. | X | |||||
5 | Alanındaki yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve bu yenilikleri değerlendirme yetkinliğine sahip olma. | X | |||||
6 | Farklı disiplinlerle ortak çalışabilme yetkinliği kazanma. | X | |||||
7 | Teknolojik gelişmeleri takip ederek, araştırma tekniklerini geliştirme. | X | |||||
8 | Doktora tezi ile ilgili en az iki akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma) | X | |||||
9 | Uzmanlık alanlarını ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtabilme yetkinliği kazanma. | X | |||||
10 | Akademik hayatın davranış ve etik duyarlılığına sahip olma. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Osmanlı Devletinin Türk ve İslam Dünyası İçinde Yeri ve Önemini Değerlendirme | ||||||||||
2 | Osmanlı Devletinin Orta Asya Siyasetinin Temellerini Analiz Etme | ||||||||||
3 | Bu Politikaya Etki Eden Faktörleri Kavrama | ||||||||||
4 | İkili İlişkilerde İranın Önemini Değerlendirme | ||||||||||
5 | İkili İlişkilerde Rusyanın Rolünü Analiz Etme | ||||||||||
6 | Orta Asya Hanlıklarının birbirleri ile yaptıkları mücadelede Osmanlı Devletinin etkisini ifade etme |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |