Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Refah Analizi ve Ölçüm Yöntemleri | CEK 618 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MUSTAFA ÇAĞLAR ÖZDEMİR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. B. Yasin ÇAKMAK |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Sosyal Politika ve Çalışma Ekonomisi alanında doktora yapan öğrenciler, alanın temel konularından biri olan refah ve refahın ölçümü hakkında bilgi sahibi olacaklardır. Bu kapsamda Ulusal ve uluslararası refah kriterlerinin ve ölçüm yöntemlerinin belirlenmesi, refah verilerinin doğru olarak okunabilmesi amaçlanmaktadır. Ders, London School of Economics'de sosyal politika bölümünde verilen benzer içerikli ders ile etkileşimli olarak yürütülmektedir. |
Dersin İçeriği | Refah, Eşitsizlik ve Refah Hareketliliğin Uluslararası karşılaştırmalı olarak Ölçmek |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Refah bileşenleri hakkında bilgi sahibi olur | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, | |
2 | Gelir Eşitsizliği ölçüm yöntemlerini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, | |
3 | Yoksulluk Ölçüm Yöntemlerini Bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, | |
4 | Gelir eşitsizliğini ve yoksulluğu matematiksel olarak ölçebilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Refahın Ölçümü ve Analizi Kavramlarının Tanıtımı, Refah Bileşenlerinin Tanınması, Ulusal ve Uluslararası Refah Kriterlerinin Belirlenmesi | |
2 | Refah Ölçüm, Veri ve Göstergelerinin Tanıtılması Ve Değerlendirilmesi, Resmi İstatistiklerin Akademik Çalışmalarda Kullanımı | |
3 | Refah Ölçüm Yöntemleri ve Refah Hareketliliği | |
4 | Çok Boyutlu Yoksulluk ve Yoksunluk Göstergeleri Ve Ölçüm Yöntemleri | |
5 | Mutluluk ve Yaşam Memnuniyeti Ölçümleri | |
6 | İnsani Gelişmişlik Endeksleri | |
7 | Oecd Ülkeleri Refah Düzeylerinin Analizi | |
8 | Vize | |
9 | Subjektif Refah Göstergeleri Veri Analizi | |
10 | Sağlık ve Yaşam Kalitesi ve Yaşam Beklentisi Ölçüm Yöntemleri | |
11 | Eğitim Refahı Ölçümleri | |
12 | Farklı Etnik Kökenler Arasında Refahın Dağılımı Analizi ve Çatışma Yönetimi (LSE Veri Paylaşımı) | |
13 | Türkiye’de Refah Analizi Çalışmalarına Bakış ve Sorunlu Alanlar | |
14 | Genel Değerlendirme ve Tartışma |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Özdemir, M.Ç.2017, "Gelir Eşitsizliği Ölçüm Yöntemleri", Gelir Dağılımı ve Yoksulluk, Ed.M.Ç.Özdemir, E.İslamoğlu, Seçkin Yay.Ankara. Özdemir, M.Ç.2017, "Yoksulluğun Ölçüm Yöntemleri", Gelir Dağılımı ve Yoksulluk, Ed.M.Ç.Özdemir, E.İslamoğlu, Seçkin Yay.Ankara. Marc Fleurbaey, Didier Blanchet, (2013), Beyond GDP: Measuring Welfare and Assessing Sustainability, Oxford University Press. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Çalışma hayatından ve toplumsal yaşamdan kaynaklanan sorunlara tarihsel ve sosyolojik bir bakış açısı ile yaklaşma, kısa ve uzun dönemli politikaların üretilmesine yardımcı olacak nitelik, bilgi ve deneyim sahibi olma | X | |||||
2 | İş piyasasının yapısı ve işleyişi ile ilgili temel bilgilere sahip olma, sektörel ve ulusal düzeyde gelişimi ile ilgili öngörülerde bulunarak, gerekli politika önerilerinde bulunabilme | X | |||||
3 | Kendi başına araştırma yapma, bulduğu verileri analiz ederek ve gerekli değerlendirmeleri yaparak raporlayabilme | X | |||||
4 | Bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olma | X | |||||
5 | Hem temel bilgisayar kullanımında (kelime işlemci, tablolama ve veritabanı programlarda) hem de alanı ile ilgili paket programlarını kullanabilme | ||||||
6 | Sosyal bir disiplin olarak Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri alanında toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | X | |||||
7 | Sayısal ve istatiksel araştırma beceri ve düşünme yeteneğine sahip olmalıdır. | X | |||||
8 | Çalışma ilişkileri ile ilgili bilgi evrenine ileri düzeyde hakim olarak, yapılacak katkılarla çalışma barışına ve bu doğrultuda toplumsal refaha katkıda bulunma | X | |||||
9 | Güncel gelişmeleri eleştirel bir gözle değerlendirebilme |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Refah bileşenleri hakkında bilgi sahibi olur | 5 | 5 | |||||||
2 | Gelir Eşitsizliği ölçüm yöntemlerini bilir | 5 | 5 | |||||||
3 | Yoksulluk Ölçüm Yöntemlerini Bilir | 5 | ||||||||
4 | Gelir eşitsizliğini ve yoksulluğu matematiksel olarak ölçebilir | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 60 |
Toplam | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 24 | 24 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |