Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çevresel Taşınım Prosesleri | CEM 602 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. RABİA KÖKLÜ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Lisansüstü eğitim alan öğrencilere taşınım süreçleri ve kütle dengesi ile ilgili temel bilgilerin ve bu konunun çevre mühendisliğindeki uygulamalarının tanıtılması. |
Dersin İçeriği | Çevresel sistemlerde kütle ve bileşenlerinin taşınması. Adveksiyon, difüzyon, dispersiyon, reaksiyon kinetikleri, Yüzey, yeraltı suları ve atmosferde kütle taşınımı, Çevre kirlenmesine sebep olan taşınım süreçleri. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kütle taşınımı ile ilgili bilgileri kazandırmak, | Anlatım, Gezi / Gözlem, Tartışma, | |
2 | Difüzyon, Dispersiyon ve Adveksiyon ile ilgili bilgi kazandırmak | Tartışma, Gezi / Gözlem, Anlatım, | |
3 | Yüzeysel sular ve yeraltı sularındaki kütle taşınımı ile ilgili bilgi kazandırmak | Tartışma, Gezi / Gözlem, Anlatım, | |
4 | Ara yüzler, fiziksel, kimyasal ve biyolojik dönüşümler ile ilgili bilgi kazandırmak | Tartışma, Gezi / Gözlem, Anlatım, | |
5 | Çevre kirlenmesine sebep olan taşınım süreçleri ile ilgili bilgi kazandırmak | Tartışma, Gezi / Gözlem, Anlatım, | |
6 | Çevre Mühendisliği alanında problemleri tanımlama modelleme ve çözme becerisi kazandıracaktır. | Tartışma, Gezi / Gözlem, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Doğal ve mühendislik çevre sistemlerine giriş | |
2 | Kütle dengesi | |
3 | Difüzyon denklemi Kavramlar, tanımlar | |
4 | Adveksiyon denklemi Kavramlar, tanımlar | |
5 | Dispersiyon denklemi Kavramlar, tanımlar | |
6 | Yüzeysel sularda Taşınım süreçleri | |
7 | Yeraltı sularında Taşınım süreçleri | |
8 | Fazlar arası kütle transferi ve modelleme | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Hava-su ve sediment-su ara yüzleri | |
11 | Fiziksel, kimyasal ve biyolojik dönüşümler | |
12 | Reaksiyon kinetikleri | |
13 | Reaktör modelleri ile süreç modelleme | |
14 | Çevre Kirlenmesinde Taşınım Süreçleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Bear, J., 1979, Hydraulics of Groundwater, 7 2. Bedient, et al, 1994, Groundwater Contamination, Böl. 6-7,10 3. Zheng, C., Bennett, G., 1995, Applied Contaminant Transport Modeling, 1-6 4. Bruce E. Logan, Environmental Transport Processes, 2nd Edition, 2012 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri içeren bilimsel projeler geliştirir ve bu projeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında sahip olduğu kapsamlı bilgiyi elde ettiği bilgi ile karşılaştırarak değerlendirir ve sentezleyerek yeni sonuçlar ortaya koyar. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ve/veya yöntemler geliştirir. | X | |||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ile yeni modellemelerin oluşturulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, alanında veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak, yazılı ya da sözlü olarak aktararak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
7 | Yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, Çevre kirliliğinin önlenmesi, kontrolü ve doğal kaynakların sürdürülebilir yönetimi ile ilgili projelerde liderlik eder. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kütle taşınımı ile ilgili bilgileri kazandırmak, | |||||||
2 | Difüzyon, Dispersiyon ve Adveksiyon ile ilgili bilgi kazandırmak | |||||||
3 | Yüzeysel sular ve yeraltı sularındaki kütle taşınımı ile ilgili bilgi kazandırmak | |||||||
4 | Ara yüzler, fiziksel, kimyasal ve biyolojik dönüşümler ile ilgili bilgi kazandırmak | |||||||
5 | Çevre kirlenmesine sebep olan taşınım süreçleri ile ilgili bilgi kazandırmak | |||||||
6 | Çevre Mühendisliği alanında problemleri tanımlama modelleme ve çözme becerisi kazandıracaktır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 30 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |