Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İleri Oksidasyon Sistemlerinin Su ve Atıksu Arıtım | CEM 607 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi BERNA KIRIL MERT |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | : Bu dersin amacı, son yıllarda biyolojik arıtma ve kimyasal arıtmanın alternatifi olarak karşımıza çıkan ve gelişim gösteren ileri oksidasyon teknikleriyle uygulama alanlarının açıklanmasıdır. |
Dersin İçeriği | : İleri oksidasyon prosesleri kapsamında; ileri oksidasyonda etkili radikallerin ve bu radikallerden en yaygın olan hidroksil ve singlet oksijen radikallerinin oluşum mekanizmalarının tanımlanması, yaygın kullanılan ileri oksidasyon prosesleri olan ozonlama, Fenton prosesi, Islak oksidasyon (wet oxidation) prosesi, Fotokimyasıal oksidasyon, Sonokimyasal oksidasyon prosesi tanımlanmasıdır. Bunun yanında, İleri oksidasyon proseslerinin su ve atıksu arıtımında uygulama çalışmalarının incelenmesi ve maliyet analizinin çıkarılmasıdır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İleri oksidasyon sistemlerinin prensiplerinin öğrenilmasi | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
2 | İleri oksidasyon proseslerinin su ve atıksu arıtımında uygulama çalışmalarının araştırılması | Grupla Çalışma, Gösterip Yaptırma, Gözlem, | |
3 | İleri oksidasyon sisteminin maliyet analizinin yapılması | Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İleri Oksidasyon Proseslerine (İOP) Girş | |
2 | Homojen İOPler | |
3 | Homojen İOPler | |
4 | Heterojen Fotokimyasal Oksidasyon Prosesleri | |
5 | Heterojen Fotokimyasal Oksidasyon Prosesleri | |
6 | İleri Oksidasyon Proseslerini Etkileyen Başlıca Faktörler | |
7 | İleri Oksidasyon Prosesleri İle Organiklerin Oksitlenme | |
8 | İleri Oksidasyon Proseslerinin Endüstriyel Atıksulara Uygulanması | |
9 | İleri Oksidasyon Proseslerinin Endüstriyel Atıksulara Uygulanması | |
10 | İleri Oksidasyon Proseslerinin Evsel Atıksulara Uygulanması | |
11 | İleri Oksidasyon Proseslerinin Evsel Atıksulara Uygulanması | |
12 | İleri Oksidasyon Proseslerinin İçme Sularında Uygulanması | |
13 | İleri Oksidasyon Proseslerinin İçme Sularında Uygulanması | |
14 | İleri Oksidasyon Proseslerinin Maliyet Analizlerinin Araştırılması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1-BRAUN A.M., OLİVEROS E., Maurette M. 1991. Photochemical Technology, John Wiley & Son Ltd. 2-WİNSTON HO, W.S. ve SIRKAR, K.K. 1992. Membrane Handbook. Van Nostrand Reinold, Newyork. 3-OSADA, Y. ve T. NAKAGAWA. 1992 Membrane Science and Technology, Marcel Dekker. New York. 4-MCCABE W., SMİTH J., HARRİOTT P., Unit Operations of Chemical Engineering, McCabe, 1996. McGraw-Hill. 5-EPA, Advanced Photochemical Oxidation Processes, EPA Publication, 1998. CHERYAN, M. 1998. Ultrafiltration and Microfiltration Handbook. USA. 6-WİNSTON HO, W.S. ve SIRKAR, K.K. 2001. Membrane Handbook. Van Nostrand Reinold, Newyork. 7-BAKER, R.W. 2002. Membrane Technology and Applications. Second Edition, Wiley Publishers. England. 8-ECKENFELDER, W.W., FORD D.L., ENGLANDE A.J. Industrial Water Pollution Control, , 2008 . McGraw-Hill. |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri içeren bilimsel projeler geliştirir ve bu projeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında sahip olduğu kapsamlı bilgiyi elde ettiği bilgi ile karşılaştırarak değerlendirir ve sentezleyerek yeni sonuçlar ortaya koyar. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ve/veya yöntemler geliştirir. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ile yeni modellemelerin oluşturulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, alanında veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak, yazılı ya da sözlü olarak aktararak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
7 | Yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, Çevre kirliliğinin önlenmesi, kontrolü ve doğal kaynakların sürdürülebilir yönetimi ile ilgili projelerde liderlik eder. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İleri oksidasyon sistemlerinin prensiplerinin öğrenilmasi | |||||||
2 | İleri oksidasyon proseslerinin su ve atıksu arıtımında uygulama çalışmalarının araştırılması | |||||||
3 | İleri oksidasyon sisteminin maliyet analizinin yapılması |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 20 |
1. Proje / Tasarım | 50 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 10 |
2. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ödev | 2 | 6 | 12 |
Final | 1 | 7 | 7 |
Toplam İş Yükü | 131 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |