Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
18. ve 19.Yüzyıllarda Osmanlı Devleti ve Rusya | TAR 609 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUHAMMED BİLAL ÇELİK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Yok |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | 18. ve 19. Yüzyıllarda Osmanlı Devleti ile Rusya Arasındaki İlişkileri Kavrayabilme. |
Dersin İçeriği | 18. ve 19. Yüzyıllarda Osmanlı Devleti ile Rusya Arasındaki İlişkilerin Özellikleri, İlişkilere Etki Eden Faktörler ve Diğer Devletlerin İlişkiye Etkikeri incelenecektir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Osmanlı Devleti ile Rusya Arasındaki Benzer ve Farklı Yönleri Kavrama | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, | |
2 | İki Devlet Arasındaki İlişkilerin 18. Yüzyıla Kadar Tarihi Seyrini Analiz Etme | Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap, | |
3 | Büyük Petro Dönemi İkili İlişkileri ve Prut Savaşı Sürecini Değerlendirme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | II. Katerina Dönemi İlişkileri Kavrama | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | I. Nikola Dönemi İkili İlişkileri Değerlendirme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Osmanlı Devleti ile Rusya arasındaki ilişkilere etki eden faktörleri ifade etme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Osmanlı Devleti ile Rusyanın Ortak ve Farklı Yönleri | [2] Sayfa 3-15 |
2 | Osmanlı-Rusya İlişkilerinin Tarihi Temelleri | [1] Sayfa 1-10 |
3 | Büyük Petro Dönemi İlişkiler ve Prut Savaşı | [1] Sayfa 11-15 |
4 | Büyük Petro Dönemi İlişkiler ve Prut Savaşı | [1] Sayfa 15-23 |
5 | Küçük Kaynarca Antlaşması Süreci | [1] Sayfa 24-58 |
6 | Hünkâr İskelesi Antlaşması Süreci | [1] Sayfa 59-64 |
7 | Kırım Savaşı | [1] Sayfa 65-85 |
8 | Kırım Savaşı | [1] Sayfa 86-91 |
9 | ARASINAV | |
10 | II. Abdülhamid Dönemi İlişkiler | [1] Sayfa 92-138 |
11 | II. Abdülhamid Dönemi İlişkiler | [1] Sayfa 139-224 |
12 | I. Dünya Savaşı Yıllarında İlişkiler | [1] Sayfa 225-258 |
13 | I. Dünya Savaşı Yıllarında İlişkiler | [1] Sayfa 259-316 |
14 | I. Dünya Savaşı Yıllarında İlişkiler | [1] Sayfa 317-338 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Yok |
Ders Kaynakları | 1- Akdes Nimet Kurat, Türkiye ve Rusya: XVIII.Yüzyıl Sonundan Kurtuluş Savaşına Kadar Türk-Rus İlişkileri (1798-1919), Ankara: TTK Yayınları, 2011. 2- Gülten Kazgan, Natalya Ulçenko, Dünden Bugüne Türkiye ve Rusya, İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, 2003. 3- Şehdi Osman Efendi, Rusya Sefaretnamesi 1757-1758, Ankara: TTK Yayınları, 2011. 4- Ufuk Gülsoy, 1828-1829 Osmanlı-Rus savaşında Rumeli’den Rusya’ya göçürülen reaya, Ankara: Türk Kültürünü Araştırma Enstitüsü, 1993. 5- Sergey Goryanof, Rus arşiv belgelerine göre boğazlar ve şark meselesi, çev. Macar İskender, Ali Reşad; hazırlayanlar Ali Ahmetbeyoğlu, İshak Keskin, İstanbul: Ötüken Neşriyat, 2006. 6- Sevilya Aslanova, 20. yüzyılın başında Rusya’nın Osmanlı politikası 1903-1917, Antalya: İklim Ozan Yayınları, 2011. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uzmanlık alanında araştırma, analiz ve kaynak tahlili yapabilme becerisi kazanma. | X | |||||
2 | Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma. | X | |||||
3 | Kuramsal ve yöntemsel bilgi seviyesi sayesinde alanına katkı sağlama yetkinliği kazanma. | X | |||||
4 | Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma. | X | |||||
5 | Alanındaki yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve bu yenilikleri değerlendirme yetkinliğine sahip olma. | X | |||||
6 | Farklı disiplinlerle ortak çalışabilme yetkinliği kazanma. | X | |||||
7 | Teknolojik gelişmeleri takip ederek, araştırma tekniklerini geliştirme. | X | |||||
8 | Doktora tezi ile ilgili en az iki akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma) | X | |||||
9 | Uzmanlık alanlarını ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtabilme yetkinliği kazanma. | X | |||||
10 | Akademik hayatın davranış ve etik duyarlılığına sahip olma. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Osmanlı Devleti ile Rusya Arasındaki Benzer ve Farklı Yönleri Kavrama | ||||||||||
2 | İki Devlet Arasındaki İlişkilerin 18. Yüzyıla Kadar Tarihi Seyrini Analiz Etme | ||||||||||
3 | Büyük Petro Dönemi İkili İlişkileri ve Prut Savaşı Sürecini Değerlendirme | ||||||||||
4 | II. Katerina Dönemi İlişkileri Kavrama | ||||||||||
5 | I. Nikola Dönemi İkili İlişkileri Değerlendirme | ||||||||||
6 | Osmanlı Devleti ile Rusya arasındaki ilişkilere etki eden faktörleri ifade etme |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |