Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ortaçağ İslam Dünyasında Mistik Düşünce | TAR 617 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi EFE YEŞİLDURAK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | - |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Ortaçağ İslam toplumunda ortaya çıkan dini ve sosyal içerikli düşünce hareketlerini ve Türk-İslam toplumuna etkilerini izah etmek. |
Dersin İçeriği | Hazret-i Peygamber döneminden itibaren ortaya çıkan ve Ortaçağ´ın sonuna kadar süren düşünce hareketleri. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Çok yönlü düşünme yetisi kazanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Olaylar arasındaki bağlantılara ilişkin analiz yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Suffenin mistik yönünü açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Kalenderiyenin İslam toplumundaki etkisini izah eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ashab-ı Suffe´deki mistik düşünce | |
2 | Mistik hareketlerin ortaya çıkışı | |
3 | Abbasi döneminde mistik hareketler | |
4 | Büyük Selçuklu döneminde mistik hareketler | |
5 | Türkiye Selçuklu döneminde mistik hareketler | |
6 | Orta Asya sufizminin Türk toplumuna etkileri | |
7 | İktidar-Sufi çevre ilişkileri | |
8 | Ulema-Sufi çevre ilişkileri | |
9 | ARASINAV | |
10 | Ortaçağ´ın önemli mistik şahsiyetleri | |
11 | Hoca Ahmed Yesevi | |
12 | Mevlana Celaleddin Rumi | |
13 | Hacı Bektaşi Veli | |
14 | Genel Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | - Ahmet Yaşar Ocak, Ortaçağ Türkiye´sinde İslamın Ayak İzleri |
Ders Kaynakları | - Ahmed Karamustafa, Tanrı´nın Kural Tanımaz Kulları - Ahmed Ocak, Selçukluların Dini Siyaseti - Seyfullah Kara, Selçukluların Dini Serüveni |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uzmanlık alanında araştırma, analiz ve kaynak tahlili yapabilme becerisi kazanma. | X | |||||
2 | Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma. | X | |||||
3 | Kuramsal ve yöntemsel bilgi seviyesi sayesinde alanına katkı sağlama yetkinliği kazanma. | X | |||||
4 | Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma. | X | |||||
5 | Alanındaki yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve bu yenilikleri değerlendirme yetkinliğine sahip olma. | X | |||||
6 | Farklı disiplinlerle ortak çalışabilme yetkinliği kazanma. | X | |||||
7 | Teknolojik gelişmeleri takip ederek, araştırma tekniklerini geliştirme. | X | |||||
8 | Doktora tezi ile ilgili en az iki akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma) | X | |||||
9 | Uzmanlık alanlarını ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtabilme yetkinliği kazanma. | X | |||||
10 | Akademik hayatın davranış ve etik duyarlılığına sahip olma. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Çok yönlü düşünme yetisi kazanır. | ||||||||||
2 | Olaylar arasındaki bağlantılara ilişkin analiz yapar. | ||||||||||
3 | Suffenin mistik yönünü açıklar. | ||||||||||
4 | Kalenderiyenin İslam toplumundaki etkisini izah eder. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |