Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Ermeni Sorunu ve Avrupa TAR 620 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler

Yok

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. HALUK SELVİ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Yok

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Ermeni meselesinin ortaya çıkışının ve uluslararası bir sorun haline gelişinin öğretilmesi.

Dersin İçeriği

Ermeni meselesinin ortaya çıkışı, berlin ve Ayastefanos anlaşmalarında Ermeni sorunu, Sevr ve Mondros Ateşkes anlaşmalarında Ermeni Sorunu, Lozan´da Ermeni Meselesi.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Ermeni sorunu ile ilgili kaynakları listeler Anlatım, Soru-Cevap,
2 Ermeni sorunun ortaya çıkışı ve sebeplerini kavrar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 Ermeni sorununun uluslararası bir mesele halini alması sürecini değerlendirir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
4 Ermeni reform talepleri sürecini yorumlar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
5 Büyük devletlerin Ermeni politikalarını tanır ve ayırt eder Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun,
6 Ermeni sorunun günümüze yansımalarını analiz eder Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Kaynaklar ve ders içeriğinin tanıtılması
2 Ermeni Sorunun ortaya çıkışı
3 Milliyetçilik ve Ermeniler
4 Misyonerler, misyoner okulları ve Ermeniler
5 Katolik ve Protestan Ermeni cemaatlerinin ortaya çıkışı
6 Ayastefanos ve Berlin Kongresinde Ermeni sorunu
7 Ermeni Reform talepleri
8 Büyük devletlerin Ermeni politikaları
9 ARASINAV
10 Rusya ve Ermeniler
11 İngiltere ve Ermeniler
12 Fransa, Almanya ve Ermeniler
13 Amerika ve Ermeniler
14 Sonuç ve Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Osmanlı Belgelerinde İngiliz-Ermeni İlişkileri, Ankara, 2000

Osmanlı Belgelerinde Rus-Ermeni İlişkileri, Ankara, 2005

Osmanlı Belgelerinde Amerika-Ermeni İlişkileri, Ankara, 2007

Osmanlı Belgelerinde Fransız-Ermeni İlişkileri, Ankara, 2004

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Uzmanlık alanında araştırma, analiz ve kaynak tahlili yapabilme becerisi kazanma. X
2 Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma. X
3 Kuramsal ve yöntemsel bilgi seviyesi sayesinde alanına katkı sağlama yetkinliği kazanma. X
4 Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma. X
5 Alanındaki yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve bu yenilikleri değerlendirme yetkinliğine sahip olma. X
6 Farklı disiplinlerle ortak çalışabilme yetkinliği kazanma. X
7 Teknolojik gelişmeleri takip ederek, araştırma tekniklerini geliştirme. X
8 Doktora tezi ile ilgili en az iki akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma) X
9 Uzmanlık alanlarını ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtabilme yetkinliği kazanma. X
10 Akademik hayatın davranış ve etik duyarlılığına sahip olma. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
1 Ermeni sorunu ile ilgili kaynakları listeler
2 Ermeni sorunun ortaya çıkışı ve sebeplerini kavrar
3 Ermeni sorununun uluslararası bir mesele halini alması sürecini değerlendirir
4 Ermeni reform talepleri sürecini yorumlar
5 Büyük devletlerin Ermeni politikalarını tanır ve ayırt eder
6 Ermeni sorunun günümüze yansımalarını analiz eder
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 20
Toplam 30
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 15 15
Ödev 1 20 20
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 151
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,04
Dersin AKTS Kredisi 6