Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yazılım Testi ve Uygulamaları | BSM 621 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MUHAMMED FATİH ADAK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi MUHAMMED FATİH ADAK, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Yazılım Testi ve Uygulamaları dersinin amacı, yazılım geliştirme süreçlerinin kalitesini artırmak ve yazılımın istenilen işlevselliği, güvenilirliği, performansı ve güvenliği gibi önemli özelliklerini sağlamak için test yöntemlerini ve uygulamalarını öğretmektir. |
Dersin İçeriği |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Program Testi Teorisi | ||
2 | Yazılım Güvenirliği, Kabul Testleri, Test Takım Organizasyonu | ||
3 | Yazılım Geliştirme Süreçleri |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel Kavramlar ve Ön Hazırlık | Hafta 1 Sunum Dosyası |
2 | Yazılım Test Teorisi, Tasarım ve Test Edilebilirlik | Hafta 2 Sunum Dosyası |
3 | Birim Testi | Hafta 3 Sunum Dosyası |
4 | Kaynak Kod Versiyon Kontrol Edici Sistemler | Hafta 4 Sunum Dosyası |
5 | Birim Testi Teorisi ve Mock Kavramı | Hafta 5 Sunum Dosyası |
6 | Entegrasyon Testleri ve Sistem Testi | Hafta 6 Sunum Dosyası |
7 | Test Otomasyonları ve Selenium | Hafta 7 Sunum Dosyası |
8 | Yazılım Testi Akademik Çalışmaların İrdelenmesi | Hafta 8 Sunum Dosyası |
9 | Yazılım Güvenirliği ve Yazılım İzlenmesi, Nagios gibi araçlar | Hafta 9 Sunum Dosyası |
10 | Kabul Testleri, Test Takım Organizasonu, Simian gibi araçlar | Hafta 10 Sunum Dosyası |
11 | DEVOPS ve Akademik çalışmalar | Hafta 11 Sunum Dosyası |
12 | Docker Sistemleri ve Akademik Çalışmalar | Hafta 12 Sunum Dosyası |
13 | Kubernetes Sistemleri ve Akademik Çalışmalar | Hafta 13 Sunum Dosyası |
14 | Yazılım Yaşam Döngüsü ve Jenkins gibi araçlar | Hafta 14 Sunum Dosyası |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri içeren bilimsel projeler geliştirir ve bu projeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında sahip olduğu kapsamlı bilgiyi elde ettiği bilgi ile karşılaştırarak değerlendirir ve sentezleyerek yeni sonuçlar ortaya koyar. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ve/veya yöntemler geliştirir. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ile yeni modellemelerin oluşturulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, alanında veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak, yazılı ya da sözlü olarak aktararak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
7 | Bilgisayar ve Bilişim alanında özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak tanımlar, tasarlar, uygular, sonuçlandırır ve bu süreci yönetir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Program Testi Teorisi | |||||||
2 | Yazılım Güvenirliği, Kabul Testleri, Test Takım Organizasyonu | |||||||
3 | Yazılım Geliştirme Süreçleri |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Proje / Tasarım | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Proje / Tasarım | 1 | 70 | 70 |
Final | 1 | 80 | 80 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |