Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Karşılaştırmalı Eğitim | EPO 506 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ÖMER FARUK TUTKUN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Res. Assist. F. Bacaksız |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrenciler farklı ülkelerdeki eğitim sistemlerini, eğitim programlarını, öğretmen yetiştirme modellerini inceleyerek eğitim ile ilgili konularda eleştirel bakış açıları kazanırlar. |
Dersin İçeriği | Karşılaştırmalı Eğitimin Tanımı, Karşılaştırmalı Eğitimin Tarihçesi, Karşılaştırmalı Eğitimin Yöntemleri, Karşılaştırmalı Eğitimde Araştırma Süreci, A.B.D. İngiliz, Alman, Norveç, Finlandiya, İtalya, İspanya, Portekiz ve Japon Eğitim Sistemleri |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Karşılaştırmalı eğitimin tanımı, kapsamı ve yöntemi hakkında bilgi sahibi olma | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Avrupa Birliği süreci ve Uluslar arası eğitimdeki gelişmeler hakkında farkındalığı arttırma | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Türkiye ve İskandinav ülkeleri eğitim sistemlerini karşılaştırır | Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Almanya, Avusturya, İtalya ve Fransa eğitim sistemlerini tanır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Japon Eğitim Sistemini analiz eder | Deney ve Laboratuvar, | |
6 | Türk ve İspanya-Portekiz eğitim sistemlerini karşılaştırır | Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
7 | Amerikan ve İngiliz eğitim sistemlerini bilir, Türkiye ile karşılaştırır | Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Karşılaştırmalı Eğitimin Tanımı | |
2 | Karşılaştırmalı Eğitimin Tarihçesi | |
3 | Karşılaştırmalı Eğitimin Yöntemleri | |
4 | Karşılaştırmalı Eğitimde Araştırma Süreci | |
5 | Türk eğitim sistemi ile İskandinav ülkeleri eğitim sistemlerinin karşılaştırılması | |
6 | Türk eğitim sistemi ile İskandinav ülkeleri eğitim sistemlerinin karşılaştırılması | |
7 | Alman, Avusturya, İtalyan ve Fransız eğitim sitemleri | |
8 | Alman, Avusturya, İtalyan ve Fransız eğitim sitemleri | |
9 | İspanya ve Portekiz eğitim sitemleri ile Türk eğitim sisteminin karşılaştırılması | |
10 | Amerikan ve İngiliz eğitim sistemleri | |
11 | Amerikan ve İngiliz eğitim sistemleri | |
12 | Japon eğitim sistemi | |
13 | Japon ve Türk eğitim sisteminin karşılaştırılması | |
14 | Final Sınavı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Demirel, Özcan. (2000). Karşılaştırmalı Eğitim. Ankara: Pegem A Yayıncılık Erdoğan, İrfan. (2000). Çağdaş Eğitim Sistemleri. Ankara: Sistem Yayıncılık |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Eğitim programları ve öğretimle ilgili temel kavramları tanımlama | X | |||||
2 | Program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihi, felsefi, psikolojik, toplumsal, ekonomik, bireysel, konu alanı) arasında ilişki kurma | X | |||||
3 | Program tasarım yaklaşımlarını karşılaştırma | X | |||||
4 | İhtiyaca uygun program geliştirme modellerini seçme | X | |||||
5 | Program tasarısı hazırlama | X | |||||
6 | Bir eğitim programının bütün boyutlarını değerlendirme yeterliklerini kazanma | X | |||||
7 | Farklı ülkelerdeki eğitim sistemlerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme | X | |||||
8 | Eğitim programları ve öğretim alanında gelişmeleri izleme | X | |||||
9 | Toplumda sosyal ekonomik ve kültürel boyutlarda gerçekleşen değişmelerin eğitim programlarına etkisini değerlendirme | X | |||||
10 | Öğretim yöntem teknik ve stratejilerini alanının öğretiminde kullanma | X | |||||
11 | Eğitim programları ve öğretime ilişkin kavramları ve kuramları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme | X | |||||
12 | Kendi çalışmalarında uygun bilimsel araştırma yöntemlerini seçme ve kullanma | X | |||||
13 | Eğitim programları ve öğretim alanında bağımsız, özgün ve yayınlanabilecek araştırmalar yapma. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Karşılaştırmalı eğitimin tanımı, kapsamı ve yöntemi hakkında bilgi sahibi olma | |||||||||||||
2 | Avrupa Birliği süreci ve Uluslar arası eğitimdeki gelişmeler hakkında farkındalığı arttırma | |||||||||||||
3 | Türkiye ve İskandinav ülkeleri eğitim sistemlerini karşılaştırır | |||||||||||||
4 | Almanya, Avusturya, İtalya ve Fransa eğitim sistemlerini tanır | |||||||||||||
5 | Japon Eğitim Sistemini analiz eder | |||||||||||||
6 | Türk ve İspanya-Portekiz eğitim sistemlerini karşılaştırır | |||||||||||||
7 | Amerikan ve İngiliz eğitim sistemlerini bilir, Türkiye ile karşılaştırır |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |