Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yeni İstihdam Türleri | CEK 614 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. EKREM ERDOĞAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Meryem KAYTAN |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı Eurofound’un tanımlaması çerçevesinde 9 yeni istihdam biçimini analiz etmektir. · -----Bu kapsamda mevcut literatür ve verilerin analiz edilip yorumlanması son derece önemlidir. · -----Bu yeni istihdam türlerinin uygulamada nasıl gerçekleştiği, çalışma koşulları ile işgücü piyasası üzerindeki etkilerinin ne olduğu bu ders çerçevesinde inceleme alanını oluşturmaktadır. |
Dersin İçeriği | 1. Hafta: Yeni istihdam türleri tanımı, kapsamı 2. Hafta: Geçici/gündelik iş ilişkisi (casual work); 3. Hafta: Kupon çalışma (voucher-based work): 4. Hafta: Portföy Çalışma (portfolio work) 5. Hafta: Türkiye için değerlendirme 6. Hafta: İşçi/çalışan Paylaşımı (employee sharing): 7. Hafta: İş Paylaşımı (job sharing): 8. Hafta: Geçici yönetim (interim management); 9. Hafta: Türkiye için değerlendirme 10. Hafta: BİT tabanlı mobil çalışma (ICT-based mobile work); 11. Hafta: Grup istihdamı (crowd employment); 12. Hafta: İşbirlikçi istihdam (collaborative employment) 13.Hafta: Türkiye için değerlendirme 14. Hafta: Yeni istihdam türlerinin karşılaştırmalı olarak genel değerlendirmesi ve yeni gelişmeler |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yeni istihdam biçimlerini tanımlar | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yeni istihdam türleri tanımı, kapsamı | |
2 | Geçici/gündelik iş ilişkisi (casual work) | |
3 | Kupon çalışma (voucher-based work) | |
4 | Portföy Çalışma (portfolio work) | |
5 | Türkiye için değerlendirme | |
6 | İşçi/çalışan Paylaşımı (employee sharing) | |
7 | İş Paylaşımı (job sharing) | |
8 | Geçici yönetim (interim management) | |
9 | Türkiye için değerlendirme | |
10 | BİT tabanlı mobil çalışma (ICT-based mobile work) | |
11 | Grup istihdamı (crowd employment) | |
12 | İşbirlikçi istihdam (collaborative employment) | |
13 | Türkiye için değerlendirme | |
14 | Yeni istihdam türlerinin karşılaştırmalı olarak genel değerlendirmesi ve yeni gelişmeler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Avrupa Birliğinde Yeni İstihdam Biçimleri ve Çalışanlar (2021)., ERDOĞAN E., Sakarya Yayıncılık, Basım sayısı:1, Sayfa Sayısı 121, ISBN:978-605-7688-25-5
|
Ders Kaynakları | Avrupa Birliğinde Yeni İstihdam Biçimleri ve Çalışanlar (2021)., ERDOĞAN E., Sakarya Yayıncılık, Basım sayısı:1, Sayfa Sayısı 121, ISBN:978-605-7688-25-5, ERDOĞAN E., ÇİĞDEM S. (2019). Portföy Çalışma ve Değişen Kariyer Davranışları: Freelance Çalışanların Deneyimleri Üzerinden Bir Değerlendirme. PESA Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5(2), 184-199., Doi: https://doi.org/10.25272/j.2149-8385.2019.5.2.02 ERDOĞAN E. (2020). Voucher-Based Work At Belgium and Transferability. International scientific and practical online conference on: "Post-pandem models of economic development and legal improvement: opportunities and risks. PMOR2020, 1(1), 11-17. ERDOĞAN E., ÖZTÜRK U., (2018). Yeni Bir İstihdam Biçimi Olarak İş Paylaşımı. 4th International Congress on Political, Economic and Social Studies (ICPESS) ERDOĞAN E., YİĞİT Y. (2018). Yeni Bir İstihdam Biçimi Olarak Geçici Yönetim. 4th International Congress on Political, Economic and Social Studies (ICPESS) ERDOĞAN E., ÇİĞDEM S. (2017). Yeni Bir İstihdam Biçimi Olarak Portföy Çalışma. ICPESS 2017 ERDOĞAN E., GENÇ K. G. (2017). Yeni Bir İstihdam Biçimi Olarak Geçici/Gündelik İş İlişkisi. ICPESS 2017 ERDOĞAN E., KAYA M. (2017). BİT Tabanlı Mobil Çalışma. ICPESS 2017 ERDOĞAN E., ÇOLAKOĞLU C. (2017). Yeni Bir İstihdam Biçimi Olarak Çalışan Paylaşımı. ICPESS 2017 ERDOĞAN E., GENÇ K. G. (2017). Yeni Bir İstihdam Biçimi Olarak Grup İstihdamı. 15. Uluslararası Türk Dünyası Sosyal Bilimler Kongresi, 101-101 ÇİĞDEM S., ERDOĞAN E. (2019). Medya Endüstrisinde Yeni Bir Prekarizasyon Süreci Olarak Freelance Çalışma. Siyaset, Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, 7(2), 159-169. ÇİĞDEM S., ERDOĞAN E. (2020). The Working Conditions of Freelance Journalists in Turkey. Sosyoekonomi, 28(46), 243-269., Doi: https://doi.org/10.17233/sosyoekonomi.2020.04.12 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Çalışma hayatından ve toplumsal yaşamdan kaynaklanan sorunlara tarihsel ve sosyolojik bir bakış açısı ile yaklaşma, kısa ve uzun dönemli politikaların üretilmesine yardımcı olacak nitelik, bilgi ve deneyim sahibi olma | X | |||||
2 | İş piyasasının yapısı ve işleyişi ile ilgili temel bilgilere sahip olma, sektörel ve ulusal düzeyde gelişimi ile ilgili öngörülerde bulunarak, gerekli politika önerilerinde bulunabilme | X | |||||
3 | Kendi başına araştırma yapma, bulduğu verileri analiz ederek ve gerekli değerlendirmeleri yaparak raporlayabilme | X | |||||
4 | Bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olma | X | |||||
5 | Hem temel bilgisayar kullanımında (kelime işlemci, tablolama ve veritabanı programlarda) hem de alanı ile ilgili paket programlarını kullanabilme | X | |||||
6 | Sosyal bir disiplin olarak Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri alanında toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | X | |||||
7 | Sayısal ve istatiksel araştırma beceri ve düşünme yeteneğine sahip olmalıdır. | X | |||||
8 | Çalışma ilişkileri ile ilgili bilgi evrenine ileri düzeyde hakim olarak, yapılacak katkılarla çalışma barışına ve bu doğrultuda toplumsal refaha katkıda bulunma | X | |||||
9 | Güncel gelişmeleri eleştirel bir gözle değerlendirebilme | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Yeni istihdam biçimlerini tanımlar | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 20 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Performans Görevi (Seminer) | 2 | 50 | 100 |
Ara Sınav | 1 | 25 | 25 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 313 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 12,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |