Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Türk Mitolojisi TED 614 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi YAVUZ KÖKTAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Doç. Dr. Selçuk Kürşad KOCA

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Türk düşünce ve hayat tarzını etkileyen tarihi ve kültürel izler olan Türk mitolojisini incelemek

Dersin İçeriği

Türk Mitolojisinin temel konuları, Türk Ongunları, kutsal hayvanlar, kutsal yerler, dağlar, ovalar, kutsal sular, nehirler, pınarlar, göller, kutsal günler, aylar, Türeyiş destanları, Ergenekon destanı

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Türk düşüncesini ve yaşamının etkileyen hadiseleri yorumlama becerisi Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Türk inanç ve inanışlarını anlama ve yorumlama becerisi Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 Destanların yapısını ve motiflerini anlama ve yorumlama becersisi Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Türk Mitolojisinin temel konuları
2 Türk Ongunları
3 Kutsal hayvanlar
4 Kutsal yerler
5 Dağlar
6 Ovalar
7 Kutsal sular
8 Nehirler
9 Pınarlar
10 Göller
11 Kutsal günler
12 Aylar
13 Türeyiş destanları
14 Ergenekon destanı
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

SÜMER, Prof. Dr.Faruk; Oğuzlar(Türkmenler), Tarih, Boy Teşkilatı, Destanları, İlavelerle 3. Basım , Ana Yay. 1. Tarih Dizisi 1.Elif Ofset, İst. 1980.
KAFESOĞLU, Prof. Dr. İbrahim; Türk Millî Kültürü, 3. Basım, Boğaziçi Yay., İstanbul, 1984.
TEZCAN, (Doç. Dr.) Mahmut; Kültürel Antropoloji, Kültür Bakanlığı, Ankara 1997.
SAKAOĞLU, Saim; Efsane Araştırmaları, Ankara, 1987.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Türk Edebiyatının yüzlerce yıllık hayat ve fikir akışını; bütün türler (şiir, roman, hikaye, tiyatro v.b.), edebi dönemler ve bunları belirleyen tarihi, siyasi, sosyal, kültürel etmenler, akımlar, topluluklar, hareketler ve edebi olaylar etrafında oluşan toplaşmaları; dönemlerin genel karakterleri ve önemli edebiyatçılarının eserlerini sebepleri ve sonuçlarıyla bir bütün olarak ele alır. X
2 Divan edebiyatı metinlerini, karşılaştırmalı bir yöntemle inceleyerek modern edebiyat yöntemleri ışığında yeni açılımlar sağlar. X
3 Dil ile ilgili herhangi bir olguda pratik ve analitik yorum yapar. X
4 Alan ile ilgili geniş bir kaynak bilgisi edinir ve bu kaynağa kendisinin de katkıda bulunabileceği ilmi disiplini kazanır. X
5 Türk dünyasıyla sürekli iletişim hâlinde olur ve Çağdaş Türk Lehçelerini analiz eder ve yorumlar. X
6 Türk Edebiyatının yüzyılları aşan dil, edebiyat, sanat ve hayat macerasını, derinlikli inceleme teknikleriyle araştırır. X
7 Türk Edebiyatlarının dallanıp budaklandığı ve yayıldığı alanları, bütün yönleriyle, edebi olayları ile ve büyük dil ve edebiyat adamlarının seçkin eserleriyle bir bütün olarak ele alır.
8 Lisans eğitimi boyunca, belli bir donanıma sahip öğrenci, Lisansüstü eğitimde Klâsik ve Modern Edebiyat alanında, alanındaki uzmanlık bilgisini arttırır. X
9 Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
1 Türk düşüncesini ve yaşamının etkileyen hadiseleri yorumlama becerisi
2 Türk inanç ve inanışlarını anlama ve yorumlama becerisi
3 Destanların yapısını ve motiflerini anlama ve yorumlama becersisi
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 30
1. Performans Görevi (Seminer) 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Ara Sınav 1 5 5
Ödev 1 10 10
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 10 10
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 158
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,32
Dersin AKTS Kredisi 6