Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Osmanlı Devleti İdaresınde Ermeniler | TAR 611 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HALUK SELVİ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. HALUK SELVİ, |
Dersin Yardımcıları | Yok |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Osmanlı Devleti idaresindeki Ermenilerin hukuki ve sosyal statülerinin anlaşılmasının sağlanması. |
Dersin İçeriği | Osmanlı idaresinden önce Ermenilerin durumu, Osmanlı hakimiyeti dönemi, Ermenilerin hukukî ve sosyal statüleri, Osmanlı idaresinde göreve gelen Ermeniler, Ermeni sorununun ortaya çıkışı, I. Dünya Savaşı ve Tehcir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Osmanlı idaresinden önce Ermenilerin durumunu kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Ermenilerin Osmanlı devleti hakimiyetini girmesi ve sonrasındaki gelişmeleri ayırt eder | Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap, | |
3 | Osmanlı devletinde millet sistemi ve Ermenileri ifade eder | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Tanzimat ve Islahat Fermanları ile bu fermanların Ermeni toplumu üzerindeki etkilerini karşılaştırır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | I. ve II. Meşrutiyet dönemlerinde Ermenilerin durumunu ayırt eder | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Ermeni sorununun günümüze yansımalarını değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders içeriği ve kaynakların tanıtımı | |
2 | Osmanlı idaresinden önce Ermeniler | |
3 | Selçuklu ve beylikler döneminde Ermenilerin durumu | |
4 | Osmanlı devletinde Ermeniler | |
5 | İstanbul Ermeni patrikhanesinin kuruluşu | |
6 | Osmanlı Devletinde Millet Sistemi ve Ermeniler | |
7 | Osmanlı Devletinde Millet Sistemi ve Ermeniler | |
8 | Tanzimat ve Islahat Fermanlarının Ermeni toplumuna kazandırdıkları | |
9 | ARASINAV | |
10 | 1863 Ermeni Millet Nizamnamesi | |
11 | Ermeni Kilisesi ve I. Meşrutiyet Döneminde Ermeniler | |
12 | II. Meşrutiyet Döneminde Ermeniler | |
13 | I. Dünya Savaşında Ermeniler ve Tehcir | |
14 | Sonuç ve Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Esat Uras, Tarihte Ermeniler ve Ermeni Meselesi, Ankara, 1974 Haluk Selvi, Birinci Dünya Savaşından Lozana Ermeni sorunu, Sakarya, 2001 |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uzmanlık alanında araştırma, analiz ve kaynak tahlili yapabilme becerisi kazanma. | X | |||||
2 | Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma. | X | |||||
3 | Kuramsal ve yöntemsel bilgi seviyesi sayesinde alanına katkı sağlama yetkinliği kazanma. | X | |||||
4 | Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma. | X | |||||
5 | Alanındaki yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve bu yenilikleri değerlendirme yetkinliğine sahip olma. | X | |||||
6 | Farklı disiplinlerle ortak çalışabilme yetkinliği kazanma. | X | |||||
7 | Teknolojik gelişmeleri takip ederek, araştırma tekniklerini geliştirme. | X | |||||
8 | Doktora tezi ile ilgili en az iki akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma) | X | |||||
9 | Uzmanlık alanlarını ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtabilme yetkinliği kazanma. | X | |||||
10 | Akademik hayatın davranış ve etik duyarlılığına sahip olma. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Osmanlı idaresinden önce Ermenilerin durumunu kavrar | ||||||||||
2 | Ermenilerin Osmanlı devleti hakimiyetini girmesi ve sonrasındaki gelişmeleri ayırt eder | ||||||||||
3 | Osmanlı devletinde millet sistemi ve Ermenileri ifade eder | ||||||||||
4 | Tanzimat ve Islahat Fermanları ile bu fermanların Ermeni toplumu üzerindeki etkilerini karşılaştırır | ||||||||||
5 | I. ve II. Meşrutiyet dönemlerinde Ermenilerin durumunu ayırt eder | ||||||||||
6 | Ermeni sorununun günümüze yansımalarını değerlendirir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |