Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi | CEK 607 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MERT ÖNER |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi MERT ÖNER, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Büşra YİĞİT |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Günümüz insan kaynakları yönetiminin kazandığı stratejik boyutun teorik ve pratik anlamda değerlendirilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu derste SİKYnin evrimi, boyutları, örgütsel performansla ilişkisi, yönetim danışmanlığı ve SİKY uygulamaları ile ilgili konulara değinilecektir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Personel yönetiminden stratejik insan kaynakları yönetimine kadar yaşanan evrim ve bu evrimin nedenlerin kavranması | Beyin Fırtınası, | |
2 | Bu evrimin İKY uygulamalarına ve makro boyutta işletmelere etkilerinin değerlendirilmesi | Beyin Fırtınası, | |
3 | SİKY uygulamalarının iş yaşamına ve İKY uygulamalarına reel boyuttaki yansımalarının sorgulanması | Beyin Fırtınası, | |
4 | İKY evriminin SİKY bağlamında gelecek odaklı olarak değerlendirilmesi | Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Genel Giriş | |
2 | Stratejik İKYnin Evrimi | |
3 | Genel Strateji-İK Stratejisi Entegrasyonu | |
4 | Stratejik İKYnin Boyutları | |
5 | Stratejik İKY Modelleri | |
6 | İKYde Outsourcing | |
7 | Stratejik İKY-Örgütsel Performans İlişkisi | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Outplacement | |
10 | İnsan Sermayesi Yönetimi | |
11 | Örnek Olay | |
12 | Örnek Olay | |
13 | Örnek Olay | |
14 | Genel Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Çalışma hayatından ve toplumsal yaşamdan kaynaklanan sorunlara tarihsel ve sosyolojik bir bakış açısı ile yaklaşma, kısa ve uzun dönemli politikaların üretilmesine yardımcı olacak nitelik, bilgi ve deneyim sahibi olma | X | |||||
2 | İş piyasasının yapısı ve işleyişi ile ilgili temel bilgilere sahip olma, sektörel ve ulusal düzeyde gelişimi ile ilgili öngörülerde bulunarak, gerekli politika önerilerinde bulunabilme | X | |||||
3 | Kendi başına araştırma yapma, bulduğu verileri analiz ederek ve gerekli değerlendirmeleri yaparak raporlayabilme | X | |||||
4 | Bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olma | X | |||||
5 | Hem temel bilgisayar kullanımında (kelime işlemci, tablolama ve veritabanı programlarda) hem de alanı ile ilgili paket programlarını kullanabilme | X | |||||
6 | Sosyal bir disiplin olarak Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri alanında toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | X | |||||
7 | Sayısal ve istatiksel araştırma beceri ve düşünme yeteneğine sahip olmalıdır. | X | |||||
8 | Çalışma ilişkileri ile ilgili bilgi evrenine ileri düzeyde hakim olarak, yapılacak katkılarla çalışma barışına ve bu doğrultuda toplumsal refaha katkıda bulunma | X | |||||
9 | Güncel gelişmeleri eleştirel bir gözle değerlendirebilme | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Personel yönetiminden stratejik insan kaynakları yönetimine kadar yaşanan evrim ve bu evrimin nedenlerin kavranması | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
2 | Bu evrimin İKY uygulamalarına ve makro boyutta işletmelere etkilerinin değerlendirilmesi | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
3 | SİKY uygulamalarının iş yaşamına ve İKY uygulamalarına reel boyuttaki yansımalarının sorgulanması | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
4 | İKY evriminin SİKY bağlamında gelecek odaklı olarak değerlendirilmesi | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 8 | 10 | 80 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 1 | 3 | 3 |
Performans Görevi (Seminer) | 5 | 10 | 50 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 143 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,72 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |