Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Uzmanlık Alan Dersi EPO 803 3 4 + 0 4 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MEHMET CÜNEYT BİRKÖK
Dersi Verenler Doç.Dr. MEHMET CÜNEYT BİRKÖK,
Dersin Yardımcıları Arş. Gör. D.G. ERDOĞAN, Arş.Gör. S. ARSLAN
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Bu dersin amacı, yapılacak tez çalışmalarında güncel konuların takip edilmesi ve bilgi aktarımının gerçekleştirilmesidir.
Dersin İçeriği
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Tez konusu ile ilgili gerekli doküman ve araç-gereç hakkında açıklama yapar. Gözlem,
2 Literatür takibi yapar. Gözlem,
3 Güncel konuları değerlendirir. Gözlem,
4 Makale inceler. Gözlem,
5 Rapor hazırlar ve sunar. Gözlem,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Genel Giriş
2 Literatür takibi
3 Literatür takibi
4 Literatür takibi
5 Makale inceleme
6 Makale inceleme
7 Makale inceleme
8 Değerlendirme
9 Değerlendirme
10 Değerlendirme
11 Rapor Hazırlama ve Sunma
12 Rapor Hazırlama ve Sunma
13 Rapor Hazırlama ve Sunma
14 Rapor Hazırlama ve Sunma
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Eğitim programları ve öğretimle ilgili temel kavramları tanımlama X
2 Program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihi, felsefi, psikolojik, toplumsal, ekonomik, bireysel, konu alanı) arasında ilişki kurma X
3 Program tasarım yaklaşımlarını karşılaştırma
4 İhtiyaca uygun program geliştirme modellerini seçme
5 Program tasarısı hazırlama
6 Bir eğitim programının bütün boyutlarını değerlendirme yeterliklerini kazanma
7 Farklı ülkelerdeki eğitim sistemlerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme
8 Eğitim programları ve öğretim alanında gelişmeleri izleme
9 Toplumda sosyal ekonomik ve kültürel boyutlarda gerçekleşen değişmelerin eğitim programlarına etkisini değerlendirme
10 Öğretim yöntem teknik ve stratejilerini alanının öğretiminde kullanma
11 Eğitim programları ve öğretime ilişkin kavramları ve kuramları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme
12 Kendi çalışmalarında uygun bilimsel araştırma yöntemlerini seçme ve kullanma
13 Eğitim programları ve öğretim alanında bağımsız, özgün ve yayınlanabilecek araştırmalar yapma.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
1 Tez konusu ile ilgili gerekli doküman ve araç-gereç hakkında açıklama yapar.
2 Literatür takibi yapar.
3 Güncel konuları değerlendirir.
4 Makale inceler.
5 Rapor hazırlar ve sunar.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Proje / Tasarım 50
1. Performans Görevi (Uygulama) 50
1. Ara Sınav 100
1. Ara Sınav 100
Toplam 300
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
1. Final 100
1. Yıl İçinin Başarıya 0
Toplam 300
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Proje / Tasarım 1 15 15
Performans Görevi (Uygulama) 1 15 15
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 152
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,08
Dersin AKTS Kredisi 6