Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilimsel Araştırma Yöntemleri | EPO 513 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. DUYGU GÜR ERDOĞAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. D.G. ERDOĞAN, Arş.Gör. S. ARSLAN |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bilimsel araştırmaları okuyabilmek, planlayabilmek ve yürütebilmekle ilgili gerekli bilgi ve becerileri kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Bilim, bilimsel araştırma kavramları, Araştırma Kavramı, Eğitimde araştırma tekniklerinin türleri, Bilimsel araştırmanın aşamaları, Nitel araştırma teknikleri, Örnek araştırmaların incelenmesi ve tartışılması, Nicel araştırma teknikleri, Bilimsel araştırmalarda raporlaştırma kuralları. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bilimsel bakış açısı ve bilimsel araştırma kavramlarını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Bilimsel araştırma türlerini listeler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Bilimsel araştırma türlerinin özelliklerini açıklar. | Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Evren ve örneklem belirler. | Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Veri toplama araçlarını geliştirme aşamalarını anlatır. | Deney ve Laboratuvar, | |
6 | Araştırma türü ile veri toplama sürecini ilişkilendirir. | Deney ve Laboratuvar, | |
7 | Araştırmaların raporlaştırılması ile ilgili kuralları uygular. | Deney ve Laboratuvar, | |
8 | Bir araştırma önerisi hazırlar. | Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilim, bilimsel araştırma kavramları | |
2 | Araştırma Kavramı | |
3 | Eğitimde araştırma tekniklerinin türleri | |
4 | Bilimsel araştırmanın aşamaları | |
5 | Nitel araştırma teknikleri | |
6 | Örnek araştırmaların incelenmesi ve tartışılması | |
7 | Örnek araştırmaların incelenmesi ve tartışılması | |
8 | Nicel araştırma teknikleri | |
9 | Örnek araştırmaların incelenmesi ve tartışılması | |
10 | Örnek araştırmaların incelenmesi ve tartışılması | |
11 | Örnek araştırmaların incelenmesi ve tartışılması | |
12 | Bilimsel araştırmalarda raporlaştırma kuralları | |
13 | Araştırma ödevi projelerinin sunulması ve tartışılması | |
14 | Araştırma ödevi projelerinin sunulması ve tartışılması, dersin genel değerlendirmesi. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2011). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: PegemA Yayınları. Sönmez, V. ve Alacapınar, F. (2011). Örneklendirilmiş Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Anı Yayıncılık, Ankara. Fraenkel, J.R. & Wallen, N.E. (2005). How to design and evaluate research in education. Boston: McGraw-Hill. Büyüköztürk, Ş,. (2002).Sosyal Bilimler için Veri Analizi El Kitabı. Pegem Yayıncılık, Ankara. Baykul, Y. (1999). İstatistik Yöntem ve Uygulamalar. Anı yayıncılık, Anakara. Jurs, H. W. (1998). Applied Statistics for The Behavioral Sciences. Houghton Mifflin Company, Boston. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Eğitim programları ve öğretimle ilgili temel kavramları tanımlama | ||||||
2 | Program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihi, felsefi, psikolojik, toplumsal, ekonomik, bireysel, konu alanı) arasında ilişki kurma | X | |||||
3 | Program tasarım yaklaşımlarını karşılaştırma | X | |||||
4 | İhtiyaca uygun program geliştirme modellerini seçme | X | |||||
5 | Program tasarısı hazırlama | X | |||||
6 | Bir eğitim programının bütün boyutlarını değerlendirme yeterliklerini kazanma | X | |||||
7 | Farklı ülkelerdeki eğitim sistemlerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme | X | |||||
8 | Eğitim programları ve öğretim alanında gelişmeleri izleme | X | |||||
9 | Toplumda sosyal ekonomik ve kültürel boyutlarda gerçekleşen değişmelerin eğitim programlarına etkisini değerlendirme | X | |||||
10 | Öğretim yöntem teknik ve stratejilerini alanının öğretiminde kullanma | X | |||||
11 | Eğitim programları ve öğretime ilişkin kavramları ve kuramları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme | X | |||||
12 | Kendi çalışmalarında uygun bilimsel araştırma yöntemlerini seçme ve kullanma | X | |||||
13 | Eğitim programları ve öğretim alanında bağımsız, özgün ve yayınlanabilecek araştırmalar yapma. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bilimsel bakış açısı ve bilimsel araştırma kavramlarını açıklar. | |||||||||||||
2 | Bilimsel araştırma türlerini listeler. | |||||||||||||
3 | Bilimsel araştırma türlerinin özelliklerini açıklar. | |||||||||||||
4 | Evren ve örneklem belirler. | |||||||||||||
5 | Veri toplama araçlarını geliştirme aşamalarını anlatır. | |||||||||||||
6 | Araştırma türü ile veri toplama sürecini ilişkilendirir. | |||||||||||||
7 | Araştırmaların raporlaştırılması ile ilgili kuralları uygular. | |||||||||||||
8 | Bir araştırma önerisi hazırlar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 60 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |